HVEM BØR BLI PRESIDENT?

hvem er din favoritt til å overta etter rumpeklovnen bush?

  • McCain

    Stemmer: 0 0.0%
  • Huckabee

    Stemmer: 0 0.0%
  • Giuliani

    Stemmer: 0 0.0%
  • Clinton

    Stemmer: 0 0.0%
  • Obama

    Stemmer: 0 0.0%
  • Edwards

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.800
Antall liker
21.564
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
vi trenger store forandringer der borte, og da er vel obama og clinton de eneste fornuftige alternativer...
eller er det kanskje bedre med giuliani, som en motvekt til putin og diktaturet i russland...?
bedre med en skikkelig kald krig i stedet for en halvlunken krig?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Kan de ikke slå to fluer i et smekk? Clinton og Obama sammen? Da gjør man jo to historiske ting samtidig ;D
 
S

Slubbert

Gjest
Basert på nåværende politiske plattformer, Ron Paul utvilsomt. Men jeg har innvendinger mot ham av mer generell art.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.288
Antall liker
6.670
Tja...

Det virker som det er den som er best til å servere krokodilletårer på TV som vinner, kan det virke som. På den arenaen er nok den gamle førstedamen rimelig suveren... :'(
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Hillary som president. Obama som visepresident.
Det hadde vært det beste tror jeg!

mvh
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Giuliani vil være et friskt pust for motkultur (her representert ved hardcore) nettopp slik Ronald Reagan var det for få tiår siden. Det gjelder bare å være ødelagt nok til å fremprovosere en sterk motstandsbevegelse og mer generelt demokratisk initiativ, Bush har tatt første steget - med Giuliani kommer kanskje revolusjonen.


Reagan Youth har passende nok startet opp igjen:




(PS. dette innlegget skal ikke leses bokstavlig, om du gjør det får det stå på egen regning.)

Mvh
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
For Norge vil naturligvis en handlekraftig president som McCain være best hjelp til å motvirke press fra Putin. Med 5 år på grillen i Hanoi er ikke McCain typen du piller på nesen. Respekt.
 
S

Slubbert

Gjest
McCain slår meg som en person med integritet, i motsetning til de aller fleste andre politikere. Giuliani er ikke god.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Obama gjør det jo veldig bra, jeg synes dette er litt merkelig. jeg hadde faktisk trodd at den jevne Amerikaner hadde lettere for å svelge en kvinnelig president enn en som er farget.
Det blir i alle tilfeller godt å bli kvitt Bush og hans korrupte medspillere.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
wotg skrev:
Obama gjør det jo veldig bra, jeg synes dette er litt merkelig. jeg hadde faktisk trodd at den jevne Amerikaner hadde lettere for å svelge en kvinnelig president enn en som er farget.
Det er unnagjort 2 av 50 stater, i de neste leder Hillary suverent. Min favoritt blant demokratene er nettopp Hillary. Da er frihandelen sikret fortsatt gode vilkår, hvis hun skulle vinne. Selv ville jeg stemt nettopp på Rudy. At en republikaner skulle bli ordfører i New York var en stor overraskelse. På den tiden var byen i fritt fall, med store underskudd + høy kriminalitet + masse folk på sosialen. Under hans 8 år ble dette snudd, hadde han kunne tatt gjenvalg hadde han vunnet suverent.

Min andre kandidat er selvfølgelig Mccain, en mann med mere integreritet enn hele HFS tilsammen.

Mitt dreamteam er Rudy som president og Condo som visepresident, da hadde norsk media grått blod :)
 
O

omholt

Gjest
Jeg tror de kristne velgerne vil avgjøre som forrige gang. Da blir det Huckabee.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
omholt skrev:
Jeg tror de kristne velgerne vil avgjøre som forrige gang. Da blir det Huckabee.
Akkurat hva verden trenger.. Enda en religøs galning fullstendig mental kostslutning og store militærstyrker til disposisjon.

Den alminnelige amerikaner kan da ikke være så bortreist i hodet at han ikke etterhvert blir lei disse overkristne fusentastene.

Jeg har da ennå tro på at menneskelighet og anstendighet vil seire tilslutt, selv i USA.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Nordmenn og andre europeere som prøver å blande seg inn i valgkampen i verdens eldste demokrati gjør meg kvalm. Amerikanerne velger naturligvis på beste måte selv sin president. Hvilket ramaskrik dersom amerikanere blandet seg inn i norsk valgkamp! I 1814 hadde USA hatt sin grunnlov i over 40 år! Vi lærte demokrati av dem!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Nordmenn og andre europeere som prøver å blande seg inn i valgkampen i verdens eldste demokrati gjør meg kvalm. Amerikanerne velger naturligvis på beste måte selv sin president. Hvilket ramaskrik dersom amerikanere blandet seg inn i norsk valgkamp! I 1814 hadde USA hatt sin grunnlov i over 40 år! Vi lærte demokrati av dem!
Hva slags innblanding er det du sikter til nå da. Du vil frata andre enn de innfødte retten til å ytre sin mening om hvem som er best skikket til å lede verdens eneste stormakt? Hadde amerikanerne holdt seg i USA hadde det jo ikke vært en sak, men deres sikkerhetpolitiske nærvær og innblandig i absolutt hele verden gir andre borgere rett til å ha en mening om landet og deres ledere.

Det er endelig håp for at landet skal komer seg opp av den kristenkonservative sumpen det nå er i og gjenvinne noe av sin tapte respekt i resten av verden ved å vise at de ikke kun er skyteglade religøse cowboyer men kan spille en positiv rolle i verden i tiden som kommer.
 
C

CAP

Gjest
Er ikke snakk om hvem som "bør" bli president i USA, det er den som har mest penger og best advokater som blir president der, bare og ta en kjapp titt på historien de siste tiår det.
Kan aldrig tenke meg at Obama vil vinne, det ville vært altfor positivt for USA OG verden, en president i USA som kan tenke selv og som ønsker og gjøre noe og ikke bare skravle...... NEI fyttirakkern.... sånt kan man ikke ha noe av. ;D

Uanset for hvem som kommer til og ta over så vil han/hun ha enkel oppgave med og gjøre en bedre jobb enn den sittende president iallefall ;)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Hadde amerikanerne holdt seg i USA hadde det jo ikke vært en sak,
Da hadde vel denne debatten foregått på russisk?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Hadde amerikanerne holdt seg i USA hadde det jo ikke vært en sak,
Da hadde vel denne debatten foregått på russisk?
Sikkert, og opprørte rettroende HFS medlemmer ville vel da insistert på at valget av Russisk/Sovjetisk president kun var et indre Russisk anliggende som vi som lydige underståtter pent skulle la være å mene noe om og overlatt til de infødte som hadde innført sitt styresett leeeenge før oss.
 

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2007
Innlegg
178
Antall liker
11
Jeg tipper Clinton vinner og hun bygger opp igjen landets økonomi akkurat slik hennes mann gjorde. Så vinner sikkert Jeb Bush neste valg igjen og en ny Bush kjører atter en gang landet ned mot avgrunnen. ;)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Sikkert, og opprørte rettroende HFS medlemmer ville vel da insistert på at valget av Russisk/Sovjetisk president kun var et indre Russisk anliggende som vi som lydige underståtter pent skulle la være å mene noe om og overlatt til de infødte som hadde innført sitt styresett leeeenge før oss.
Denne analogien satt LANGT inne. ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Sikkert, og opprørte rettroende HFS medlemmer ville vel da insistert på at valget av Russisk/Sovjetisk president kun var et indre Russisk anliggende som vi som lydige underståtter pent skulle la være å mene noe om og overlatt til de infødte som hadde innført sitt styresett leeeenge før oss.
Denne analogien satt LANGT inne. ;D
Ja, det blir jo bare spekulasjoner og hypotetisk synsing ..... naturligvis.

Når det gjelder USA får vil håpe at de får en president som respekterer den omtalte grunnloven, og ikke gjør som dagens utgave og gjør alt hva man kan for å uthule og sette denne til side og skape et system der inbyggerene mister alt de hadde av frihet og beskyttelse mot statsmakt, politi, overvåkning og egne militære styrker.
 
O

omholt

Gjest
BBking skrev:
Nordmenn og andre europeere som prøver å blande seg inn i valgkampen i verdens eldste demokrati gjør meg kvalm. Amerikanerne velger naturligvis på beste måte selv sin president. Hvilket ramaskrik dersom amerikanere blandet seg inn i norsk valgkamp! I 1814 hadde USA hatt sin grunnlov i over 40 år! Vi lærte demokrati av dem!
Jeg leser ikke så mye annet enn Bergens Tidende, men det virker som om de tror de kan påvirke det amerikanske valget.
De skriver jo stort sett bare om demokratene. Det samme gjorde de ved forrige valg og man fikk et klart inntrykk av Kerry ville vinne. En avis burde dekke det som skjer i en valgkamp, få frem begge sider og være nøytrale. Foretrekker å følge valget på CNN. Norsk media vrir det meste som skjer i USA med norsk og europeisk mentalitet.

Har ikke satt meg så mye inn i hva de forskjellige kanditatene står for og har ingen favoritter, men tror som sagt at Huckabee kommer til å seire p.g.a. de kristne.
 
O

Omar

Gjest
Jeg ser du er påvirket av god gammaldags Norsk uvitenhet! Nordmenn har en utrolig god evne til å uttale seg om ting de ikke har den minste peiling på.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Håvarhede skrev:
Jeg ser du er påvirket av god gammaldags Norsk uvitenhet! Nordmenn har en utrolig god evne til å uttale seg om ting de ikke har den minste peiling på.
Sett fra deg glasset, det er bare tirsdag i dag. ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Håvarhede skrev:
Jeg ser du er påvirket av god gammaldags Norsk uvitenhet! Nordmenn har en utrolig god evne til å uttale seg om ting de ikke har den minste peiling på.
På den annen side er det typisk amerikansk å gjøre noe med det.... ;)
 

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Innlegg
63
Antall liker
0
McCain synes å inneha tilstrekkelig blanding av styrke og intellekt. Alternativ nr 2 blir fru Clinton. Hun har støttet Irak-krigen hele veien (selv om hun later som noe annet). Hun har likevel en usympatisk fremtoning, og hates av mange amerikanere. Alle undersøkelser viser derfor at McCain er en soleklar velgerfavoritt mot fru Clinton.

Mac is back!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Når sist var det en president i Usa som bidro i sterk grad til noe positivt i resten av verden? Kom gjerne med eksempler på både handlinger og personer. Kan være masse jeg ikke har fått med meg.
 
O

Omar

Gjest
Obama må ikke bli president der borte. Fyren roper bare We want change. Dette blir gjort uten å komme med konkrete forslag. Helsesystemet bør forandres der borte, men som alle andre demokrater så har de ikke peiling. Hva skal USA gjøre for å løse Irak konflikten? Hakke peiling blir det sagt. Generelt sett så har hverken Clinton eller Obama peiling. Only air no substance
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Vi trenger en fyr som McCain som kan ta litt tak internasjonalt ja ,istedet for alle desse humanistiske lodottene :D
Selv håper jeg på Huckabee men det ser ut som han henger litt for langt etter.Men under skjer så...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.288
Antall liker
6.670
Hillary bør vinne. Hun er jo så flink til å time når hun skal felle tårer... :'(
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Er det hun som henger på poster over senga til Siv? ;D

BT skrev:
Hillary bør vinne. Hun er jo så flink til å time når hun skal felle tårer... :'(
 
Topp Bunn