Hva skjedde med albumet White Stripes - Under Great White Northern Lights?

nilshermann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2019
Antall liker
38
Dette er et album jeg sporadisk har kost meg skikkelig med over flere år via streaming i Tidal. På Tidal ble dette albumet nå ikke tilgjengelig lenger, men ser nå når går inn på artist-siden at har det kommet et nytt et. "Yes" tenkte jeg, det er tilbake, men noe var feil. Det hørtes ikke ut som tidligere. Livløst, grelt og kjedelig, nesten ubehagelig å høre på. Det var bare å slå av.

Jeg har gjort store utskiftinger i stereoen i det siste, men dette kunne det ikke være. Lette på Tidal om det kunne være noen single-versjoner av sanger på samme album, men endte opp med å teste med låta "Icky Thump" på youtube, via Chromecast med HDMI. Joda, der var godlåta "tilbake".

Har de mikset den i hjel? Det står nå så fint
master.JPG
for å fortelle at det er "masterkvalitet" på musikken. F**** udugelige greier!

whitestripes.JPG whitestripes2.JPG

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.943
Sted
Smurfeland
Syns ikke det er så mye å gni egentlig, konstaterte egentlig bare i en offhand kind of way at jeg har den. På vinyl. :)

• Liker
Reaksjoner: ELJ

nilshermann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2019
Antall liker
38
Bah, jeg har bevisst ikke "starta" med vinyl enda, for å begrense pengebruken og kompleksiteten :)

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2018
Antall liker
82
Hadde for en tid tilbake en Chromecast koblet direkte på et par aktive høyttalere, og testet en ihjelspilt testlåt - Once upon a time in the West- Dire Straits.
Mener å huske at Master låt forferdelig, men at det var mye bedre med hifi-innstilling i Tidal.

Downsamplingproblematikk eller tilfeldig?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.806
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Når en vinyl er utspilt så er den slitt. Digitale filer kalles remastret. Sånn er det bare

Topp Bunn