Hva skjedde med "alle" Zyx og Shelter pickupene som ble lånt ut for testing.

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
451
Antall liker
163
Sted
Nes Romerike
Hva skjedde med "alle" Zyx og Shelter pickupene som ble lånt ut for testing.

Hmmm, håper inderlig en el annen fra Hifistasjonen leser dette og kan komme med en unskyldning. Makan, bli irettesatt for slikt. Burde da være i deres absolutte interesse å få belyst ting.
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
Hva skjedde med "alle" Zyx og Shelter pickupene som ble lånt ut for testing.

Rudi skrev:
Undertegnede ble ettertrykkelig irettesatt av Hifistasjoenen i våres da jeg hevdet at det ikke ble lånt ut pickuper for testing, noe jeg syntes var synd fordi jeg med mange ønsket og få vite hvordan de hevder seg pr i dag. Nå kan det se ut til at irettesettelsen av meg alikevel var uberettiget.
Dine tidligere kommentarer og mitt svar, klippet og limt fra tidligere tråd :


ZYX.
« Svar #24 Lagt ut: mars 04, 2009, 14:36:17 » Sitat Rediger Slett

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: Rudi på februar 22, 2009, 19:57:03
ZYX var jo bra engang i tiden, jeg hadde en Fuji som var meget bra, de er kanskje bra ennå, men så lenge importør ikke tør/vil låne ut disse til test så vet jeg sannelig ikke.
Min egen personlige mening er at de fleste som fører produkter som ikke har noe og skjule og som føler seg trygge på kvaliteten på det de selger har som regel heller ingen problemer med og la produktene testes, inntil dette skjer må spørsmålet om ZYX fremdeles er bra eller ikke ligge åpent
-----------sitat slutt.

Tja, det blir vel feil uansett hvordan man forholder seg til et slikt innlegg. Men jeg ble faktisk litt oppgitt av å lese dette innlegget, så jeg gjør et forsøk på å svare :

Nå er det faktisk slik at audiophile.no aldri har spurt om å få teste ZYX eller noen andre av Hifi Stasjonen's pickup merker.

Min personlige mening er at det er best å forholde seg til sannheten og sannheten er at det finnes svært mange tester på internett, både fra anerkjente journalister/blader og tilbakemeldinger fra eiere av ZYX produkter.

Din personlige mening, Rudi (eller er det audiophile.no's mening?), er at Hifi Stasjonen på en eller annen måte har noe å skjule og ikke er trygge på kvaliteten på produktene Hifi Stasjonen selger?? Det er ihvertfall slik jeg oppfatter det du har skrevet....

Sannheten er at i Hifi Stasjonen's lokaler demonstreres hver eneste modell av ZYX pickup'er som roteres i perioder, nettopp for at kundene kan få høre alle produktene fra ZYX - også RIAA og Step-Up.
Til og med den nye toppmodellen er tatt inn for "de litt spesielt interesserte".

Sannheten er også at Hifi Stasjonen har en av de største, ja jeg tror faktisk den desidert største, utstilling og demo av analoge produkter som pickup'er, platespillere, riaa og step-up i Norge. Så du kan være sikker på at vi er helt trygge på kvaliteten, ingen fare. Og du kan være sikker på at vi har ingenting å skjule, ingen fare der heller.

For de som ønsker å lese om saker og ting på trykk i norske hifiblad, har det vært på trappene en stund ang omtale av forskjellige modeller platespillere og pickup'er. Så man får nok mulighet til å lese litt iløpet av året i ymse norske hifiblad.

Nå er det litt spørsmål om de forskjellige betegnelsene, så jeg skal prøve å forklare :

X = kobber coil
S = sølv coil
G = gull coil
SB = sølv base
GB = gull base
ZN = precementerte skruer

Om man da leser f eks ZYX R100 FX SB ZN er dette en Fuji med kobber coil, sølv base og precementerte skruer.
Vår lagervare består kun av low output 0.24mV versjon av de forskjellige pickup'er.
Leveringstid high output er fra 1 uke til ca 14 dager.
For Sigma og den nye toppmodellen gjelder andre leveringstider.

Nå er beklageligvis våre websider håpløst utdaterte grunnet clickit som slettet våre websider. Vår backup var et halvt år gammel. Det jobbes med saken, men ca 400 timer med oppdateringer er ikke gjort i en fei.

Mvh
Hifi Stasjonen

Klipping og liming slutt.

Man må ha lov til å svare geirf2, og jeg ser ikke helt hva som er 'ettertrykkelig irettesettelse' med dette svaret, ei heller hva det er jeg skal unnskylde meg for.

For ordens skyld, handlet dette om ZYX og ikke Shelter, Rudi.
Og det er fremdeles mye info om ZYX på nettet, dagens modeller inkludert.

Norske tanker på trykk i norske blader kommer nok skal du se.

mvh
Hifi Stasjonen
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva skjedde med "alle" Zyx og Shelter pickupene som ble lånt ut for testing.

ER det ikke bare å begrave stridsøka...?

Les tester på nett , og kanskje blir det en råd for test senere. Pickupene er gode de , for jeg har hørt flere. Jeg syntes å male på dette om og om igjen , gir stasjonen uberettiget kritikk , alle som henvender seg dit , får en mulighet til lytt / titt. at ikke den og den pu er testa av deg , Rudi eller audiophile.no ( som er ei fin side) er neppe noe krise for de som virkelig er interessert i dette.

de som er litt interessert kjøper de to billigste modellene , de som er interessert i svindyre pickuper ordner seguansett en god deal , lån etc på forhånd , og sikkert ikke det første de kjøper heller , fra importøren.

Så igjen , grav ett helvetes stort hull i bakken , og hiv stridsøksa nedi , har du noen pickuper som har kommet dårig ut i tidligere tester , hiv dem oppi i samme slengen , fyll igjen hullet , og kos deg videre med en LYRA Rudi....... :)

Ez
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.685
Antall liker
8.071
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
.

Har ingen stridsøks som du velger og kalle det, har kun etterspurt tester og seriøse omtaler hovedsakelig om Zyx i Norge, men også om de nye Shelter pickupene...... desverre forgjeves ser det ut til da det kun medfører ubehag og unødige diskusjoner.
Mine "anstrengelser" for og få Zyx og Shelter omtaler er herved definitivt over.
 
Topp Bunn