Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.558
    Torget vurderinger
    4
    Etter en (god) del Chardonnay, hvit, er jeg over på single malt, Tallisker.
    Sitter og skriver tale. Jeg skal være forlover for min lillebror i hans bryllup i India om et par dager.
    Han gifter seg med en vidunderlig vakker indisk kvinne.
    Har Babe Ruth på høretelefonene.
    Har troen på at kombinasjonen av alt dette skal gi en tale av episke proposjoner :)
    Om noen har gode tips til forlovertalen er jeg meget takknemlig for innspill!!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.558
    Torget vurderinger
    4
    Nei, må vel klare den på egenhånd...
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Vann fra springen med midlertidig opphold i en Imsdal-flaske. Kaffe i termokopp. Slik er nå livet på jobb...
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    463
    Antall liker
    105
    Får følge opp EC og øl!
    Dette er skikkelig lokalt! EC fra Tau, øl fra Egersund og musikk fra Stavanger :D
     

    Vedlegg

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Levende lys, Neil Young unplugged og Aass pils 8)



    Mvh. RS
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    Får følge opp EC og øl!
    Dette er skikkelig lokalt! EC fra Tau, øl fra Egersund og musikk fra Stavanger :D
    Gode greier der! :)
    Jeg smakte et par Sorte Får (Berentsens) fra fat igår, den skuffet meg litt og jeg måtte døyve med noen Kilkenny og en skarp en. Kardinal er fint.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Her blir det en 21-års Glenlivet ;D Gode saker ;)
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Idag prøver jeg en ny whisky i stuggu, nemlig Laphroaig Quarter Cask.

    Har tatt noen små slurker nå og det virker lovende. Jeg har smakt standard Laphroaig 10 også og om jeg husker riktig var ti-åringen enda litt mer "stram" enn quarter casken.

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    På tide å ta seg en skikkelig en, har spart på denne lenge:

    Den topper greit noen flasker Berentsens Sorte Får Stout.
    Ja, for faen, man skal jo sove også.
    Selv om Little Feat stadig synger: "don't understand that girl, she's got one foot on the platform, and another on the train..."
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    bitburger, kölsh, franshiskaner hefe, ludvig leopold hefe
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Smakte denne hos C. Alshus. Fantastisk druebrennvin. kun 435 kr på Briskebypolet. Løp og kjøp! Får det meste av Cognac til å virke vulgert og simpelt. Kun 400 flasker er tappet. jeg kjøpte 7 ;D
     

    Vedlegg

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Koste meg med denne på lørdagskvelden:



    Et litt røft bekjentskap som jeg alltid må ha mer enn et lite glass av. Det første glasset smeller til med overraskende røyk og en undertone av stikkflammer. Det andre glasset blir et heftig gjensyn med en tilvent harmoni. Det tredje en smakfull opplevelse der man oppdager undertonene av kompleksitet under det heftige førsteinntrykket..

    (NB. Jeg overdriver litt. )
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    roffe skrev:
    Koste meg med denne på lørdagskvelden:



    Et litt røft bekjentskap som jeg alltid må ha mer enn et lite glass av. Det første glasset smeller til med overraskende røyk og en undertone av stikkflammer. Det andre glasset blir et heftig gjensyn med en tilvent harmoni. Det tredje en smakfull opplevelse der man oppdager undertonene av kompleksitet under det heftige førsteinntrykket..

    (NB. Jeg overdriver litt. )
    Tør jeg påstå at den atter neste og neste vil framstå som ren poesi og få den mest slitne svigemor til å framstå som dt mest vakreste på jord? ::)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Torja skrev:
    Tør jeg påstå at den atter neste og neste vil framstå som ren poesi og få den mest slitne svigemor til å framstå som dt mest vakreste på jord? ::)
    Mulig. Jeg pleier å stoppe etter 3. (For ordens skyld: Her i huset tilsvarer et glass det som er akseptert etter gjeldende norske skjenkeregler, altså et sted mellom 2 og 4 cl per glass)
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    roffe skrev:
    Torja skrev:
    Tør jeg påstå at den atter neste og neste vil framstå som ren poesi og få den mest slitne svigemor til å framstå som dt mest vakreste på jord? ::)
    Mulig. Jeg pleier å stoppe etter 3. (For ordens skyld: Her i huset tilsvarer et glass det som er akseptert etter gjeldende norske skjenkeregler, altså et sted mellom 2 og 4 cl per glass)
    Flinke mannen som ikke blir full noen gang, men bare nøyerer seg som kona sa.

    Jeg har tatt meg en øl til, og det blir neppe den siste. Men jeg er jo bare en slubbert fra proletarene.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    Smakte denne hos C. Alshus. Fantastisk druebrennvin. kun 435 kr på Briskebypolet. Løp og kjøp! Får det meste av Cognac til å virke vulgert og simpelt. Kun 400 flasker er tappet. jeg kjøpte 7 ;D
    Hvis den var så bra? Hvorfor anbefaler du den da til andre og hvorfor kjøpte du ikke,vulgert og simpelt, alle 400 flaskene ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::) :p
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    John_Harald skrev:
    65finger skrev:
    Smakte denne hos C. Alshus. Fantastisk druebrennvin. kun 435 kr på Briskebypolet. Løp og kjøp! Får det meste av Cognac til å virke vulgert og simpelt. Kun 400 flasker er tappet. jeg kjøpte 7 ;D
    Hvis den var så bra? Hvorfor anbefaler du den da til andre og hvorfor kjøpte du ikke,vulgert og simpelt, alle 400 flaskene ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::) :p
    Ta opp forbrukslån og sitte dritafull og telle hvor mange flasker brandy jeg har igjen. Som en alternativ sommeraktivitet ;D Beskrivelsen mot Cognac er ørlite satt på spissen ;) Skal gi bort de fleste av de 7 ;D Ring Briskeby og bestill et par flasker!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    Smakte denne hos C. Alshus. Fantastisk druebrennvin. kun 435 kr på Briskebypolet. Løp og kjøp! Får det meste av Cognac til å virke vulgert og simpelt. Kun 400 flasker er tappet. jeg kjøpte 7 ;D
    Finner den ikke på Polets nettsider?? Utsolgt?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Spiralis skrev:
    65finger skrev:
    Smakte denne hos C. Alshus. Fantastisk druebrennvin. kun 435 kr på Briskebypolet. Løp og kjøp! Får det meste av Cognac til å virke vulgert og simpelt. Kun 400 flasker er tappet. jeg kjøpte 7 ;D
    Finner den ikke på Polets nettsider?? Utsolgt?
    Den er kun spesialimportert av Briskebypolet, men du kan sikkert ringe og bestille den derfra :) Det er verdt bryet...
    http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...pVUk000EIiDawO9sM0000B3RkSOWX?butikk_id=10104
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Ja jeg fant ut det samme, skal ringe i morgen!
     

    Rokko

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    248
    Antall liker
    5
    Fuller's India Pale Ale idag... Var heldig med dette kjøpet. Handlet 10 flasker i Sverige, de siste i den butikken.
    Nå har Fuller's sluttet å produsere dette ølet (For i år iallefall), siden det er ett "season ale".

    Godt er det iallefall:)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.755
    Antall liker
    7.684
    Ettersom det har vært den franske nasjonaldag så har det blitt noen glass godt drikke fra den kanten...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.790
    Antall liker
    10.219
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trane skrev:
    Trierer.....i Trier
    Håper du har vett til å smake noe skikkelig Riesling når du først er i Mosel, selv om jeg er enig i at det er forfriskende med en kjølig pils. Trivelig dalføre.

    Forøvrig er Trier Karl Marx sin hjemby.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Ja, han ble født rett borti gata her. Endel kinesere på tur dit.....hehe....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn