ErosLoveking skrev:På jobb nå, men i kjøleskapet hjemme venter
CB Juleøl
Aass Jule Ale (den er jeg litt spent på)
Borg Juleøl
Hansa Juleøl
Samt safet inn med noen flasker Dahls Juleøl.
Blir godt å komme hjem i natt.
PS.
Smakte årets Munkholm Juleøl før idag. Absolutt et alkoholfritt alternativ å regne med.
Man må vel uansett på polet for å få godt juleøl. I butikk er det vel kun "juleøl" med pilsstyrke å få. Blir aldri helt bra.ErosLoveking skrev:Av helgas fire utvalgte (+ 1 safe) så var det ganske begredelig.
Borg, CB og Aass er alle tre fantastisk tamme og smaksløse. Flatt og null fylde, til og med lite lukt. Aass Jule Ale har en forførerisk farge, nesten svart, men fy da! smaken står ikke i stil med det bedrageriske utseende.
Hansa Julebrygg (ikke juleøl som jeg skrev over) er langt mer vellykket. Her er det en deilig lett fyldig sødme.
Så foreløpig er det to kandidater (Dahls og Hansa) som jeg glatt kjøper mer av til jul.
Får gå på jakt i diverse butikker i morgen, og se hvilke andre bryggerier som er å få tak i. Her må testes!
Første gang jeg smakte den...og ja, - den er underlig. Men, den står bra til julekaker slik den er ment.C. Alshus skrev:Liker du Underlig Jul? Selv synes jeg den smakte Zalo med krydder. Drakk to desiliter. Resten gikk i vasken.
God Jul er meget god.
Du har PMnoruego skrev:Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...
(Der burde man vel forhåpentligvis kunne regne med å bli forskånet fra Oslo-strilenes grisefesteksesser (julebord) skulle man tro?)
Hvilken pipeprodusent foretrekker så Vestlandets store tenker? Jeg har selv en liten Larsen jeg er glad i og, ved gud, minst et par Georg Jensen. Jeg liker de rette piper..... Selvsagt burde man ha en med den hvite prikk, men tiden går mellom hver stapping og kostnaden kan vanskelig forsvares.... Kos Dem! La cedertreet lyse opp og sette fyr på den deilig tobakk.noruego skrev:Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...
(Der burde man vel forhåpentligvis kunne regne med å bli forskånet fra Oslo-strilenes grisefesteksesser (julebord) skulle man tro?)
...Bar & Cigar. Akk! Husker den søte studietid med vemod, da man kunne nyte sin Montecristo og godt drikke - innendørs.noruego skrev:Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...
Bar & Sigar høres fint ut. Det får meg til å vurdere en tur ned på Bøker & Børst, må tenke på det over en Aass Classic.noruego skrev:Strandet i Tigerstaden i kveld pga flytrøbbel, så jeg får vel prøve å gjøre det beste ut av det med luske bort på Bar & Sigar for etpar Nøgne Øer og en nypusset pipe med Sörensen Flake...