Hvilke forsterkere ønsker du å se fra Vera Audio?

Hvilke forsterkere ønsker du å se fra Vera Audio?

• Dagens forsterkere i et rimeligere kabinett, men med samme funksjonalitet

Stemmer: 21 28.0%
  • Rimeligere forsterkere med både billigere kabinett og færre funksjoner

Stemmer: 26 34.7%
  • Tilsvarende prisklasse som i dag, men med et annet type design. Liker ikke dagens kabinett

Stemmer: 6 8.0%
  • Andre produkter (spesifiser med tekst)

Stemmer: 19 25.3%
  • Dagens produkter treffer meg egentlig veldig godt

Stemmer: 17 22.7%

• Totalt antall stemmer
    75

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Til dere som vil vurdere å kjøpe et produkt fra Vera Audio, så stiller vi spørsmål hvilke type forsterker som du kunne tenke deg. Om dagens produkter treffer deg eller om du ønsker en forandring som enten går på pris, funksjonalitet, utseendet eller noe annet. Eller kanskje du ønsker et helt annet type produkt.

Finnes ulike svaralternativer i avstemningen eller man kan spesifisere med tekst.

Setter pris på alle tilbakemeldinger! Selv om vi har egne tanker om veien videre, så ønsker vi også å høre hva som ligger på hjerte til potensielle kunder.

Stabelmlys (Medium).jpg

Kommentarer

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Klasse d er nok enda preget av alt for mange høyst ubegrunnede myter og rykter som svelges rått av noen audiofile. :)

Personlig så blir nok klasse D det som blir stående her. :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.541
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Det er fint å se at nye produkter lanseres med profesjonell utførelse,
    men så gjenstår det å se om de Audiofile er klare for slike løsninger
    som er både praktiske og billige uten å påvirke lydbildet..... :unsure:
    Æsj! Ekkelt!

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har hatt en Vera audio 150/600 reference forsterker i et par år nå(ca), kjøpte ev av de første som kom. Har hatt mange effektforsterkere i et etterhvert langt liv som audiofil, da transistor kl AB og A, kun en rørforsterker. Skal ikke gi meg utpå å sammenligne de jeg har hatt. Men er såpass fornøyd med lyden i Vera at jeg ikke ser meg tilbake. Vil også trekke frem den ærlige kommunikasjonen fra konstruktøren av forsterkeren, det han har sagt har stemt for å si det slik, ikke noe snake Oil der i gården. Prisene på Vera produktene er rimelige, iallfall sammenlignet mye annen high end. Personlig ser jeg gjerne reference serien fra Vera like flott som idag, betaler gjerne for utfrest alukabinett. Likenes topp kvalitet på terminaler /kontakter, som flere har vært inne på i tråden, synes dette produktet fortjener det.Til sammenligning, det er noe med å sette seg inn i en bil og få en kvalitetsfølelse, selv om en bil er en bil:)

lydogakustikk

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Antall liker
    2.474
    Imponerende 👍🏻 vil tro denne kan ha mange bruksområder for forskjellige behov, og det til en fornuftig pris.
    Takk for det.
    Usikker på interessen som tidligere nevnt. En 4-kanals effektforsterker henvender seg i dag primært til to grupper:
    1. DIYere som bygger egne høyttalere med aktiv deling
    2. Hjemmekinofolket

Begge disse gruppene og spesielt den første er svært prisbevisste. Det har jeg forståelse for. Hvem vil ikke betale minst mulig?

Men en utfordring er at konkurrentene som bruker samme moduler kutter som nevnt langt mer i svingene. Vi har allerede etter noen veldig få år sett flere slike forsterkere ryke pga varmeutviklingen. Typisk plasseres moduler i bunnen på kabinettet. Slike forsterkere vil ikke vare lenge under forskjellige forhold. Og du finner også noen som ser ut til og ha kjøleribber mer for syns skyld enn for faktisk kjøling. Også der er nemlig modulene plassert i bunnen og ikke vertikalt mot kjøleribbene. Jeg nevner ikke navn.

Med egne produserte aktive høyttalere vil det forhåpentligvis bli mer interesse for en godt bygget 4-kanaler, men det gjenstår å se.

Eller er interessen større folkens?

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    En 4-kanals effektforsterker henvender seg i dag primært til to grupper:
    2. Hjemmekinofolket
    En 4-kanals effektforsterker her.......vil fint erstatte 2 stk. 2-kanals effekttrinn
    En 4-kanals effektforsterker vil fint drive V + H høyttaler og V + H basstårn.
    Flere og flere har sett mulighetene med slike fleksible løsninger og for
    Audiofile vil det være å foretrekke før man minimaliserer til "aktiv" drift.

2 stk. 4-kanals vil være å foretrekke hvis løsningen med basstårn strekker
    seg inntil 240cm i høyden på hver side med 4-6 elementer pr. side og vi
    fortsatt bare er interessert i lydopplevelsen i 2-kanaler(Stereo) 👔

lydogakustikk

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Antall liker
    2.474
    Hei, har hatt en Vera audio 150/600 reference forsterker i et par år nå(ca), kjøpte ev av de første som kom. Har hatt mange effektforsterkere i et etterhvert langt liv som audiofil, da transistor kl AB og A, kun en rørforsterker. Skal ikke gi meg utpå å sammenligne de jeg har hatt. Men er såpass fornøyd med lyden i Vera at jeg ikke ser meg tilbake. Vil også trekke frem den ærlige kommunikasjonen fra konstruktøren av forsterkeren, det han har sagt har stemt for å si det slik, ikke noe snake Oil der i gården. Prisene på Vera produktene er rimelige, iallfall sammenlignet mye annen high end. Personlig ser jeg gjerne reference serien fra Vera like flott som idag, betaler gjerne for utfrest alukabinett. Likenes topp kvalitet på terminaler /kontakter, som flere har vært inne på i tråden, synes dette produktet fortjener det.Til sammenligning, det er noe med å sette seg inn i en bil og få en kvalitetsfølelse, selv om en bil er en bil:)
    Veldig hyggelig å høre.

I forhold til dagens forsterkere som er frest ut av an blokk aluminium og uten skjøter og synlige skruer, så er nok markedet ikke stort nok for det. Da måtte vi i så fall økt prisen betydelig og brukt stor kapital på markedsføring. Kanskje også solgt via forhandlere med enda større prisøkning. Kabinettene koster dessuten relativt mye mer å produsere i dag.

Jeg tror slik vi driver i dag, så faller vi nok litt mellom to stoler. Effektforsterkeren våre er i høyeste grad i high-end sjiktet hvis man legger til grunn lav forvrenging, byggekvalitet og funksjoner. Men for det første er high-end miljøet fremdeles skeptisk til klasse D. For det andre handler det nok mye om merkevarebygging og til dels status. Og da er prisen for lav og markedsføringen ikke god nok. Kanskje er designet vårt også for minimalistisk?

De som derimot er åpne for klasse D, handler gjerne rimeligere modeller fra andre. Så dagens modeller er nok på vei ut. Vi har nå bare noen få av P150/600 Reference igjen i sølv finish. Av P400/1000 er det en del igjen, og vi kan også "oppgradere" den med NCx500 moduler for de som er villig til å betale for det.

• Liker
    Reaksjoner: KMR

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    7.708
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg likte utseendet både med og uten plate som gikk over kjøleribbene. Klassisk og funksjonelt!

• Liker

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.660
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det.
    Usikker på interessen som tidligere nevnt. En 4-kanals effektforsterker henvender seg i dag primært til to grupper:
    2. Hjemmekinofolket

Begge disse gruppene og spesielt den første er svært prisbevisste. Det har jeg forståelse for. Hvem vil ikke betale minst mulig?

Men en utfordring er at konkurrentene som bruker samme moduler kutter som nevnt langt mer i svingene. Vi har allerede etter noen veldig få år sett flere slike forsterkere ryke pga varmeutviklingen. Typisk plasseres moduler i bunnen på kabinettet. Slike forsterkere vil ikke vare lenge under forskjellige forhold. Og du finner også noen som ser ut til og ha kjøleribber mer for syns skyld enn for faktisk kjøling. Også der er nemlig modulene plassert i bunnen og ikke vertikalt mot kjøleribbene. Jeg nevner ikke navn.

Med egne produserte aktive høyttalere vil det forhåpentligvis bli mer interesse for en godt bygget 4-kanaler, men det gjenstår å se.

Dette med samme moduler og chipper har jo vært «tema» med DACer også. En periode var det en oppfatning om at to DACer som benytter samme chip låter identisk. Senere har (i alle fall en del) forestått at det det ikke er chipen i seg selv, men implementeringen av det analoge utgangstrinnet etter chip som betyr mest.

NAD benyttet vel også relativt standard Hypex-moduler i sine effektforsterker M22 i Masters-serien. Kostet relativt mye mer enn hva noen kan koble sammen på skrivebordet, men både kjøling og strømforsyning ble tatt seriøst. Solgte garantert mye av disse, så selv om NAD har fordelen av kjent merkenavn, så virker det i alle fall som at mange også er villige til å betale litt ekstra for et produkt som er bygget for å vare noen tiår 👍🏻

• Liker

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    537
    Sted
    Flekkerøy
    Kan ikke prate for alle hjemmekinofolk men for min del er tre kanals effekttrinn særdeles aktuelle. Ønsker å ha lik effekt til frontrekken og stereotrinn er derfor ut. Ser at flere tilbydere av klasse D trinn selger tre kanalere.

For min del ligger terskelen for en tre kanaler opp mot men ikke over 30000.

Produkt jeg er fornøyd med vil jeg ha lengst mulig uten plunder og betaler gjerne ekstra for god kjøling og Norsk garanti.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

lydogakustikk
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.474
Link til alle artikler
47
lydogakustikk sine annonser
Bransjenyheter
Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

• 164
Ønsker å presentere høyttaleren Vera Audio Coherence 12 og dele tanker bak designet. Høyttaleren nærmer seg ferdigutviklet og målet er å lansere den innen sommer/høst. Et bilde under av...
Fortsett
Bransjenyheter
Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

• 30
Som det ble nevnt i en annen nyhet, så vil flere av produktene fra RPG ikke bli tilgjengelig lenger for private snart. Link...
Fortsett
Bransjenyheter
Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

• 0
Det skjer endringer med RPG som gjør at mange av produktene fremover vil kun selges i høyt antall og prisene vil også stige. Man vil rette seg mot pro-markedet. Har du hatt planer om å bestille...
Fortsett
Bransjenyheter
Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

• 1
Har en kunde i Oslo som vurderer å bestille en del RPG produkter og vil i den forbindelse undersøke om flere i området vil være med på denne bestillingen. Pallefraktkostnaden fordeles da på flere...
Fortsett
Bransjenyheter
RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

• 3
Vi selger en del produkter nå med meget god rabatt. I utgangspunktet produkter som må hentes i Bergen, da frakt blir fort kostbart med disse størrelsene. Med tanke på at man vanligvis betaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

• 40
Vi har laget et dokument med en del info om designet og tekniske løsninger av Vera Audio P400/1000 effektforsterkeren. Kun på engelsk vel og merke. Dokumentet kan sees eller lastes ned her...
Fortsett
Topp Bunn