Diverse Hvem skal jeg høre på ?

2

2xJ

Gjest
^ Du får hodepine uansett anlegg hvis Dumme Birger og dets like er hva du hører på. Egenlig prøver du å beskrive et anlegg som kan gjengi lyder og helst på et hvilket som helst elevert lydnivå. TS etterspør et anlegg for gjengivelse av jazz og akustisk musikk, altså er fokus på helt andre ting enn lydtrykk, frekvenskurver, og oppløsningsevne i massive lydpanoramaer. Vil tro TS kommer langt med et par greie lettdrevne høyttalere, en god rørforsterker og gjerne en vinylrigg hvis mulig.
Det du kommer med er ren nonsens!!
Jeg hører på MANGE forskjellige musikksjangere, bredde er for meg en viktig ingrediens for meg selv, og oppdage ny musikk som virkelig gjør noe med en er alfa og omega. Jeg hører på mye metall i mange sjangere der og. Det kreves presisjon og det kreves kontroll. Elektronika, klassisk, u name it........
Dagens metallscene er langt mer sofistikert enn mange av dere har inntrykk av. men det er for deres del KUN uvitenhet isåtilfelle.
Et anlegg bør kunne spille alle sjangere med full kontroll på alle parametre.


Og vi alle bør høre på alles erfaringer, for så og sorte ut hvilke en tar med seg i ryggsekken....

God tur!
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.470
Antall liker
9.796
Sted
Interiore Simplicitate
Og sjelden er det at det er den andre veien, et anlegg som spiller bra på jazz og veldig enkel piano og sang så kan det faktisk falle fort imellom på metall og man klarer ikke å skille instrumentene ifra hverandre.
Tja, og så? Mener ikke å være ufin, men for enkelte er det antagelig revnende likegyldig hvordan det låter på musikk man ikke hører på.

Mange veier til musikkglede. [emoji4]
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.094
Antall liker
17.005
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Min erfaring er at hvis anlegget spiller bra på rock Heavy og metal spiller det bra på alt det andre også,😁
Må si meg helt enig her. Har vært på flere demoer som det spiller rolig flinkis musikk. Ingenting galt med det, men liker å stress teste anlegg litt med rock og metal. Mange anlegg detter sammen da og takler ikke kjappe trommer og bass rytmer. Har en kontrollen uten at det er kjedelig, så er potensialet stor på at det funker i andre sjangere også. Min menig. Så ikke hør på meg;-)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.682
Torget vurderinger
1
^ Du får hodepine uansett anlegg hvis Dumme Birger og dets like er hva du hører på. Egenlig prøver du å beskrive et anlegg som kan gjengi lyder og helst på et hvilket som helst elevert lydnivå. TS etterspør et anlegg for gjengivelse av jazz og akustisk musikk, altså er fokus på helt andre ting enn lydtrykk, frekvenskurver, og oppløsningsevne i massive lydpanoramaer. Vil tro TS kommer langt med et par greie lettdrevne høyttalere, en god rørforsterker og gjerne en vinylrigg hvis mulig.
Hva med mono?

Akustiske instrumenter har gjerne en god og stor frekvensgang de også, så jeg ville ikke sett helt bort fra frekvenskurver og ikke minst presisjon. Det burde jo være underholdende å høre på musikk uansett sjanger man vil høre på, og ikke minst vil man ha et anlegg man kan høre på i mange timer uten å få lyttetrøtthet. At det faktisk klarer å få frem litt lydtrykk trenger ikke å være feil selv på enkel jazz, men her er man vel tilbake til frekvenskurver. Jeg hører på jazz, blues og metal sidestillt når jeg hører på høyttalere, da de 3 sjangerne innehar ofte de kvaliteter i anlegget jeg ønsker og avslører fort svakheter.

Klart at trådstarter kan komme i mål med det du nevnte, men det er slikt han kanskje selv burde høre på om det er noe for ham.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ
Topp Bunn