baluba skrev:
Jeg ble forresten i sin tid informert av den første daglige lederen for Hifisenteren/Soundgarden i Bergen at det er Nordost som leverer kablene til F16. Morsomt men ikke relevant argument for Nordost.
Om det nå er sånn at NordOst også leverer kablene til det nye jagerflyet "Joint Strike Fighter", er vel vi som bor i Bodø nesten forplikta til å benytte samme merke...??
Jeg har hatt noen NO-kabler, og prøvd flere, både som ic og høyttalerkabler. Har vært sånn passe fornøyd, og desverre for kontoen, er det en klar sammenheng mellom vellyd og pris. De gode er grisedyre... Jeg prøvde Black Magic Revelation-kabler med rhodium spader / bananer, og det ble kjernetreff i mitt anlegg. På ic-kabler kan NO Valhalla kanskje måle seg, men ikke på høyttalerkablene.
På grunn av plassmangel i dybden, fikk jeg ikke til å bruke Black Magic-kabler mellom vinylspiller og RIAA. Her ble jeg tipsa av "Skink123" om å prøve NordOst Frey dedikerte vinylspillerkabel. Også der ble det heilt blink! Det er noen tynne skolisser som virkelig leverer varene!
På generell basis, er de dyrere NO-kablene svært gode kabler. Om det finnes andre som er like gode eller bedre til prisen, tror jeg at jeg lar stå åpent. Jeg tror det hele handler om matching i hvert enkelt tilfelle. Jeg har funnet "mine", og skal det prøves noe anna med det første, blir det BM Giant.
mvh. VilhelmW