Hvem har vært ute med bormaskinen ?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.127
Antall liker
9.231
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel profilen er vel indentisk med en standard borkrone. Bormaskin med hydraulisk slag....den skal jo normalt rotere, men jeg vil tro den kommer seg greit innover også uten å rotere.....

Mvh
OMF
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.533
Antall liker
41.516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
OMF skrev:
Vel profilen er vel indentisk med en standard borkrone. Bormaskin med hydraulisk slag....den skal jo normalt rotere, men jeg vil tro den kommer seg greit innover også uten å rotere.....

Mvh
OMF
der tror jeg du tar grundig feil OMF,da hadde ikke hullet sett slik ut :-\

mvh
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.127
Antall liker
9.231
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
motoren skrev:
OMF skrev:
Vel profilen er vel indentisk med en standard borkrone. Bormaskin med hydraulisk slag....den skal jo normalt rotere, men jeg vil tro den kommer seg greit innover også uten å rotere.....

Mvh
OMF
der tror jeg du tar grundig feil OMF,da hadde ikke hullet sett slik ut :-\

mvh
Ja - det er vel usannsynlig at dette hullet i fjell:


Er laget av en borkorne som er laget kun for å lage lange hull i fjell:


Det er jo knapt noen likheter her.....

Hva mener du har laget hullet da...? Romvesen? Snåsamanne?

Mvh
OMF
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Normalt vil "rock drill bits" rotere og lage runde hull, men det finnes bits hvor de interne delene i kronen roterer hydraulisk av væsken som pumpes inn for å rense hull/kjøle bit under boring. Da kan man bore uten ekstern rotasjon i borekronen, og dermed oppnå et hull som ikke er rundt.

Om noen av de bit som vises i linken er hydrauliske (og laget for ikke roterende boring) vites ikke, men typen og formen skulle gi dere en forklaring på fenomenet....
http://www.torquato.com/triconebits.html
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.533
Antall liker
41.516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
det er riktig Erland,men da snakker vi om større dimensjoner på bor hode,dette hullet er tross alt bare 6cm i diameter.
du kan tross alt ikke bare presse boret igjennom.

nei ikke vet jeg hvordan det er gjort .

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.533
Antall liker
41.516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
OMF skrev:
motoren skrev:
OMF skrev:
Vel profilen er vel indentisk med en standard borkrone. Bormaskin med hydraulisk slag....den skal jo normalt rotere, men jeg vil tro den kommer seg greit innover også uten å rotere.....

Mvh
OMF
der tror jeg du tar grundig feil OMF,da hadde ikke hullet sett slik ut :-\

mvh
Ja - det er vel usannsynlig at dette hullet i fjell:


Er laget av en borkorne som er laget kun for å lage lange hull i fjell:


Det er jo knapt noen likheter her.....

Hva mener du har laget hullet da...? Romvesen? Snåsamanne?

Mvh
OMF
det var ikke vondt ment OMF,det finnes nok en naturlig forklaring skal du se ;)

mvh
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.274
Antall liker
11.334
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Minner meg om salig Førstekonservator Munken og funnet av de romerske hjelmene på Romerike.

-"Si meg, konservator, ble ikke disse funnene gjort i forbindelse med et veiarbeide?"
-"Eh jo, men det skulle være over nå."
 

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.329
Antall liker
24.963
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nei, jeg drev med seismikk jeg. Så på lyd. Så var det noen andre som også så på lyden og sa: Her kan det være både det ene og det andre, eller kanskje berre vatten, og så kom drillegjengen. Men da var jeg et annet sted i verden og så på lyd...

Ser at det er et par drillingfolk som har svart oppi her. Jeg stoler på deres kunnskap.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
Normalt vil "rock drill bits" rotere og lage runde hull, men det finnes bits hvor de interne delene i kronen roterer hydraulisk av væsken som pumpes inn for å rense hull/kjøle bit under boring. Da kan man bore uten ekstern rotasjon i borekronen, og dermed oppnå et hull som ikke er rundt.

Om noen av de bit som vises i linken er hydrauliske (og laget for ikke roterende boring) vites ikke, men typen og formen skulle gi dere en forklaring på fenomenet....
http://www.torquato.com/triconebits.html
De bit's som vises her er laget for å rotere strengen.
De fleste bits er laget for å rotere å lage runde hull, det som blir gjort i olje industrien er å montere en slam motor i forkant av borekronen slik at hele kronen ruller rundt men selve borestrengen over motoren kan holdes i ro.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.282
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
zerum skrev:
Ikkje for å ødelegge en tråd,men løsninga er nok enkel den:
http://www.mre.no/114138.o2.html

alternative løsninger er også fremmet? ::)
http://www.mre.no/107073.o2.html
;D 8)

Hans Reite vart overraska over kor tydeleg den sjutagga stjerneforma er. Han minner om alle dei leidande sjutalsteikna i Bibelen, og ser også på det uforklarlege sjutagga holet på Vikeneset som skrift i fjell. Og eit klart teikn frå Gud.

- Når alle verdslege, vitskaplege forsøk på forklaring ikkje kan hjelpe oss lenger, har vi Guds ord. I Bibelen seier Jesus det klart nok: -Dersom de teier, skal steinane tale! Og her ser vi at dei talar, understrekar pastor Hans Reite.
 
V

vredensgnag

Gjest
FallenA skrev:
Hans Reite vart overraska over kor tydeleg den sjutagga stjerneforma er. Han minner om alle dei leidande sjutalsteikna i Bibelen, og ser også på det uforklarlege sjutagga holet på Vikeneset som skrift i fjell. Og eit klart teikn frå Gud.

- Når alle verdslege, vitskaplege forsøk på forklaring ikkje kan hjelpe oss lenger, har vi Guds ord. I Bibelen seier Jesus det klart nok: -Dersom de teier, skal steinane tale! Og her ser vi at dei talar, understrekar pastor Hans Reite.
Han burde ta en kikk på kornsirkler, da kommer nok sitatene fort.
Ser ut som om noen har testet en brønnkrone.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.875
Antall liker
10.377
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
FallenA skrev:
Hans Reite vart overraska over kor tydeleg den sjutagga stjerneforma er. Han minner om alle dei leidande sjutalsteikna i Bibelen, og ser også på det uforklarlege sjutagga holet på Vikeneset som skrift i fjell. Og eit klart teikn frå Gud.

- Når alle verdslege, vitskaplege forsøk på forklaring ikkje kan hjelpe oss lenger, har vi Guds ord. I Bibelen seier Jesus det klart nok: -Dersom de teier, skal steinane tale! Og her ser vi at dei talar, understrekar pastor Hans Reite.
Han burde ta en kikk på kornsirkler, da kommer nok sitatene fort.
Ser ut som om noen har testet en brønnkrone.
For ikke å si hva han måtte ha å si om HiFi kabler, ref: "Når alle verdslege, vitskaplege forsøk på forklaring ikkje kan hjelpe oss lenger, har vi Guds ord." Det bor jo guder i Valhall.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Oi....et spennende hull....et klart bevis på det overnaturlige.

Og de som sa den 6.sans og åndenes makt bare var tull!!! :D

[video]ZGk4AKOwJbc[/video]
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Med det samme vi er inne på hull. Dette er et hull.

[video]2czbp9V9F4A[/video]

450m/1500ft
 
Topp Bunn