Hva skjer i 2006?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Ekstreme forskjeller
    Forskjellen mellom den aller rikeste og verdens fattigste vil helt sikkert øke hvis man bruker penger som mål. Det er ikke noe spesielt som direkte kan knyttes til 2006. Ex. ga de ekstreme forskjellene i levestandard i Russland opphav til revolusjonen. På grunn av de ”ekstreme” forskjellene mellom fattig i rik i Russland i dag, er det godt grobunn for en ny revolusjon.

Det er vel en generell oppfatning at forskjellene øker. Det var vell ikke knyttet spesiellt til akkutrat året 2006, som at det skulle bli det siste.

De siste hundre årene har vi generelt fått en økt levestandard i verdenen. Lykke kan ikke måles i penger. Slikt sett er forskjellene neppe ekstrem. Den dagen vi dør, er vi alle like. Fattig som rik. Altså ingen ekstreme forskjeller til slutten.

Helt enig, men det er vel ikke en opppfatning som styrer livene til de fleste mennesker i vårt samfunn? De fleste lever som om at "lykken kan kjøpes".

At vi i liten grad har engasjert oss for de som har det vanskelig, tror jeg ikke vil være spesielt for 2006, kanskje tvert i mot. Reaksjonene etter tsunamien i 2004 viser jo at folk kan engasjere seg. Aldri har givergleden og hjelperånden vært større enn i fjor.

Det med tsunamien hadde nok litt å gjøre med at vi identifiserte oss med ofrene, les mange kjente noen, eller kjente noen som kjente. Ikke så fjernt som jordskjelv i Pakistan osv.

At vi først engasjere oss når vi blir direkte berørt er ikke noe nytt. Innenfor miljøvern ser man det helt tydelig. Så lenge tynt ozonlag ikke medfører at vi ikke kan gå ute, gir vi blaffen i ozonlaget. Det er ikke noe ekstremt i det. De ligger i vår natur.

Ekstrem livsstil
    Som ung tøyde man selv grenser. Bestemor syntes det sikkert at enkelte ting var ekstremt, men ikke en selv. Mennesket søker å finne hvem man selv er. Man vil finne sin identitet. Vi ønsker ikke alle være prikk lik hverandre. Vi vil leve vårt eget liv. Helst uten innblanding fra Stat og myndigheter. Å snakke om ”ekstrem livsstil” synes ikke meningsfullt dersom man ikke ønsker å moralisere.

Det har skjedd store forandringer de siste 30-40 åra når det gjelder hva som er generelt godtagbart i samfunnet, tenk litt etter.

Ekstrem natur
    Tviler på at klimaet nå er mer ekstremt nå enn for eksempel under istiden. Teknologisk utvikling har gjort det mulig å bo året rundt på polene men også i verdensrommet. Naturen er ikke mer ekstrem enn ute i verdensrommet.

Det er klart, tøyer du begrepene i rom å tid, havner alt innenfor normalen. Dette var vel ment innenfor en mer avgrenset "verden".

Ekstrem religion
    Er man ateist, kan det være ”ekstremt” å være rettroende. ”Du skal ikke han andre guder enn meg” er første bud. ”Gå ut og gjør hele verden til dine disipler”. Ekstremt og lite tolerant. Ja. For oss ateister. Så lenge man dyrker disse grunnsetningene i religionen, må det bli ufred.

Poenget er vel at en del utrykk har blitt mer ekstreme, f. eks. selvmordsbombere.

De siste dager
    Våre levedager er mikroskopiske i jordens historie. 2000 år er ingen ting i den store sammenhenger. De siste dager er nå, selv om bibelen har sagt det samme de siste 2000 år. En dag vil nok en slik spådom bli ”sann”. Jeg bryr meg ikke. Lev livet nå. Nyt musikken. Min siste dag kommer nok tidsnok. Jeg er sikker.
    J
    eg er helt enig i at en skal leve livet her og nå. Ikke være så opptatt av "endetiden" at fokuset blir der. Det står også i Bibelen at ingen kjenner timen og dagen for de siste dager, dette var ikke noe forsøk på noe slikt. Men den oppfordrer kristne til å "ha olje på lampen" overført å leve hver dag i omvendelse.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Fantastisk!!!  ;D ;D ;D

"Duellen" mellom Affa og Honkey_Chateau er noe av det grommeste jeg har lest her på HFS!

Dere kjenner hverandre ja?
    Om ikke: Dette er match det!!  ;)

Skulle gitt mye for å ha sittet mellom dere på en middels fuktig kveld ute på byen. Bare for å ha sugd til meg av retorikkens slagkraft og fasinasjon.
    TOPP!
    Bare glad for å kunne spre litt glede, Johna! Men er foreløpig skuffet over oppgulpet Affa har rapet fram. Har sett eksakt de samme "argument"-asjonsrekkefølgene før fra den kanten tideligere. Våkn opp, Affa! Jeg trenger litt motstand for å begynne å yte! Dette er jo bare tomgangskjøring!

Honkey!

PS: aner ikke hvem Affa er nei. Sikkert like bra.

P

Parelius

Gjest
    "Ha ikke verden kjær, i verden har dere angst, jeg har overvunnet verden." Lykken er alltid en annen plass! Men den kommer oss i møte fra en fremtid vi stadig har satt lengre frem i tid. Og for dem nåden ikke treffer, skal ulykken vare evig. Og jeg engstes med tanke på om nåden treffer meg på dommens dag. Angst alle vegne!

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Eller er hovedinnlegget bare et bibelsk alibi for å kunne ytre den middelaldrendes erkjennelse av at "alt var bedre før"?
    Verden har vel aldri vært i nærheten av noen form for normalitet (hva det nå måtte innebære)?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    "De siste dager..." ?
    Det kan tolkes på så mange måter. Kanskje er det bare det at alle religioner møter motstand av kunnskap og sannhet... og at religioner etterhvert forsvinner?
    Det er i allefall mitt håp!

Kabeldragern

postretro

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Antall liker
    0
    Tror etterhvert man burde få enda en ny kategori, for krangling og drittkasting. Sett Affa som moderator så kan vi se hvor nærme man kommer en real slosskamp på internett.
    Vanvittig mye drittkasting, intoleranse og stigmatisering hos en del av dette forumets medlemmer.

PS Da mener jeg ikke en heftig debatt, men de herrene som elsker å ta diskusjonen over i sofistiske sure oppgulp.

Postretro

A

Affa

Gjest
    Guttevalp. Du skal behandle samfunnets støtter med respekt.

C

century

Gjest
    Enden er nær.. Trodde det var slagordet på gamle Metropol ?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Det ateistiske verdensbildet er på vei ut. I en erkjennelse av at det fins en åndelig virkelighet...
    Det er jeg enig i, selv om jeg ikke kan si at jeg liker det (for ordens skyld, jeg er ikke ateist, men agnostiker). Allmenn kjennskap til og respekt for vitenskapen er på vikende front, noe bl.a. de fallende realfagskunnskaper er en indikasjon på. Stadig flere omfavner religiøse verdensbilder, flere retninger innen kristendommen såvel som islam er i kraftig vekst. Dette er nok en motreaksjon på teknologien som overveldende drivkraft i det tyvende århundre og det åndelige vakuum som har kommet i kjølvannet av dette.

Å tro at religionen vil bryte sammen i møte med kunnskap og logisk/rasjonell argumentasjon og bevisførsel er latterlig naivt. Det er bare å se på kabeldebattene her på HFS for å forstå at vitenskap og kunnskap overhodet ikke er egnet til å overbevise andre enn de som allerede er overbevist. Selv den beste vitenskapelige utledning er fånyttes, når den av mottageren enkelt kan erklæres irrelevant med noe så banalt som "Bevis at jeg tar feil" eller "Jeg opplever det sånn, derfor er det sånn".

Religion er på fremmars, vitenskap på vei mot stagnasjon. Formell kunnskap og informasjon er i den sammenheng helt fånyttes, for å se det ved selvsyn, bare ta en tur innom "kabelhjørnet". Der er kunnskap endog et skjellsord ("du, din teoretiker"). Vi vitenskapsfolk er, her på HiFi-Sentralen såvel som i den store verden, en utdøende rase.

C

century

Gjest
    Men vi er da på et fornuftig spor når vi får bordbønn og annen hjernevask/overgrep på barn utav skolen !

postretro

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Antall liker
    0
    Da Ivar Løkken holdt på å gjøre denne debatten fruktbar og reflektert, hva kommer da ut fra bak sin lille sten?

En Affa?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Men skaute`kjerringene er velkommen på skolen?
    I SV-land er det å synge "Du som metter liten fugl" før maten et overgrep, mens det å tvinge jenter til å gå mumifisert sommer som vinter i Allahs navn er "kulturelt mangfold". Å spille høy musikk for å trette ut krigsfanger er "tortur", å sprenge en buss full av sivile er "legitim motstandskamp". Å avlytte terrormistenkte uten rettskjennelse er undertrykking, mens massearrestasjon av politiske motstandere ikke er noe hinder for årlig å nominere Castro til Fredsprisen. Flotte saker...

C

century

Gjest
    Skolen er jo arena for så mye, men burde være religionfri og politikerfri sone, ingen skaut, lilla skjerf, ingen tyskerhjelm. På yrkesskolen på Hamar kom det repr. fra LO/AP for å orientere om fagforening den 1. skoleuke....... Du har vel innom med rullatoren og roperten din du også?

A

Affa

Gjest
    Skolen er jo arena for så mye, men burde være religionfri og politikerfri sone, ingen skaut, lilla skjerf, ingen tyskerhjelm. På yrkesskolen på Hamar kom det repr. fra LO/AP for å orientere om fagforening den 1. skoleuke....... Du har vel innom med rullatoren og roperten din du også?
    Jeg kunne ikke da jeg var opptatt med å pusse ridderkorset mitt.

A

Affa

Gjest
    I SV-land er det å synge "Du som metter liten fugl" før maten et overgrep, mens det å tvinge jenter til å gå mumifisert sommer som vinter i Allahs navn er "kulturelt mangfold". Å spille høy musikk for å trette ut krigsfanger er "tortur", å sprenge en buss full av sivile er "legitim motstandskamp". Å avlytte terrormistenkte uten rettskjennelse er undertrykking, mens massearrestasjon av politiske motstandere ikke er noe hinder for årlig å nominere Castro til Fredsprisen. Flotte saker...
    Man må ikke å forglemme den grusomme torturmetoden: Å bli fotografert.

Det var nok en annen lyd i pipa i 44-45. Ahh, det var tider. De pratet alle sammen, før eller siden.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Nei men Løkken'a! Dette er for tynt! Innimellom ramler du så grundig av stolen du sitter trygt på, og argumenterer så mye mer med følelsene enn med den presisjon og kunnskap du normalt omgir deg med. La Affa ta seg av pisspreiket, på det feltet er gubben en mester. En hver med mer enn 5 minutter historieundervisning hever seg over dette patetiske forsøket på argumentasjon.

Honkey (med større tiltro til Løkken enn dette skulle tilsi)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Høy musikk er definitivt tortur hvis det gjøres riktig.
    Det er omtrendt som å se på en gjøk som blander fiin cognac med cola.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.385
    Jeg finner det bemerkelsesverdig, og ikke så rent lite usmakelig, at en person utsettes for tallrike personangrep bare fordi han tilkjennegir og deler sin tro og sine tanker. Såvidt meg bekjent er det både trosfrihet og ytringsfrihet her i landet.
    Enig.

Ivar: Du har virkelig et anstrengt forhold til high-end kabler. ;D

Jeg fornemmer helt klart at det skjer en polarisering i samfunnet og verden rundt oss. Ting dras stadig mer mot det ekstreme. Ekstrem vold, ekstrem fanatisme, ekstrem gresetøying...
    Syns også at det etterhvert har bredt seg en oppfatning at det er "normalt" å snakke med to tunger. Sannhet og løgn blandes sammen i et velformulert språk i gode ord og vendinger. Et eksempel på det er hva som kom frem under et NRK program her forleden som omhandlet spillegalskap. Jeg ble direkte kvalm av å høre hva diverse representanter for bransjen hadde å si. Røde Kors er en viktig aktør i dette spillet.

Men det er mulig at etterhvert som jeg blir eldre blir mer oppmerksom på dette (falske) spillet.

Mange har en oppfatning av at verden utvikles fremover, mot det bedre, og vi mennesker med. Det kalles at vi blir mer siviliserte.
    Jeg vil bare sitere Sigrid Undseth:

" ti sed og skikk forandres meget, alt som tiderne lider og menneskenes tro forandres, og ti de tænker annerledes om mange ting. Men menneskenes hjerter forandres alldeles intet i alle dager."

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Å tro at religionen vil bryte sammen i møte med kunnskap og logisk/rasjonell argumentasjon og bevisførsel er latterlig naivt.  
    Hva med de hundretalls relgioner og lignende?F.eks.heksebrenning,tilbedelse av pinner og div ofring??
    De har jo gått ut på dato ??? Hvorfor ikke dagens?

JOhan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    0
    Pussig hvordan ekstreme kristne til enhver tid opp gjennom historien har definert den tiden de selv lever i som "de siste dager".

Litt egoistisk egentlig.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.385
    Ang. "den siste tiden".
    Har ved flere anledninger hørt referert til denne mayakalenderen som stammer fra den gamle Maya kulturen. En velutviklet kultur. Denne kalenderen begynner fra tidenes morgen (universets fødsel) og slutter ved denne verdens undergang som er skrevet til år 2012.
    To herrer ved navn Gilbert og Cotterell skrev en bok for noen år siden om profetiene i denne kalenderen. Noen som vet noe mer om denne Mayakalenderen, og om den er til å stole på... ;D (kjekt å vite.. ;D )

Mange mener at profetiene i Johannes åpenbaring og mayakalenderen ikke skal tas bokstavlig som at verden går under, men at det vil skje en total omveltning, og at den tiden vi nå er inne i, en tid med mye uro og polarisering mellom det "gode" og det "onde" er en nødvendighet før vi når dette veiskille som skal føre til en åndelig oppvåkning.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Høy musikk er definitivt tortur hvis det gjøres riktig.
    Det er omtrendt som å se på en gjøk som blander fiin cognac med cola.
    Vel ble jeg enig med meg selv om at gjøk var det beste til slutt.. men jeg ødelegger da aldri cola med å blande den med cognac... ;D

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Det er ingen som nekter noen å be bordbønn.
    Elevene kan be så mye de måtte ønske. Det er bare ikke læreren som skal organisere dette i felleskap.
    På samme måte som læreren ikke kan be elevene bære hijab.
    Det er heller ingen som nekter elever å bære kors.

Å sette seg inn i hvordan A/D/A funker går tydeligvis på bekostning av å sette seg inn i hvordan verden fungerer....

For øvrig har organisert bordbønn/bordvers vært forbudt i 40 år i den norske skolen, Djupedal gikk ut med en påminnelse.

mvh. Tresko, som ble sendt til rektor en gang på det glade sekstitall for å ha nektet å be for maten.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Ang. "den siste tiden".
    Har ved flere anledninger hørt referert til denne mayakalenderen som stammer fra den gamle Maya kulturen. En velutviklet kultur. Denne kalenderen begynner fra tidenes morgen (universets fødsel) og slutter ved denne verdens undergang som er skrevet til år 2012.
    To herrer ved navn Gilbert og Cotterell skrev en bok for noen år siden om profetiene i denne kalenderen. Noen som vet noe mer om denne Mayakalenderen, og om den er til å stole på... ;D (kjekt å vite.. ;D )

Mange mener at profetiene i  Johannes åpenbaring og mayakalenderen ikke skal tas bokstavlig som at verden går under, men at det vil skje en total omveltning, og at den tiden vi nå er inne i, en tid med mye uro og polarisering mellom det "gode" og det "onde" er en nødvendighet før vi når dette veiskille som skal føre til en åndelig oppvåkning.
    Det som er skummelt med profetier er at enkelte er så troende at de gjerne ser at profetiene blir oppfyllt. Se bare på noe av verdens herskere og koble disses utspill opp mot f.eks. profetiene til Nostradamus.

Jeg for min del tror at det er en av-religionisering vi er vitne til, og at den universielle bevissthet øker sakte men sikkert bl.a. gjennom internetts' utbredelse, radio/tv og at jorden har blitt "mindre" pga. menneskers evne til å forflytte seg raskt og langt.

Og jeg tror denne av-religioniseringen vil gå fredeligere for seg enn da f.eks. europa ble kristnet...

Kabeldragern

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Det som er skummelt med profetier er at enkelte er så troende at de gjerne ser at profetiene blir oppfyllt. Se bare på noe av verdens herskere og koble disses utspill opp mot f.eks. profetiene til Nostradamus.

Jeg for min del tror at det er en av-religionisering vi er vitne til, og at den universielle bevissthet øker sakte men sikkert bl.a. gjennom internetts' utbredelse, radio/tv og at jorden har blitt "mindre" pga. menneskers evne til å forflytte seg raskt og langt.

Og jeg tror denne av-religioniseringen vil gå fredeligere for seg enn da f.eks. europa ble kristnet...

Kabeldragern
    La oss inderlig håpe du har rett, kabeldragern :)

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2

Kabeldragern
    200 000 nye kristne hver dag

Åndsfylte kristne utgjør den hurtigst voksende åndelige bevegelsen i verden. Mirakler er en av de viktigste grunnene til veksten.

For 30 år siden, var det om lag 100 millioner ”apostoliske kristne” i verden. I dag er det 700 millioner*. Daglig netto vekst i 2005 er 175 000. Hvis veksten blir like stor de neste 25 åra, vil 5 milliarder være bibeltroende, åndsfylte kristne i 2030. På det tidspunktet er det forventa at verdens befolkning vil være 8,2 milliarder.

Folk som kaller seg kristne, men som ikke kjenner Jesus personlig, er ikke regnet med i tallet på 700 millioner. Til sammen er det om lag 2 milliarder nominelle ”kristne” på jorda. Omtrent halvparten av disse er katolikker.

JOhan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    0
    Om denne utviklingen forsetter i 50 år vil 29,4 milliarder av jordens 15,2 milliarder innbyggere vende seg mot den samme religionen.

Det hadde vært ett mirakel det!

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Om denne utviklingen forsetter i 50 år vil 29,4 milliarder av jordens 15,2 milliarder innbyggere vende seg mot den samme religionen.

Det hadde vært ett mirakel det!  
    ;D ;D ;D Enig!

P

Parelius

Gjest
    Ta livet av dem! Gjør ingen forskjell. Bare ta livet av dem. Troende og vantro, rasjonalister og institusjonstrengende, høyre og venstre, opp og ned. Ta livet av dem! Hvis ikke gjøre alderen det. La oss ikke overlate de store avgjørelser til naturen eller tingenes gang. Ta livet av dem, sier jeg!

Godt år, forresten.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Her var usannsynlig mye morsom lesning! Trist også, men hysterisk morsomt i alt tullballet. Trådstarter har vel sin intensjon med dette religiøse røret, uten at det oppleves hverken viktig eller opplysende..uvant å lese slikt her. Jeg mener, vi blir bombardert med dette tullet fra vi er små, og nå også på hifi-sentralen..underlig. Men men...det ga jo mye god underholdning da. Mer fra Honkey og Affa takk!

O.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Her var usannsynlig mye morsom lesning! Trist også, men hysterisk morsomt i alt tullballet. Trådstarter har vel sin intensjon med dette religiøse røret, uten at det oppleves hverken viktig eller opplysende..uvant å lese slikt her. Jeg mener, vi blir bombardert med dette tullet fra vi er små, og nå også på hifi-sentralen..underlig. Men men...det ga jo mye god underholdning da. Mer fra Honkey og Affa takk!

O.
    Vi blir vel bombardert med mye annet også? Hvis du tenker på alle inntrykkene du får i løpet av en dag, utgjør vel ikke "dette tullet" en så stor andel?
    Jeg så på tv tidligere ikveld. Mellom to program kom det reklame for "Se og Hør". Da følte JEG meg bombardert:
    "Siste nytt om kjæresten til SØNNEN til Åge Hareide".., "Rune Rudberg står ribbet tilbake".., "Se på hvor slanke alle kjendisene har blitt"...
    Veldig mye av det som dominerer nyhetene i f.eks VG/Dagbladet er av samme kategori, det synes jeg er både slitsomt og gir grunn til bekymring..

P

Parelius

Gjest
    Vi blir vel bombardert med mye annet også? Hvis du tenker på alle inntrykkene du får i løpet av en dag, utgjør vel ikke "dette tullet" en så stor andel?
    Jeg så på tv tidligere ikveld. Mellom to program kom det reklame for "Se og Hør". Da følte JEG meg bombardert:
    "Siste nytt om kjæresten til SØNNEN til Åge Hareide".., "Rune Rudberg står ribbet tilbake".., "Se på hvor slanke alle kjendisene har blitt"...
    Veldig mye av det som dominerer nyhetene i f.eks VG/Dagbladet er av samme kategori, det synes jeg er både slitsomt og gir grunn til bekymring..
    Hvorfor denne latterliggjøring av Se og Hør. Intet er vel mer latterlig - gitt de samme kriterier - enn pratet om dommens dag. Er troen så mye mer høyverdig...

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Hvorfor denne latterliggjøring av Se og Hør. Intet er vel mer latterlig - gitt de samme kriterier - enn pratet om dommens dag. Er troen så mye mer høyverdig...
    "Se og Hør" ble her brukt som et eksempel for hva vi bombarderes med hver dag. Hvis du oppfattet det som latterliggjøring beklager jeg det. Jeg mener helt klart at seriøse tanker rundt vår eksistens, liv og død osv. er mye viktigere enn lettvint sladder ja. I dette ligger ikke bare det jeg som kristen mener, men også de tankene du har om temaet. :eek:

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Parelius forsto nok det poenget vil jeg tro...

Utfordringen blir å anerkjenne religiøse dogmer som eksistensielle tanker overhodet, det er i mine øyne så langt unna det du kaller "seriøse tanker" som det kan komme, i og med at andre har tenkt for deg, gitt deg en livsanskuelse, en oppskrift og svar på de store spørsmålene. Ikke mye autonomi og tankevirksomhet i det...og heller ikke lett å ta på alvor for oss som ikke tror eller trenger å tro. Som jeg tror var Parelius sitt poeng...

O.
    "Se og Hør" ble her brukt som et eksempel for hva vi bombarderes med hver dag. Hvis du oppfattet det som latterliggjøring beklager jeg det. Jeg mener helt klart at seriøse tanker rundt vår eksistens, liv og død osv. er mye viktigere enn lettvint sladder ja. I dette ligger ikke bare det jeg som kristen mener, men også de tankene du har om temaet. :eek:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn