Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JonnYb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    311
    Antall liker
    0
    bjornh skrev:
    JonnYb skrev:
    Hva er dette?!

    Plagierer du tråden min? Og atpåtil av en moderator.

    Søksmål i vente
    Kanskje jeg nullstiller innleggene dine da... ;D -hehe, neida. Vi måtte få opp "drikkinga" her, fant jeg ut.
    Hehe..?

    Slik som det har bitt moderert her siste epoken har jeg vanskelig for å svelge dine flåsete og provoserende utsagn.
    Jeg var meget fornøyd med min tråd som levde i beste velgående på sine egne føtter.. Jeg synes det er kjempe med tråder som lever sitt eget liv og man kan hoppe på og av fra tid til tid. Synd det ikke er fler, men det kommer helt sikkert ettehvert.

    Poenget er at slike tråder har sin egen lille historie å komme med ettersom tiden går. Ting vi kan minnes og humre litt over, evt skjemmes litt, glise litt osv.. Men skal du lage en ny bare for å få klistra ditt navn på plakaten kan du kysse deg i r...

    Og mens du er igang, vi trenger da en ny ordassosiasjonsleken3...?? Den gamle byner jo å strekke seg så fryktelig, syns du ikke.

    Ja jeg blir som sagt provosert, og folk må gjerne le og peke gretten gammel gubbe, men det er på en måte dålig etikk og totalt unødvendig å starte en identisk tråd før den gamle er forsvunnet naturlig av alderdom.

    Som en siste replikk i saken, så er det en naturlig grunn til at enkelte tråder har fått benevnelsen 2, II, igjen, osv. Kanskje ikke alle vet dette.


    Da er jeg faktisk spent hvor lenge dette innlegget får stå, da kritikk ofte blir fjernet uten forvarsel og som regel i overformynderiets ånd.



    john egil, frustrert..
     

    JEJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    511
    Antall liker
    42
    Flere "tråder" jo flere glass blir det å fylle :-\
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    JonnYb skrev:
    bjornh skrev:
    JonnYb skrev:
    Hva er dette?!

    Plagierer du tråden min? Og atpåtil av en moderator.

    Søksmål i vente
    Kanskje jeg nullstiller innleggene dine da... ;D -hehe, neida. Vi måtte få opp "drikkinga" her, fant jeg ut.
    Hehe..?

    Slik som det har bitt moderert her siste epoken har jeg vanskelig for å svelge dine flåsete og provoserende utsagn.
    Jeg var meget fornøyd med min tråd som levde i beste velgående på sine egne føtter.. Jeg synes det er kjempe med tråder som lever sitt eget liv og man kan hoppe på og av fra tid til tid. Synd det ikke er fler, men det kommer helt sikkert ettehvert.

    Poenget er at slike tråder har sin egen lille historie å komme med ettersom tiden går. Ting vi kan minnes og humre litt over, evt skjemmes litt, glise litt osv.. Men skal du lage en ny bare for å få klistra ditt navn på plakaten kan du kysse deg i r...

    Og mens du er igang, vi trenger da en ny ordassosiasjonsleken3...?? Den gamle byner jo å strekke seg så fryktelig, syns du ikke.

    Ja jeg blir som sagt provosert, og folk må gjerne le og peke gretten gammel gubbe, men det er på en måte dålig etikk og totalt unødvendig å starte en identisk tråd før den gamle er forsvunnet naturlig av alderdom.

    Som en siste replikk i saken, så er det en naturlig grunn til at enkelte tråder har fått benevnelsen 2, II, igjen, osv. Kanskje ikke alle vet dette.


    Da er jeg faktisk spent hvor lenge dette innlegget får stå, da kritikk ofte blir fjernet uten forvarsel og som regel i overformynderiets ånd.



    john egil, frustrert..
    Kanskje litt flåsete av meg å fleipe sånn, men det var altså ikke alvorlig ment. Du har min uforbeholdne beklagelse i den sammenhengen.

    Dernest, så er det ingen her som "eier" eller har rettigheter til bestemte tema. Dette er OT (off topic) så her kan de som vil starte en eller annen tråd så lenge den er innenfor de regler som er satt her på Hifisentralen. Er det dødt i en tråd og/eller noen starter en ny, så er det helt i henhold til hva man kan gjøre her.

    At jeg er moderator er en annen sak, og har ingenting med temaet her å gjøre. Men som sagt har du min uforbeholdne beklagelse om du ikke skjønte fleipen min. Men, den kom som "svar" på "søksmålstrusselen".


    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Kom igjen: drikkepress, alle sammen! ;D

    Nå har vi flere steder å tømme glassene våre.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Tenkte å ta et glass vann før jeg hopper i bingen. God natt.
     

    JEJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    511
    Antall liker
    42
    omholt skrev:
    Tenkte å ta et glass vann før jeg hopper i bingen. God natt.
    Jeg får holde meg til brennevin, da sover jeg bedre :p
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    1.038
    Torget vurderinger
    1
    Kva Tjekkisk øl? Eg Kjøpte ei flaske Starobrno på Ica torsdag. Eit øl etter min smak.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Sitter på et hotell i Trønderhovedstaden og har et "lite" glass Cutty Sark.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Øl, øl og atter øl. Litt whiskey på slutten. Sove nå. Jobb og forpliktelser om noen timer.

    Trønderhovedstaden høres jo hyggelig ut. Hadde det vært onsdag, ville jeg anbefalt deg å ta turen til Blæst, 20 spenn øllen, gratis band og rocke-Dj's.

    mvh
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    På onsdag skal jeg ned til Oslo, så det rekker jeg ikke. Får se hva jeg får gjort i morgen. ;D ;D ;D
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.760
    Antall liker
    7.712
    Noen glass champagne sent i går kveld, med påfølgende bekreftelse i dag morges om at jeg ikke lenger er 20...
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Kaffe nå, men i går kveld etter at ungene var i seng i går kveld unnet jeg meg som gressenkemann et lite glass Redbreast 12 years old...



    ...etter min mening en av Irlands mest harmoniske whiskyer, og fullt på høyde med de bedre fra naboøya.
    (Les smakstester her: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/redbreast/whisky2182.html og her: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/redbreast/whisky218.html )


    Og mens jeg er inne på Irske whiskyer. Denne er spesiell: Connemara Peated Single Malt Irish Whiskey
    er en sjelden fugl blant de irske, single malt med noe røyk i aromaen, og minner om skotske Islay-whiskyer: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/connemara/whisky282.html

    ...den har jeg også i hylla hjemme. ;) Begge anbefalt OG prøvesmakt før kjøp i en spesialforretning i Dublin.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    roffe skrev:
    Kaffe nå, men i går kveld etter at ungene var i seng i går kveld unnet jeg meg som gressenkemann et lite glass Redbreast 12 years old...



    ...etter min mening en av Irlands mest harmoniske whiskyer, og fullt på høyde med de bedre fra naboøya.
    (Les smakstester her: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/redbreast/whisky2182.html og her: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/redbreast/whisky218.html )


    Og mens jeg er inne på Irske whiskyer. Denne er spesiell: Connemara Peated Single Malt Irish Whiskey
    er en sjelden fugl blant de irske, single malt med noe røyk i aromaen, og minner om skotske Islay-whiskyer: http://www.whiskymag.com/whisky/brand/connemara/whisky282.html

    ...den har jeg også i hylla hjemme. ;) Begge anbefalt OG prøvesmakt før kjøp i en spesialforretning i Dublin.
    Dette må prøves!!!
    Hvor er dette kjøpt?

    mvh
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Imperial skrev:
    Dette må prøves!!!
    Hvor er dette kjøpt?
    Som jeg skrev, så fikk jeg det anbefalt i en spesialforretning i Dublin. Fikk også prøvesmakt whiskeyen før jeg kjøpte (forsøk å få til DET på polet...) Skjønner jo at det er langt til Dublin, men jeg tror ihvertfall Redbreast-whiskeyen er å få i bestillingsutvalget på vinmonopolet.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Chimay, blå
    Leffe Blond
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    Te i koppen denne gang,
    Bengal Spice, fra Celestial Seasonings. 0 sukker 0 melk 0 sitron

    Vannvittig god og direkte avhengighetskapende, Krydret for den søte adventstid og jul, smaken minner forøvrig litt om kaneltyggegummien fra 70 tallet ;) kanskje fordi teen nettopp er smaksatt med kanel?

    aaah herrlig
    Sleiven
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Du har jaggu god smak, Sleiven! Den teen er helt kanon! Den har fått karer som vanligvis fnyser foraktelig ved tanken på te til å tylle i seg tre kopper i slengen her i huset...og det sier sitt!

    Ellers inneholder kruset kaffe her i dag. Nymalt Yirgacheffe fra Etiopia. Det er selve urkaffen, og smaker alldeles fantastisk. Særlig den økologiske som Stavanger Kaffebrenneri leverer. (Joda, den er å få her også. Heldigvis.)
    Jeg har smakt mye fantastisk kaffe i min tid, men ingenting når opp til denne.....
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    impulse skrev:
    Du har jaggu god smak, Sleiven! Den teen er helt kanon! Den har fått karer som vanligvis fnyser foraktelig ved tanken på te til å tylle i seg tre kopper i slengen her i huset...og det sier sitt!

    ...
    Nettopp, smakte teen hos naboen for ikke lenge siden, drakk to kjempekopper og måtte få med tepose hjem!!!. Finnes bla i helsekostforretninger... løp og kjøp...
    Liker egentlig ikke kaffe , men bør kanskje prøve din?

    Sleiven
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.748
    Antall liker
    6.444
    Sted
    Holmestrand
    Begynner ikke dette temaet å bli litt uttømt?
    Vi drikker alt mulig rart. Ferdig med det.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    xerxes skrev:
    Begynner ikke dette temaet å bli litt uttømt?
    Vi drikker alt mulig rart. Ferdig med det.
    Så lenge glass og kopper fylles opp på nytt blir vel ikke emnet uttømt. Jeg synes det er moro med litt tips fra andre til nye ting å leske strupen med.

    For dem som er lei så finnes det vel nok av andre tråder på hifisentralen. ;)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Sleiven skrev:
    Te i koppen denne gang,
    Bengal Spice, fra Celestial Seasonings. 0 sukker 0 melk 0 sitron

    Vannvittig god og direkte avhengighetskapende, Krydret for den søte adventstid og jul, smaken minner forøvrig litt om kaneltyggegummien fra 70 tallet ;) kanskje fordi teen nettopp er smaksatt med kanel?

    aaah herrlig
    Sleiven
    Min favorittte for tiden er nok Dragon Pearl Jasmine. Pearl Jasmine er en grønn te som er håndrullet av hele blader og skudd og som har ligget sammen med jasminblomster som har infusert smak til teen. Dette må ikke forveksles med den donaldparfymen som serveres på kinarestauranter.

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaggu fant jeg ikke ett par 6pack i kjøleren :)
    Stor takk til madammen.
    Skal over på Oban etterhvert var planen.
    Låne stua etter de minste har lagt seg,musikk og kos ;D

    /jan
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Te er godt ja. :)

    Foretrekker Twinings Earl grey, i løsvekt selvsagt. Går noen liter av den hver dag. Med litt sitron.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Modelleringsøl. Det ender vel opp med saltvann før morgensolen smiler til meg.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Etter en rystende opplevelse på Underwater i går kveld, der min tilmålte rasjon alkohol ble ettertrykkelig overskredet, (hva gjør man ikke i gode venners lag, når der synges fra La Traviata), har jeg utvist stor forsiktighet i dag.
    Etter 2 enkle øl på brygga, en forsiktig, ettertenksom chablis nå, for å fylle tomrommet mens jeg venter på at kalven skal få riktig temperatur, ser jeg frem mot en veltemperert Rioja, som står og lufter seg på kjøkkenet.

    Senere kan det, men ikke nødvendigvis, bli en Braastad.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Fanden, jeg skulle på Underwater i går, men ble forhindret. Janne sang, såvidt jeg hørte. Var det storlige aften igjen, oddgeir?
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Sleiven skrev:
    Te i koppen denne gang,
    Bengal Spice, fra Celestial Seasonings. 0 sukker 0 melk 0 sitron

    Vannvittig god og direkte avhengighetskapende, Krydret for den søte adventstid og jul, smaken minner forøvrig litt om kaneltyggegummien fra 70 tallet ;) kanskje fordi teen nettopp er smaksatt med kanel?

    aaah herrlig
    Sleiven
    Har du et tips for hvordan man lager god te?
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Parelius skrev:
    Har du et tips for hvordan man lager god te?
    2dl varmt/kokende vann og litt hamp?
    [/quote]

    Det hørtes da bort i hampen merkelig ut..?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Parelius skrev:
    Fanden, jeg skulle på Underwater i går, men ble forhindret. Janne sang, såvidt jeg hørte. Var det storlige aften igjen, oddgeir?
    Janne var i storform. En overjordisk opplevelse å høre henne i duett med Thor Inge. Og så vakker som hun er!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Jeg bedriver megen sublimering på den plassen/kvinnen, oddgeir. Nah, hun kommer vel igjen får en håpe. Har du forresten begynt å bli fast tilhører på stedet?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    2 - 3 torsdager pr mnd.
    Prøver alltid å ta med musikkinteresserte venner. Denne gang en operaelsker av rang. Han gråt som et barn.
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    idag er det green label 15 years old det går i etter ei hard veke. Får holde med nokre glas idag då det er tidligvakt imorgon.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Startet med en slik:





    Avsluttet med å tømme en slik:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn