Se det var jo raskt unnagjort.
Jeg er nok litt hard i påstandene mine, det vet jeg. Spesielt når raske svar legges inn
Til linkene, klipper og limer litt,
Link 1:
Vi har et tak på hvor mange vi får lov til å operere, og for en del av inngrepene våre må vi sette strek for i år, fordi vi ikke har fått tilsvarende avtaler for neste år, sier Gundersen til NRK.
Hvorfor må de sette strek?
Handler ikke det om budsjetter? Satt opp av forrige regjering? Kanskje for å begrense antallet som skal behandles, nettopp for å kunne ha belegg for å benytte private sykehus, sykehus som eies av private investorer (typisk Høyrevelgere).
Nei, dette er ikke først og fremst en budskjettsak, men at den nye regjeringen ikke ønsker å bruke private sykehus. De vil heller betale sykepenger og at folk skal stå i uvissthet i offentlige helsekøer
Link 3
Vi har satt pasienthensyn foran pengehensyn.
Den nye regjeringens tiltak begynner tydeligvis allerede å ha effekt. Både til pasientbehandling og modernisering/effektivisering.
Hvis du ser datoen på nyhetssaken, så er dette den forrige regjeringens arbeid - den nye har satt politiske prinsipper foran pasientene - slik at nå øker køene igjen.
Det er mange momenter som ikke er med i vår debatt, men det koster mye arbeid å sette seg inn i alt. Så jeg peker ut detaljer jeg ser, andre vet andre detaljer. tilsammen vet vi antakelig ganske mye.
Det er her politikerene våre svikter oss, det nekter å jobbe sammen, og kaster dritt om hverandre. Forandrer retningslinjene ustanselig. Det er ikke det spor merkelig at både næringslivet og menig mann er forvirret,"kaos" og lav forutsigbarhet medfører blant annet at de næringsdrivende går for maksimal profitt hele tiden, utnytter enhver liten mulighet, for de aner ikke når neste snuoperasjon kommer, og vil sikre seg verdier så raskt som mulig, i det øyeblikk de øyner en sjanse.