Hva skjer med folk..

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Det er vel et resultat av uheldig prioritering av midler til forebygging, og behandling av psykiatriske pasienter? Staten ser vel på behandling av psyke mennesker, og forebyggende arbeid som en utgiftspost, og blir nedprioritert til fordel for aktiviteter som gir staten direkte profitt...

Hadde det vært prestige i behandling og forebygging ville Norge sansynligvis vært så og si fri for sånne ugjærninger?

Vidar
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
uff! jeg synes det er mye slike ting i avisen for tiden. har varmen gått til hodet på folk eller?
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Akkurat de dagene det har blitt referert til var tydeligvis spesielt utsatt, var veldig mange drap på en gang:S ...blandt annet i sverige så voldtok en mann to 13'årige henter og knivstakk dem så en døde. Hun andre slepte seg til en bensinstasjon før hun svimte av. I tillegg drepte en svensk mann kjæresten sin med en stekepanne:S ...'Vet ikke om alt stemmer 100%korrekt da jeg kun har det på hukommelsen'
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.206
Antall liker
6.572
Tror ikke jeg blir å høre spor 8 på amused to death på en stund...
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
uff! jeg synes det er mye slike ting i avisen for tiden. har varmen gått til hodet på folk eller?
En annen teori er at det er avisen som velger hva de skal skrive om, dvs. det kan hende det skjer like mye sånt når som helst ellers.. Pressen er jo tross alt den fjerde statsmakt..

Axl
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.474
Antall liker
9.918
En annen teori er at det er avisen som velger hva de skal skrive om, dvs. det kan hende det skjer like mye sånt når som helst ellers.. Pressen er jo tross alt den fjerde statsmakt..

Axl
Du er kanskje inne på noe. En av nyhetssakene på P4 i dag var en mann i Jønkøping som var dømt til 3,5 år i fegsel grunnet narkobesittelse og oppbevaring av våpen. Stor interesse for det norske folk.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Akkurat de dagene det har blitt referert til var tydeligvis spesielt utsatt, var veldig mange drap på en gang:S ...blandt annet i sverige så voldtok en mann to 13'årige henter og knivstakk dem så en døde. Hun andre slepte seg til en bensinstasjon før hun svimte av. I tillegg drepte en svensk mann kjæresten sin med en stekepanne:S ...'Vet ikke om alt stemmer 100%korrekt da jeg kun har det på hukommelsen'
Når volden er rå og blind, er det ofte en blanding av steroider og alkohol. Førstnevnte øker aggresiviteten, sistnevnte setter ned dømmekraft og egenkontroll, en dårlig kombinasjon.
 
R

Ronny_D

Gjest
Når volden er rå og blind, er det ofte en blanding av steroider og alkohol. Førstnevnte øker aggresiviteten, sistnevnte setter ned dømmekraft og egenkontroll, en dårlig kombinasjon.
Når volden er rå, er det ofte en blanding av HORMONER og rus. Førstnevnte øker aggresiviteten og sekslysten, sistnevnte setter ned dømmekraft og egenkontroll, en hissig emosjonelt farlig kombinasjon.

Det værste man gjør er altså å spadere ett glass rødvin på ei premenstruell ? eller er abstinnsene utløsende faktor
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Du er kanskje inne på noe. En av nyhetssakene på P4 i dag var en mann i Jønkøping som var dømt til 3,5 år i fegsel grunnet narkobesittelse og oppbevaring av våpen. Stor interesse for det norske folk.
Sånt selger.. Det er det som er viktig for media!

Axl
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Jeg så et program på TV en gang om anabole steroider, og det var ganske skremmende. De som går på slikt kan bli utrolig voldelige, når noen er stukket 70 ganger med kniv eller slått 131 ganger med balltre er dette ganske typisk adferd hos folk som har tatt sånne stoff. Normale hormoner får ikke frem sånn aggresjon hos mennesker. Han i Sverige som drepte stedatteren nylig hadde f.eks tatt dette. Tror anabole steroider er bakgrunn for mye av den voldsomme volden man ser for tiden.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Jeg så et program på TV en gang om anabole steroider, og det var ganske skremmende. De som går på slikt kan bli utrolig voldelige, når noen er stukket 70 ganger med kniv eller slått 131 ganger med balltre er dette ganske typisk adferd hos folk som har tatt sånne stoff. Normale hormoner får ikke frem sånn aggresjon hos mennesker. Han i Sverige som drepte stedatteren nylig hadde f.eks tatt dette. Tror anabole steroider er bakgrunn for mye av den voldsomme volden man ser for tiden.
Det finnes ulike stoffer, men stoffer slik som testosteron brukes i doser som typisk tilsvarer 5-15 ganger menn sin egenproduksjon, det fører til økt aggresjon, en svensk studie hevder steroider permanent påvirker et senter i hjernen som styrer impulskontroll også etter bruk, mens andre studier nevner en senkning av signalstoffet serotonin, som fører til den økte aggresjonen. Det er lite forsket på, da det anses som etisk uforsvarlig å utsette mennesker for dette, men det har blitt gjort, uten at det ble registrert noe særlig av bivirkninger. Det er derfor det er så utbredt, spesielt nå foran sommeren, fordi det virker bra, og bivirkninger ikke er så ille som det fremkommer i media.

Jeg tror ikke steroider forvandler vanlige mennesker til monstre, jeg tror heller de gjør vondt verre for noen som alt har trøbbel med sinne og impulskontroll.

Det er heller ikke slik at steroider er steroider, de har to effekter kan deles inn i anabol og androgen effekt, sistnevnte er det som skaper økt aggresjon, derfor kan stoffer virke meget ulikt, og langt fra alle stoffer fører til økt aggresjon. Det varierer med hvordan de er designet.
 
Topp Bunn