Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Capitel de Roari igjen. En god Amarone er sjelden feil. Kanskje bak rattet, men neppe ellers?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ErosLoveking skrev:
    På jobb nå, men i kjøleskapet hjemme venter

CB Juleøl
    Aass Jule Ale (den er jeg litt spent på)
    Borg Juleøl
    Hansa Juleøl

Samt safet inn med noen flasker Dahls Juleøl.

Blir godt å komme hjem i natt. :)

PS.
    Smakte årets Munkholm Juleøl før idag. Absolutt et alkoholfritt alternativ å regne med.

Så var jobbhelga over, og nå skal jeg ikke tilbake på jobb for godt ut i Januar. "trist" ;D
    Har prøvesmakt i et par netter etter jobb nå, og må si at hittil har ikke så mye av årets juleøl falt i smak. Dessverre så tendenserer flere og flere typer juleøl til å bli like pregløst og kjedelig som andre typer pils/øl. Er det for og tekkes massene?

Av helgas fire utvalgte (+ 1 safe) så var det ganske begredelig.

Borg, CB og Aass er alle tre fantastisk tamme og smaksløse. Flatt og null fylde, til og med lite lukt. Aass Jule Ale har en forførerisk farge, nesten svart, men fy da! smaken står ikke i stil med det bedrageriske utseende. :(

Hansa Julebrygg (ikke juleøl som jeg skrev over) er langt mer vellykket. Her er det en deilig lett fyldig sødme.
    Så foreløpig er det to kandidater (Dahls og Hansa) som jeg glatt kjøper mer av til jul.
    Får gå på jakt i diverse butikker i morgen, og se hvilke andre bryggerier som er å få tak i. Her må testes!

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.954
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Av helgas fire utvalgte (+ 1 safe) så var det ganske begredelig.

Borg, CB og Aass er alle tre fantastisk tamme og smaksløse. Flatt og null fylde, til og med lite lukt. Aass Jule Ale har en forførerisk farge, nesten svart, men fy da! smaken står ikke i stil med det bedrageriske utseende. :(

Hansa Julebrygg (ikke juleøl som jeg skrev over) er langt mer vellykket. Her er det en deilig lett fyldig sødme.
    Så foreløpig er det to kandidater (Dahls og Hansa) som jeg glatt kjøper mer av til jul.
    Får gå på jakt i diverse butikker i morgen, og se hvilke andre bryggerier som er å få tak i. Her må testes!
    Man må vel uansett på polet for å få godt juleøl. I butikk er det vel kun "juleøl" med pilsstyrke å få. Blir aldri helt bra.

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Arendals pils igjen ;D
    Fine greier

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Pencilin kur :'(, så vann og litt Cola (sukker vann), snufs...

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.255
    En langsom Erdinger så er det vel kveldings, tenker jeg.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.652
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Et ørlite snev av Graham's Late Bottled Vintage Port 2003.

Bernt K

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Ble masse Capitel de Roari i går og masse vann og appelsinjuice i dag. Ferskpresset gjør best.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Ferdig på jobben og nyder en feit Braastad XO. Gonatt'

Glasset er Riedel Vinum Cognacglass. Altfor høy stett, IMO.

JuK

Medlem
    Ble medlem
    20.03.2006
    Antall liker
    0
    Sted
    Akershus
    Hei Milenko
    Det er bare gammel overtro at man ikke kan ta seg en "liten" en når man er på p-kur.

JuK

Medlem
    Ble medlem
    20.03.2006
    Antall liker
    0
    Sted
    Akershus
    Er enig med Pedal ang. juleøl. Dra på polet, der har de skikkelige saker.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Mer Calvados idag. Det er Domaine Dupont Natural 1994 Vintage.

Sammenligner glass nå.

Med de tre ballongglassene til venstre, kommer alkoholduften tydelig fram. Den overkjører epleduften. Jo større glasset er, jo mer fremtredende er alkoholen.

Med de to tulipanglassene er det helt annerledes. Der er det motsatt. Mer distinkt og klarere lukt fra Riedelglasset helt til høyre. Glasset nummer to fra høyre får glart godkjent det og.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.541
    Torget vurderinger
    4
    Schnodig det der, Alshus....de to du foretrekker en nettopp hva vi whiskyelskere foretrekker. Dessverre er ikke Riedel sine whiskyglass i samme fasong, men er rettere og utvides noe mot toppen.

I kveld...Ø.....Underlig jul...med pepperkaker

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Har vært på Oslo Mikrobryggeri i kveld.

Avslutter hjemme med en Lagavulin 16 og Ramløsa.

Liker du Underlig Jul? Selv synes jeg den smakte Zalo med krydder. Drakk to desiliter. Resten gikk i vasken.
    God Jul er meget god.

Riedel Sommeliers XO glass er fine, men jævlig dyre.

Gonatt.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.541
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Liker du Underlig Jul? Selv synes jeg den smakte Zalo med krydder. Drakk to desiliter. Resten gikk i vasken.
    God Jul er meget god.
    Første gang jeg smakte den...og ja, - den er underlig. Men, den står bra til julekaker slik den er ment.
    Zalo har jeg ikke smakt så det har jeg ingen mening om....

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.255
    Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...

(Der burde man vel forhåpentligvis kunne regne med å bli forskånet fra Oslo-strilenes grisefesteksesser (julebord) skulle man tro?)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    noruego skrev:
    Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...

(Der burde man vel forhåpentligvis kunne regne med å bli forskånet fra Oslo-strilenes grisefesteksesser (julebord) skulle man tro?)
    Du har PM ;)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Er akkurat kommet på hytta og har fyrt i peisovnen. Da er det obligatorisk men en raus Aalborg jubilæum og en Hansa.

Elektron

H

Hugh

Gjest
    noruego skrev:

Hvilken pipeprodusent foretrekker så Vestlandets store tenker? Jeg har selv en liten Larsen jeg er glad i og, ved gud, minst et par Georg Jensen. Jeg liker de rette piper..... Selvsagt burde man ha en med den hvite prikk, men tiden går mellom hver stapping og kostnaden kan vanskelig forsvares.... Kos Dem! La cedertreet lyse opp og sette fyr på den deilig tobakk.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    noruego skrev:

...Bar & Cigar. Akk! Husker den søte studietid med vemod, da man kunne nyte sin Montecristo og godt drikke - innendørs.

Kveldens drikke er Ringnes Classic, men merker savnet av Fernet`en som står hjemme hos en kompis (håper jeg).

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.189
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    noruego skrev:

Bar & Sigar høres fint ut. Det får meg til å vurdere en tur ned på Bøker & Børst, må tenke på det over en Aass Classic.

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Nå har freden senket seg i heimen; ungene sover, kona ser på Hunter og jeg sitter nede og spiller ELP - Tarkus. Borg pilsner med en akevitt på siden! I morgen kommer svigers på besøk og jeg serverer lutefisk.

mvh,
    OS

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Barna er hos eksene, dama på julebord og jeg nyter HØYT mens jeg drikker Cruzan Single Barrel Estate Rum, kjøpt på St. Thomas.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    -hvor mange X'er er det..? ;D

Mvh. Bjørn

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    I kveld DREKKER jeg rom og cola, type kaptein, og spiller diverse musikk igjennom klemme-esken.

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    300
    Torget vurderinger
    6
    Talisker 10

og

godstemning i anlegget:

Vedlegg