HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Leder på deg enda Retep.. Men usikker på om det vil vare..
Årstall må til Har ikke hatt så mange HT så lett å huske...VIVID G2 blir stående lengeMed årstall er imponerende, soa! Minner meg litt om farfar som skrev ned alt av litt større ting han kjøpte i en egen bok.;D Og Vivid Audio blir i noen år til..?Martin Logan Monolith III er de som har stått lengst og betydd mest for meg. Hele 17 års tjeneste. Fantastisk bra høyttaler
Alle høyttalere jeg har hatt er kjøpt nye fra forhandler.
INFINITY RS 3000 (1987)
INFINITY RS 4000 (1987)
INFINITY Kappa 6 (1987)
INFINITY Kappa 8 (1989)
MARTIN LOGAN Aerius (1993)
MARTIN LOGAN Quest (1993)
MARTIN LOGAN Monolith III (1994)
WILSON AUDIO Sasha (2011)
VIVID AUDIO Giya G2 (2014)
Glemte Klipsch rf83Hitachi fx10
Dantax (2x10", viktig i den tid)
Jamo x8
Audio-pro blue diamond
Definitive Technologies bp-8
Definitive Technologies (husker ikke, 2 aktive 15" i hver og bipolare)
Triangle Celius Esw
Triangle Genese quartet
Dynabel 2,5
System audio Explorer
Adyton/eben x-3
Dynaudio stativ husker ikke
Dynaudio focus 140
Klipsch chorus 2
Focal 1007 BE
Audio Physic Virgo V le
Klipsch rf-3 mk2
Klipsch rf-35
T+A Criterion tci-2e
Audio Physic Virgo 3
Marten Miles III
Paradigm millenia 2.0
Klipsch heresy
+ utallige center og surround høyttalere.
Ikke kronologisk, sikkert mange som jeg har glemt
Grunn... Tja, ingen egentlig. Men har etter hva jeg forstår en ganske sær smak på hvordan jeg vil at lyden skal være. Leita etter denne i flere år. Fant høyttalere som hadde noe av det men aldri hele potten. Hver gang jeg har rotet meg bort så har jeg havnet tilbake på Triangle. Som er det merket som har vert nærmest.Hva er grunnen? Du er vel ikke så mye eldre enn meg?Har vert noen par innom gitt.. Huff
Det er min erfaring også. Det går på centimetere.Helt klart mange som har gitt opp bra høyttalere fordi man ikke har klart å integrere de med rommet. Få cm kan utgjøre den store forskjellen.
Kjøper en primært brukt er det lite innspilling.. Og signatur er noen ganger work in progress . Men ja, tilvenning tar tid. Og jeg vet, for egen del, at jeg ikke har hatt tålmodighet nok. Samt definitivt ikke jobbet bra nok med rommet, noe de færreste har. Når en er i verste bytte-tåka er det ikke så lett å skille kanel og barter..Retep
Synes det er litt interessant, fordi jeg begynner å lure på om folk feks forveksler innspilling av høyttalere med mangel på tilpassing. Og selv om de er brukte kreves det ofte ganske mye arbeid og finlytting for å få et sett til å nærme seg noenlunde signaturen en ønsker. Har begynt å drømme om neste sett nemlig og er interessert i slike erfaringer som du som har hatt litt gjennomtrekk kan ha. Er litt redd for at selv om jeg drømmer om dyrere og "bedre", så skal man ikke fikse noe som virker. Har nå nemlig etter et år med litt hit og dit og finjustering fått tett på lyden jeg drømmer om. Skulle riktignok et par subber på plass før jeg ble fornøyd. ;D
TENK OM ALLE SKULLE KJØPE BRUKT..hmmKjøper en primært brukt er det lite innspilling.. Og signatur er noen ganger work in progress . Men ja, tilvenning tar tid. Og jeg vet, for egen del, at jeg ikke har hatt tålmodighet nok. Samt definitivt ikke jobbet bra nok med rommet, noe de færreste har. Når en er i verste bytte-tåka er det ikke så lett å skille kanel og barter..Retep
Synes det er litt interessant, fordi jeg begynner å lure på om folk feks forveksler innspilling av høyttalere med mangel på tilpassing. Og selv om de er brukte kreves det ofte ganske mye arbeid og finlytting for å få et sett til å nærme seg noenlunde signaturen en ønsker. Har begynt å drømme om neste sett nemlig og er interessert i slike erfaringer som du som har hatt litt gjennomtrekk kan ha. Er litt redd for at selv om jeg drømmer om dyrere og "bedre", så skal man ikke fikse noe som virker. Har nå nemlig etter et år med litt hit og dit og finjustering fått tett på lyden jeg drømmer om. Skulle riktignok et par subber på plass før jeg ble fornøyd. ;D
Hvorfor skulle en tenke på det? Blir nok kjøpt nok nye her til lands..TENK OM ALLE SKULLE KJØPE BRUKT..hmmKjøper en primært brukt er det lite innspilling.. Og signatur er noen ganger work in progress . Men ja, tilvenning tar tid. Og jeg vet, for egen del, at jeg ikke har hatt tålmodighet nok. Samt definitivt ikke jobbet bra nok med rommet, noe de færreste har. Når en er i verste bytte-tåka er det ikke så lett å skille kanel og barter..Retep
Hvis det bare er noen få cm i plassering mellom suksess og fiasko må du ha feil høyttalere. Det virker også som de som har byttet høyttalere i hytt og pine har holdt seg omtrent i det samme prissegmentet hele tiden. Hva med å gå opp en 3 - 4 prisklasser og få noe som fungerer de fleste steder, og samtidig få en såpass komplett høyttaler at det ikke er nødvendig å bytte igjen etter et halvt år?Helt klart mange som har gitt opp bra høyttalere fordi man ikke har klart å integrere de med rommet. Få cm kan utgjøre den store forskjellen.
Byttesyken min går mest på at jeg hører rimelig raskt om en høyttaler har "it" for meg. Gidder ikke bruke tid på noe som låter helt feil. Når det gjelder oppgradering innenfor samme merke og høyttaler. Så er min erfaring at det skiller svært lite for hvert steg. Innen samme serie. Men det kan være betydelige forskjeller på ulike serier innen samme merke. Det er også større forskjeller på om man feks går fra en 2 veis til en treveis. Om man feks går fra en treveis med en bass til "storebror" fremdeles 3 veis men med 2 basser. Så er forskjellen marginal.Retep