Hvem er informanten?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kjell Magne Bondevik er sår fordi noen av de 5 i sikkerhetsutvalget har sladret til amerikanerne.

Utvalget består av statsministeren, utenriksministeren, finansministeren, forsvarsministeren og justisministeren.

Hvem har vært løsmunnet?

Kristin?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Kristin Krohn Devold. Er ikke noe å lure på en gang, maken til inkompetent forsvarsminister kan jeg aldri huske å ha sett.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Kristin Krohn Devold. Er ikke noe å lure på en gang, maken til inkompetent forsvarsminister kan jeg aldri huske å ha sett.
Du som alltid er så nøye med å kreve dokumentasjon, da gitt. Det er for øvrig en prisverdig egenskap. Så hvordan og hvorfor dere nå fulllstendig uten dokumentasjon annet enn deres egen oppfatning om dugelighet, bedriver skyldfordeling er jo rimelig på trynet. Uten at jeg har noen mening overhodeet om hvor dette kom fra; hva med de fra e-tjenesten? Har f.eks. ikke de også relativt klare bånd inn i maktens korridoerer der de finner det formålstjenlig? Ofte er det dessuten slik at svaret ligger der det er mest usannsynlig.

Honkey

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Enig med Løkken, jeg kunne tenke meg å sette oddsen på dette til 1,54 hvilket skulle tilsi 65% sannsynlighet.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Kjell Magne Bondevik er sår fordi noen av de 5 i sikkerhetsutvalget har sladret til amerikanerne.

Utvalget består av statsministeren, utenriksministeren, finansministeren, forsvarsministeren og justisministeren.

Hvem har vært løsmunnet?

Kristin?
Med all sannsynlighet pilletrilleren selv.

A

Affa

Gjest
Hva så? Vedkommende har bare fortsatt der Haakon Lie slapp. Det er viktig at vi lar våre venner få litt godteri.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Så hvorfor dere nå fulllstendig uten dokumentasjon annet enn deres egen oppfatning om dugelighet, bedriver skyldfordeling..?
Fordi det er gøy. Jeg gir ellers blaffen i hvem det er og betrakter hele saken som ubetydelig.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Ved et besøk av noen amerikanske offiserer (noen oberster og generaler og noe annet oppsop) sto jeg og en kollega fra Forsvaret æresvakt ved foten av flytrappa, og jeg hadde problemer med å holde meg alvorlig der jeg sto i rett og gjorde honnør mens Norges forsvarsminister kom spradende ned trappa i forholdsvis tettsittende bukser med slangeskinnsmønster.

A

Affa

Gjest
Ved et besøk av noen amerikanske offiserer (noen oberster og generaler og noe annet oppsop) sto jeg og en kollega fra Forsvaret æresvakt ved foten av flytrappa, og jeg hadde problemer med å holde meg alvorlig der jeg sto i rett og gjorde honnør mens Norges forsvarsminister kom spradende ned trappa i forholdsvis tettsittende bukser med slangeskinnsmønster.
US General oppsop?

Hva er du for en snørrete dassmort? Trodde slike busespisende sengevætere som deg hang seg etter en uke på rekruttskolen?

Patetisk. Du kan banne på at de gutta der ryddet opp hos de gule hundene før du så sola første gang lille venn.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg tror Krohn er short for Krohnidiot ;D

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
US General oppsop?

Hva er du for en snørrete dassmort? Trodde slike busespisende sengevætere som deg hang seg etter en uke på rekruttskolen?

Patetisk. Du kan banne på at de gutta der ryddet opp hos de gule hundene før du så sola første gang lille venn.
Slå opp i ordboka under "ironi", Herr Hauptmann.

A

Affa

Gjest
Nuvel. Tilgitt. Men, bare Untersturmfuhrer. Hauptsturmfuhrer var jeg lang i fra.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg holder en knapp på Jan Petersen.
Makan til hakeløs, underdanig og tafatt minister skal man lete lenge etter.

K

kbwh

Gjest
Herr Petersen liker opera. Det er bra.
Jeg tviler ikke på at han kunne være i stand til å plapre, men det kunne vel hele gjengen, buddy buddy.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Hva så? Vedkommende har bare fortsatt der Haakon Lie slapp. Det er viktig at vi lar våre venner få litt godteri.
Treholt hadde visst problemer med himmelretningene.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Nuvel. Tilgitt. Men, bare Untersturmfuhrer. Hauptsturmfuhrer var jeg lang i fra.
Tilgi min ignorans, Herr Untersturmfuhrer.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Tull, Jan Petersen var flink, en av få i denne foreningen av nyfrelste tvangsnevrotikere som faktisk kunne sine saker. Høyre førte oss tilbake på en noenlunde riktig kurs over disse fire årene, økonomien fikk et kraftig oppsving. Nå ødelegger sittende regjering dessverre alt Petersen oppnådde, men sånn er livet. Problemet med Krohn Devold var ikke holdninger, men at hun var forferdelig inkompetent, hadde null autoritet, elendig budsjettstyring og rett og slett fremstod som svært lite intelligent. Å gi en slik person ansvaret for forsvaret blir som å sette Stevie Wonder bak spakene på et jetfly.

A

Affa

Gjest
Idiot uttalelse. I forhold til Støre var han en klippe.

K

kbwh

Gjest
Stevie Wonders originalversjon av "Superstitious" er bedre enn SRVs coverversjon.
Viktig og godt å få sagt det.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Støre har gjort feighet til en kunstform. Flink er han kanskje, men en mer unnvikende og servil person skal man lete lenge etter. Vi kan ikke være "nøytrale meglere" på spørsmål som ytringsfrihet, Støre bør få inn i pappen at i slike spørsmål må vi ta en side og stå ved den.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Å gi en slik person ansvaret for forsvaret blir som å sette Stevie Wonder bak spakene på et jetfly.
Det ironiske med det utsagnet er at det sikkert ville gått helt fint. Det du behøver i en cockpit på et moderne fly er kun én pilot og en hund. Piloten er der for å gi hunden mat, hunden er der for å passe på at piloten ikke rører noe.

Honkey

K

kbwh

Gjest
Det ironiske med det utsagnet er at det sikkert ville gått helt fint. Det du behøver i en cockpit på et moderne fly er kun én pilot og en hund. Piloten er der for å gi hunden mat, hunden er der for å passe på at piloten ikke rører noe.

Honkey
;D Dagens! Og det før lunch!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Støre har gjort feighet til en kunstform. Flink er han kanskje, men en mer unnvikende og servil person skal man lete lenge etter. Vi kan ikke være "nøytrale meglere" på spørsmål som ytringsfrihet, Støre bør få inn i pappen at i slike spørsmål må vi ta en side og stå ved den.
Hør hør!
Støre prøver så hard å være diplomatisk at han ender opp med å ikke mene noe som helst. At han har så stor respekt og scorer så bra i slike "hvilke politikere liker du" tester er for meg en gåte.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.467
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
US General oppsop?

Det er uansett noko suspekt med folk som vel ei militær karriere. Og blir ein general attpåtil.......

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Enig med Løkken, jeg kunne tenke meg å sette oddsen på dette til 1,54 hvilket skulle tilsi 65% sannsynlighet.
Krohn - 1,54
Petersen - 7,67
Foss - 10,00
Dørum - 10,00

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Tull, Jan Petersen var flink, en av få i denne foreningen av nyfrelste tvangsnevrotikere som faktisk kunne sine saker. Høyre førte oss tilbake på en noenlunde riktig kurs over disse fire årene, økonomien fikk et kraftig oppsving. Nå ødelegger sittende regjering dessverre alt Petersen oppnådde, men sånn er livet. Problemet med Krohn Devold  var ikke holdninger, men at hun var forferdelig inkompetent, hadde null autoritet, elendig budsjettstyring og rett og slett fremstod som svært lite intelligent. Å gi en slik person ansvaret for forsvaret blir som å sette Stevie Wonder bak spakene på et jetfly.
Kan hende han var flink, men til hva da?
Husker hans første møte med "the monkey" Bush, han ruslet fram med bøyet hode og sa: Jan Petersen, if its ok by you.
Hadde han byttet navn på flekken, hvis det ikke var OK?

Hva ellers fikk de til?
Jo de fikk da privatisert e-verket, det gjorde godt i menig manns lommebok.
De gjorde sykehusene til konkurransebedrifter, med den følge at køene ble mye lengre, for plutselig handlet det om å skjære ned på alle busjetter.
(Vel, den underliggende tanken var sikker økonomisk solid. Å starte en propaganda om hvor dårlige Norske sykehus var, og dermed fremme bygging av private)

Det blir vel som å ansette Saddam Hussein til å være omsorgsminister

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Ikkje pent sagt. Har du forresten sett kor dama har kvikna til etter at ho kom seg ut i friluft? Rett og slett sympatisk, er ho!
Rumsfeld`s favoritt var hun i alle fall.....

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Lomt: Med dine idealer ble satt ut i livet så blir de eneste som vil ha noe med oss å gjøre Iran, Nord-Korea, Cuba og Venezuela. Da kan du kysse sykehusene og e-verkene farvel, og husk å sette opp gjerder så ikke hordene med arbeidsledige uteliggere slår opp teltleirer i bakgården din. En politiker med vett pisser ikke på sine viktigste allierte.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Lomt: Med dine idealer ble satt ut i livet så blir de eneste som vil ha noe med oss å gjøre Iran, Nord-Korea, Cuba og Venezuela. Da kan du kysse sykehusene og e-verkene farvel, og husk å sette opp gjerder så ikke hordene med arbeidsledige uteliggere slår opp teltleirer i bakgården din.
Hvorfor det?
En politiker med vett pisser ikke på sine viktigste allierte.
Det er bedre å pisse på dem som har valgt ham da?

Istedet for å reise kritiske spørsmål, og kanskje få en bedring i verdenssituasjonen...

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
US General oppsop?

;D ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
...Trodde slike busespisende sengevætere som deg...
Hva er det med deg og busepilling/busespising?

Finner du ingen selv? Er du misunnelig? Vil du ha en?

Send meg adressen din på PM, så skal du få noen i posten.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Jeg tror også på Krohn Devold som informant. Hun var svært så positiv til Bush og Blair i sin tid i regjeringen. Hun kunne gå langt. De som så Borgens omstridte dokumentar i vår skjønner hva jeg mener.

Hun var jo venn med den korrupsjonssiktede generalen på Haakonsvern. Samme moral?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.445
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Kan hende han var flink, men til hva da?
De gjorde sykehusene til konkurransebedrifter, med den følge at køene ble mye lengre,
Hei!
Kan du linke til noen form for dokumentasjon av denne påstanden...? Jeg trodde faktisk det var motsatt.

Mvh
OMF

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Hei!
Kan du linke til noen form for dokumentasjon av denne påstanden...? Jeg trodde faktisk det var motsatt.

Mvh
OMF
Har ikke lest om det på nettet, men i Stavanger Aftenblad og Dagens Næringsliv. Kanskje de har info om det på nettet?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Se det var jo raskt unnagjort.
Jeg er nok litt hard i påstandene mine, det vet jeg. Spesielt når raske svar legges inn :)

Til linkene, klipper og limer litt,
Link 1:
Vi har et tak på hvor mange vi får lov til å operere, og for en del av inngrepene våre må vi sette strek for i år, fordi vi ikke har fått tilsvarende avtaler for neste år, sier Gundersen til NRK.

Hvorfor må de sette strek?
Handler ikke det om budsjetter? Satt opp av forrige regjering? Kanskje for å begrense antallet som skal behandles, nettopp for å kunne ha belegg for å benytte private sykehus, sykehus som eies av private investorer (typisk Høyrevelgere).

Link 3
Vi har satt pasienthensyn foran pengehensyn.

Den nye regjeringens tiltak begynner tydeligvis allerede å ha effekt. Både til pasientbehandling og modernisering/effektivisering.

Det er mange momenter som ikke er med i vår debatt, men det koster mye arbeid å sette seg inn i alt. Så jeg peker ut detaljer jeg ser, andre vet andre detaljer. tilsammen vet vi antakelig ganske mye.
Det er her politikerene våre svikter oss, det nekter å jobbe sammen, og kaster dritt om hverandre. Forandrer retningslinjene ustanselig. Det er ikke det spor merkelig at både næringslivet og menig mann er forvirret,"kaos" og lav forutsigbarhet medfører blant annet at de næringsdrivende går for maksimal profitt hele tiden, utnytter enhver liten mulighet, for de aner ikke når neste snuoperasjon kommer, og vil sikre seg verdier så raskt som mulig, i det øyeblikk de øyner en sjanse.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.445
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Se det var jo raskt unnagjort.
Jeg er nok litt hard i påstandene mine, det vet jeg. Spesielt når raske svar legges inn :)

Til linkene, klipper og limer litt,
Link 1:
Vi har et tak på hvor mange vi får lov til å operere, og for en del av inngrepene våre må vi sette strek for i år, fordi vi ikke har fått tilsvarende avtaler for neste år, sier Gundersen til NRK.

Hvorfor må de sette strek?
Handler ikke det om budsjetter? Satt opp av forrige regjering? Kanskje for å begrense antallet som skal behandles, nettopp for å kunne ha belegg for å benytte private sykehus, sykehus som eies av private investorer (typisk Høyrevelgere).
Nei, dette er ikke først og fremst en budskjettsak, men at den nye regjeringen ikke ønsker å bruke private sykehus. De vil heller betale sykepenger og at folk skal stå i uvissthet i offentlige helsekøer
Link 3
Vi har satt pasienthensyn foran pengehensyn.

Den nye regjeringens tiltak begynner tydeligvis allerede å ha effekt. Både til pasientbehandling og modernisering/effektivisering.
Hvis du ser datoen på nyhetssaken, så er dette den forrige regjeringens arbeid - den nye har satt politiske prinsipper foran pasientene - slik at nå øker køene igjen.
Det er mange momenter som ikke er med i vår debatt, men det koster mye arbeid å sette seg inn i alt. Så jeg peker ut detaljer jeg ser, andre vet andre detaljer. tilsammen vet vi antakelig ganske mye.
Det er her politikerene våre svikter oss, det nekter å jobbe sammen, og kaster dritt om hverandre. Forandrer retningslinjene ustanselig. Det er ikke det spor merkelig at både næringslivet og menig mann er forvirret,"kaos" og lav forutsigbarhet medfører blant annet at de næringsdrivende går for maksimal profitt hele tiden, utnytter enhver liten mulighet, for de aner ikke når neste snuoperasjon kommer, og vil sikre seg verdier så raskt som mulig, i det øyeblikk de øyner en sjanse.
Ja, politikerne svikter oss - og da må man tenke selv. For meg er det intuitivt riktig, rettferdig og økonomisk lønnsomt å kjøpe sykehustjenester hos private sykehus, når man vet at man har månedsvis med ventetid på offentlige sykehus og man kan bli operert straks privat. I mellomtiden sliter bedriftene med at viktig kompetanse mangler, staten betaler sykepenger og den syke ønsker nok aller helst og bli behandlet og komme tilbake i jobb.

Så er spørsmålet....hvem skal man stemme på hvis man ønsker dette...og de nevnte linkene gir jo en pekepinn på dette....

Mvh
OMF

Topp Bunn