Svar til RoDa om SA og Vienna.
Hadde SA i 1 1/2 år. Og i løpet av den tiden så har jeg hatt en del diverse elektronikk. Bl.a forsterkeri fra Midgard,Electrocompaniet,Nad m3,Thule ia350,Hegel h200,Copland. SA er fremragende på dynamikk og klang. Små kjappe elementer (4stk 5 1/2" Mellomtone/bass) Diskanten er noe av det beste jeg har hørt. Transient/attakkvillig i fra bunn til topp. Spilte med stort rom og 3d-følelse. Lydsignaturen var nok litt lys og slank på en del elektronikk,så dem trengte elektronikk/kabler som helte mot det varme og mørke synes jeg. Har stort sett vært kjempefornøyd den tiden jeg har hatt dem.
Vienna har jeg bare hatt et par måneder,og her hjemme har jeg bare hørt dem på Copland cta405. Så i mitt lytterom ble det mer kropp og fylde med dem. Virker som dem er suverene allround-høyttalere. Er veldig fornøyd med bass og mellomtone. (3stk 7" bass og 1stk 6" mellomtone) Vurderte faktisk å kjøpe en sub når jeg hadde SA,men det behovet forsvant med Vienna. Mindre dynamikk,klang og diskant enn SA,men mer bass og mellomtone. Er ganske fornøyd nå,men etter at jeg var hos deg og hørte på ditt anlegg,så har jeg lyst til å prøve en integrert transistor-forsterker snart.
Sidane.