Javel?Jeg har ikke tenkt å gjøre dette om til en kabelkrangel, men er det ikke oppbyggingen av en kabel som bestemmer karakteristikken og ikke prisen?
Og der begynner kabelkrangelen........ Hvis oppbygging er en faktor, så trodde jeg det var en direkte sammenheng mellompris og oppbygging. feks når du sammenlikner Hundai og MercedesMen samme prinsipp gjelder kanskje ikke for kabler. Eller?
Javel, ser jo muligheten for det, ja.Og der begynner kabelkrangelen.......
Dette er det beste tipset man egentlig kan tenke seg. Problemet er bare at jeg tror ikke jeg orker å klatre bak anlegget for å bytte ut kabler og så klatre fram igjen for å høre om det er en forskjell. Tror ikke ørene mine er gode nok til å skille. Men, som foreslått: Det er jo ikke annet tips som virker. Når det er SMAK som teller. Og ikke pris.Mitt tips er å prøve seg fram, f.eks har du to gode nettkabler så prøv de i alle kombinasjoner
Hva mener du med "klipper"? Noe som forsvinner fra lydbildet? Mindre bass? Mindre diskant? Taper volum? Eller...?Strømkabler har jeg aldri klart å hørt forskjell på så lenge alle er brukbare, men har opplevd at forsterkere som trekker mye strøm "klipper" med original kabel og ikke med en mer påkostet.
Dette er det beste tipset man egentlig kan tenke seg. Problemet er bare at jeg tror ikke jeg orker å klatre bak anlegget for å bytte ut kabler og så klatre fram igjen for å høre om det er en forskjell. Tror ikke ørene mine er gode nok til å skille. Men, som foreslått: Det er jo ikke annet tips som virker. Når det er SMAK som teller. Og ikke pris.Mitt tips er å prøve seg fram, f.eks har du to gode nettkabler så prøv de i alle kombinasjoner
Takker så masse, Viking
Ja til alt, og alt samtidig. Men "protect" er noe man bør unngå.Hva mener du med "klipper"? Noe som forsvinner fra lydbildet? Mindre bass? Mindre diskant? Taper volum? Eller...?Strømkabler har jeg aldri klart å hørt forskjell på så lenge alle er brukbare, men har opplevd at forsterkere som trekker mye strøm "klipper" med original kabel og ikke med en mer påkostet.
Spør for jeg må prøve å lytte meg til det selv
Må prøves. det variere så mye.Er det forforsterker, effekttrinn eller CD-spiller som trenger dyrest strømkabel? Eller kanskje platespillern?
Gode tips mottas
Det finnes en fasit (hvilken som helst lærebok for elektronikk), men de som står hardest på at det er store forskjeller nekter å lese den.Må prøves. det variere så mye.Er det forforsterker, effekttrinn eller CD-spiller som trenger dyrest strømkabel? Eller kanskje platespillern?
Gode tips mottas
Egen erfaring er ingen gevinst på forsterker og litt bedre på cd spiller og evnt dac
Eller så er det ikke forskjell på noe.
Du må lytte deg frem til om det er forskjell eller ikke.
Ingen fasit.
Enklere å bare få en stikkontakt nærmere utstyret istedenDen komponenten som står lengst ifra stikkontakten tre den dyreste strømkabelen.
Det er vel mye som spiller inn her.Det finnes en fasit (hvilken som helst lærebok for elektronikk), men de som står hardest på at det er store forskjeller nekter å lese den.Må prøves. det variere så mye.Er det forforsterker, effekttrinn eller CD-spiller som trenger dyrest strømkabel? Eller kanskje platespillern?
Gode tips mottas
Egen erfaring er ingen gevinst på forsterker og litt bedre på cd spiller og evnt dac
Eller så er det ikke forskjell på noe.
Du må lytte deg frem til om det er forskjell eller ikke.
Ingen fasit.
Når man har funnet frem til det den ultimate, kan det gjerne være en ide å sjekke svaret sitt mot fasit. Hvis man bestemt mener at den ene kabelen er bedre enn den andre, kan man måle kapasitans, induktans og resistans for å finne ut hvordan man lager drømmekabelen sin for småpenger.
Du svarte jo selv, på et flåsete vis.er du full eller??først spør du om tips,så får du noen gode råd.men da orker du ikke .slutt å tull,begynn å bytt om så hører du selv.Dette er det beste tipset man egentlig kan tenke seg. Problemet er bare at jeg tror ikke jeg orker å klatre bak anlegget for å bytte ut kabler og så klatre fram igjen for å høre om det er en forskjell. Tror ikke ørene mine er gode nok til å skille. Men, som foreslått: Det er jo ikke annet tips som virker. Når det er SMAK som teller. Og ikke pris.Mitt tips er å prøve seg fram, f.eks har du to gode nettkabler så prøv de i alle kombinasjoner
Takker så masse, Viking
at noen gidder å svare deg,er en gåte.
Strømrenser trengs vel i norge siden strømmen våres ligger på nest siste plass i europa når det kommer til kvalitet. Vet ikke om det lenger stemmer da.Effektrinnet har best utnytte av strømkabelen hos meg. Samt strømrenseren.