S
Syncrolux
Gjest
Hifi-raddis kaller man sånne. Støtter ikke oppunder kapitalismen....og den som fortsatt har de to siste av de tre han har hatt?
Hifi-raddis kaller man sånne. Støtter ikke oppunder kapitalismen....og den som fortsatt har de to siste av de tre han har hatt?
Ikke har jeg middels snekkerferdigheter, jeg betaler alt selv i hobbyen (ingen kjerring som backer meg der ), jeg har hatt ca 50 par innom. Både for å teste og eie. Det er få ikke noe mindre glede i det før meg enn dette puritanske våset deres @Syncrolux,@The Shy og @MakkinTosken .. Hørt alle tre anlegg hos dere har jeg og. Den dagen litt nysgjerrighet blir feil får dere ta rullatoren deres et annet sted .. Folk går gjøre som de vil. At det har kanskje vært mindre utlegg økonomisk ved å teste ut så mye er så klart en mulighet. Men ingen av dere tre er spesielt fattige vil jeg tro.. Andre prioriteringer, og det er godt vi er forskjellige. Og ja, det dere har fått til er uten tvil imponerende....og den som fortsatt har de to siste av de tre han har hatt?
Hemmeligheten er at jeg aldri har falt for messelyd myten.Folk går gjøre som de vil.
Er så dum jeg at det å prøve selv, I eget rom, har betydd mest. Og så har en sikkert lest om noe, noe som var ræl.. .. Men, for meg, har jeg funnet mye glede av å teste ulike ting. Kanskje ikke lenger nå.. Høydevinkel på trappa er lik BMI..Hemmeligheten er at jeg aldri har falt for messelyd myten.
Høres det for jævli ut på messer og demorom høres det jævli ut hjemme. Felles for de tre parene jeg har eid er at de briljerte på messer. Joa, jobbe med akustikk og eq for å bedre betingelsene, men høyttaleren låter i bunn og grunn likt uansett hvor den befinner seg.
Langerud høyttalere har jeg også hatt. Så lenge siden at jeg hadde glemt hva de het. De var faktisk veldig bra. Ikke fullt så raffinerte som Respons, men dynamiske og tighte. Hadde vært morsomme å hørt igjen.Fra 70 tallet til i dag.
Tandberg Fasett
Tandberg 16, 25 og kanskje 35l
Magnat
B&W DM 6
Quad 57 (Radiatorne)
J. P. Langerud
Respons Baby
Respons Grand
Respons Grand Artist MK2 L.E. Aniversary, modifisert med beryllium diskanter og fastmontert 3 stk. Spiral Groove føtter på hvert kabinett.
Kombinasjonen The Well Tempered, Clearaudio Veritas, Langerud og senere Respons sammen med DP må nok LE ta æren for.Langerud høyttalere har jeg også hatt. Så lenge siden at jeg hadde glemt hva de het. De var faktisk veldig bra. Ikke fullt så raffinerte som Respons, men dynamiske og tighte. Hadde vært morsomme å hørt igjen.
Oppdaterer med Gradient RevolutionJamo 307
psb image 6t
System Audio SA1530
Wharfedale diamond 220
Dali Concept 6 og 1
Magnepan mg12qr
Kun de tre øverste som jeg ikke lenger har.
OppdateringJeg har eid høyttalere fra 3 produsenter - Sonab, Quad og Sonus Faber.
Sonab OA-116 (kjøpt i 1974. Fremdeles i bruk på hytta)
Sonab OD-11 (alle elementer sprengt. Står på lager)
Quad ESL-63 (solgt)
Quad ESL-2905 (solgt)
Sonus Faber Cremona Auditor (gitt bort til junior)
Sonus Faber Cremona (brukes på "hytta" i Oslo)
Sonus Faber Guarneri memento (solgt)
Sonus Faber Guarneri evolution (hovedhøyttaler hjemme)
Sonus Faber Gravis II sub (brukes sammen med evolution)
Så alle unntatt 4 er i fremdeles i bruk. Quadene ble solgt grunnet plasseringsproblem i ny leilighet, ikke fordi jeg var misfornøyd med dem. Guarneri memento ble byttet ut med Ktêma og derfor solgt.
Kan plusse på tre til.Fra da audiofili begynte å ta overhånd
Vis vedlegget 434918
for 40 år siden
B&W DM 5
Vis vedlegget 434919
Sound Dynamics 12s
Vis vedlegget 434929
Vis vedlegget 434920
DIY
Coral 15 L70,Strathearn SLC2,Dynaudio D 28af
Vis vedlegget 434921
Vis vedlegget 434922
Vis vedlegget 434923
Vis vedlegget 434924
Quad 63
Vis vedlegget 434925
Igjen
Vis vedlegget 434920
Reference 3a mmc
Vis vedlegget 434926
Gallo Nucleus Solo med og uten TR1 sub
Vis vedlegget 434927
Vis vedlegget 434928
KEF Bailey
Uprøvd
Vis vedlegget 435393
Vis vedlegget 435394
Confluence Pastorale
Vis vedlegget 434930
Vis vedlegget 434931
Seas Betsy OB
Vis vedlegget 434932
Magnepan
Vis vedlegget 434933
Vis vedlegget 434934
Og Gallo Nucleus Solo er den jeg i ettertid mener har vært den "beste".
Så ble det også mer Infinity på meg, IRS Epsilon. Utrolig fornøyd med disse.Cerwin Vega CLSC12 + CLSC15s
Klipsch RF82
Klipsch RF7 MK1
Så kommer vi ut av rekkefølge:
Cerwin Vega DC10 x 1 par
Cerwin Vega DC12 x 21 par
Cerwin Vega DC15 x 9 par
Cerwin Vega 1515 x 4 par
Cerwin Vega AT100 x 2 par
Cerwin Vega VS12 x 3 par
Cerwin Vega VS10 x 1 par
Cerwin Vega 1215 MK2 x 1 par
Cerwin Vega CD90 MK2 x 1 par
Cerwin Vega D9-E
Så ble det Infinity når Klipsch RF7 MK1 ble solgt.
Infinity Kappa 9.2i
Infinity Kappa 6.2i
Da jeg studerte var man i sweetspot tidsmessig for CV med oppsmuldrede kanter på bass. Så klarte man å skape en viss etterspørsel etter nyservede CV-par. DC12 i renovert stand var spesielt populært. Så reparerte bass(nye ringer og re-cone) og diskanter(mange mange elementer og drivere) for folk fra hele landet samtidig som jeg kjøpte billig og solgte dyrt(kunne få feks. DC12 for 0-500kr, med rundt 400 i påkost og man kunne selge for 4000-5000kr avhengig av stand). Det finansierte studiene ganske bra faktisk. Etterhvert ble det mange om beinet når det ble et marked for reparasjoner. Jeg gav meg på topp.
Sitter kun igjen med DC15 i forferdelig utseendemessig tilstand. Perfekt for festlig bruk. Driverne er imidlertid nybygget..
Så kommer ett sett B&W Matrix 801 S3 i løpet av sommeren, men aner ikke hva jeg skal med de
Jamo 307
psb image 6t
System Audio SA1530
Wharfedale diamond 220
Dali Concept 6 og 1
Magnepan mg12qr
Kun de tre øverste som jeg ikke lenger har.
Magnepan ut, Klipsch rp-160m inn.Oppdaterer med Gradient Revolution