Hvilke høyttalere har ovebevist deg mest?

U

utgatt60135

Gjest
Siden kritikk ikke tillates her (tråden ble slettet) lager jeg en ny tråd om bare positive lytteerfaringer. Negative erfaringer er bannlyst her :D.

Min delvis subjektive liste (kan også ha vært ekstra positiv fordi matchingen ble så bra ;D)


Martin Logan Vista/Vantage/Summit.
ProAc
Magnepan
B&W 802D
Audio Physics
Usher
Gradient Revolution
Sonus Faber Cremona (obs match)
Dynaudio Focus seien
 
T

theStig

Gjest
Jeg har selv startet en tråd der jeg tråkker et hifiprodukt ned i søla (Dynavoice F6) uten at moderatorer eller Høvding engang løftet øyebrynene.

Derfor synes jeg det er rart at den omtalte tråden ble for drøy kost. Er det ikke lov å komme med kritikk?


=====================

Se mitt innlegg 2 hakk lenger ned

mvh

JackX
 
U

utgatt60135

Gjest
theStig skrev:
Jeg har selv startet en tråd der jeg tråkker et hifiprodukt ned i søla (Dynavoice F6) uten at moderatorer eller Høvding engang løftet øyebrynene.

Derfor synes jeg det er rart at den omtalte tråden ble for drøy kost. Er det ikke lov å komme med kritikk?
Nei, men på andre forumer hadde ikke tråden blitt slettet. Senk ned skuldrene folkens. Ingen dør her, det er bare duppeditter og alle har lov til å være uenige.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.430
Antall liker
1.380
Hold dere til topic.

Det er lov å kritisere, men den må være begrunnet i egen erfaring, fortrinnsvis i eget anlegg (nåværende eller tidligere), eller i anlegg som man kan 'etterprøve':

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig negativt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør holde seg unna, selvom man i utgangspunktet ikke hadde tenkt å bruke de øvrige produktene i oppsettet, produkter som muligens hadde gjort de omtalte høyttalerne urett.

mvh

JackX
 
N

nb

Gjest
JackX skrev:
Hold dere til topic.

Det er lov å kritisere, men den må være begrunnet i egen erfaring, fortrinnsvis i eget anlegg (nåværende eller tidligere), eller i anlegg som man kan 'etterprøve':

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig negativt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør holde seg unna ....

mvh

JackX
Men det motsatte er lov? Å skryte av noe basert på at noen sier det på nettet eller at man har lest det i et magasin eller lignende?

"Krav til dokumentasjon" ser jo ut til å være rimelig diffuse generelt i denne hobbyen.
 
O

OldBoy

Gjest
JackX skrev:
Hold dere til topic.

Det er lov å kritisere, men den må være begrunnet i egen erfaring, fortrinnsvis i eget anlegg (nåværende eller tidligere), eller i anlegg som man kan 'etterprøve':

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig negativt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør holde seg unna ....

mvh

JackX
Bør man ikke da stille de samme kravene til rosende omtale?

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig positivt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør løpe og kjøpe ....
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.430
Antall liker
1.380
Svaret på det, nb og lyngen, er like klar: skryt er også en form for kritikk, og skal også begrunnes.

Begrunnelsen er den samme: butikker, importører, 'stråmenn' kan skryte enkletprodukter opp i skyene. Jeg er interessert i sammenhengen fra front til lyd, og ser egentlig tråden som en klar kjøpsanbefaling. DA må også linjene være klare.


mvh

JackX
 
U

utgatt60135

Gjest
OldBoy skrev:
Bør man ikke da stille de samme kravene til rosende omtale?

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig positivt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør løpe og kjøpe ....
Du kom meg akkurat i forkjøpet :). Listen din må begrunnes og etterprøves! Noen kan tro at høyttaleren er bedre enn andre og utelukker andre valg.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
OldBoy skrev:
JackX skrev:
Hold dere til topic.

Det er lov å kritisere, men den må være begrunnet i egen erfaring, fortrinnsvis i eget anlegg (nåværende eller tidligere), eller i anlegg som man kan 'etterprøve':

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig negativt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør holde seg unna ....

mvh

JackX
Bør man ikke da stille de samme kravene til rosende omtale?

Grunnen til det er åpenbar: det er altfor enkelt og lett å sette et veldig positivt preg og stempel på et sett høyttalere uten å dokumentere noe som helst. Utenforstående kan da lett få det inntrykk at nevnte høyttaler er noe man bør løpe og kjøpe ....
er helt enig her, har da aldri sett noe har blitt fjernet på grunn av ros av et produkt pga manglende dokumentasjon..
 

JRA

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Lyngen skrev:
Siden kritikk ikke tillates her (tråden ble slettet) lager jeg en ny tråd om bare positive lytteerfaringer. Negative erfaringer er bannlyst her :D.

Min delvis subjektive liste (kan også ha vært ekstra positiv fordi matchingen ble så bra ;D)


Martin Logan Vista/Vantage/Summit.
ProAc
Magnepan
Audio Physics
Usher
Gradient Revolution
Sonus Faber Cremona (obs match)
Dynaudio Focus seien
DET her er igen for letvint, ren tul, vis du ikke er i stand til at komme m resten at anlæget.=

AFSPILLER, SIGNAL KABEL, FORSTÆRKER, HØJTALER KABEL, HØJTALER, ECT.

VIS IKKE HELE ASPILLINGS KÆDEN BLIVER NÆVNT, VIL DENNE TRÅD INGEN BERETTELSE HAVE.

Mvh.JOHNNY
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.430
Antall liker
1.380
Les meg rett, fellow hifi-nuts:

Jeg minst like interessert som dere i å få 'avslørt' hva for kombinasjoner som (ikke) er gode, og da fortrinnsvis kombinasjoner som dere har god erfaringer med. Ingen skal behøve å finne opp hjulet selv, og tråkke opp de samme mistrøstige stier som den akkurat du har gjort deg negative erfaringen med .. med masse bortkastet tid, penger, interesse .. listen kan gjøres lang. Slik sett kunne man nesten si at negative erfaringer er mer verdifull enn positive, ikke sant?

Men for at vi ikke skal miste bakkekontakten, og bare lire av oss en eller flere negative erfaringer fra en tilfeldig lyttesekvens, så poengterer jeg at tråden må underbygges slik jeg har angitt.

Den som er i 'kjøpsrus' er omvendt (også) meget interessert i å få vite hva salgs kombinasjon & positiv erfaring du har ... og jo bedre du er til å skrive (les: begrunne), jo større sannsynlighet er det for at vedkommende vil lytte.

Men for at det siste eksempel ikke skal fremstå som en 'reklameplakat' for en butikk el.lign. så må det være en begrunnelse som må ligge i bunnen.

mvh

JackX
 
U

utgatt60135

Gjest
JRA skrev:
Lyngen skrev:
Siden kritikk ikke tillates her (tråden ble slettet) lager jeg en ny tråd om bare positive lytteerfaringer. Negative erfaringer er bannlyst her :D.

Min delvis subjektive liste (kan også ha vært ekstra positiv fordi matchingen ble så bra ;D)


Martin Logan Vista/Vantage/Summit.
ProAc
Magnepan
Audio Physics
Usher
Gradient Revolution
Sonus Faber Cremona (obs match)
Dynaudio Focus seien
DET her er igen for letvint, ren tul, vis du ikke er i stand til at komme m resten at anlæget.=

AFSPILLER, SIGNAL KABEL, FORSTÆRKER, HØJTALER KABEL, HØJTALER, ECT.

VIS IKKE HELE ASPILLINGS KÆDEN BLIVER NÆVNT, VIL DENNE TRÅD INGEN BERETTELSE HAVE.

Mvh.JOHNNY
Nei du har helt rett. Alle høyttalere er like gode om de blir matchet bra ;). Jeg klarer ikke å dokumentere fordi jeg ikke husker hvilken signalkabel som ble brukt. Vennligst se bort fra mine antagelser. Jeg var antagelig bare heldig med matchingen.
 
O

OldBoy

Gjest
JRA skrev:
DET her er igen for letvint, ren tul, vis du ikke er i stand til at komme m resten at anlæget.=

AFSPILLER, SIGNAL KABEL, FORSTÆRKER, HØJTALER KABEL, HØJTALER, ECT.

VIS IKKE HELE ASPILLINGS KÆDEN BLIVER NÆVNT, VIL DENNE TRÅD INGEN BERETTELSE HAVE.

Mvh.JOHNNY
Jeg er helt enig.

Man må ta hensyn til matching, men også til "doping".

For å illustrere det siste, nevner jeg følgende eksempel:

En kamerat av meg solgte et par store gulvstående høyttalere for et års tid siden, og mens han ventet på å få levert noen enda større og enda dyrere høyttalere, dro han frem noen små stativhøyttalere som bare hadde blitt liggende igjen i kjellerboden, jeg skal ikke nevne merke her, da kan vi tydeligvis bli strøket igjen...For å komme videre: disse høyttalerne spilte aldeles utrolig, skikkelig overbevisende i forhold til hva de kostet, men så var elektronikken tilfeldigvis bortimot 100 ganger dyrere enn høyttalerne. Jeg har imidlertid aldri, verken før eller senere, hørt så billige høyttalere spille så bra noen gang.

Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.430
Antall liker
1.380
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)

===========================

Denne tråden modereres fortløpende, og off topic innlegg slettes pronto. misfornøyd ? PM meg, og IKKE søple til i denne tråden
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.430
Antall liker
1.380
pks skrev:
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
Den gamle tråden var ikke begrunnet med hva slags utstyr som var benyttet.

----------------

Er det ikke på tide å komme seg tilbake til Topic ?


mvh

JackX
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
JackX skrev:
pks skrev:
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
Den gamle tråden var ikke begrunnet med hva slags utstyr som var benyttet.

----------------

Er det ikke på tide å komme seg tilbake til Topic ?


mvh

JackX
Topic her er for meg uviss.. Å nevne 10 høytalere i slang med tilkoblet utstyr uten å si hvilket rom det er i, og vise til målinger blir for dumt. altfor subjektivt.. Slikt går ikke med tanke på salg etc.


PK
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
JackX skrev:
pks skrev:
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
Den gamle tråden var ikke begrunnet med hva slags utstyr som var benyttet.

----------------

Er det ikke på tide å komme seg tilbake til Topic ?


mvh

JackX
er vel bare første innlegget i denne tråden som er on topic, å i det inlegget er det ikke listet opp hva slags utstyr som ble brukt eller hvordan rommet var, så da forsvinner vel det også etterhvert.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg ser at innlegget som spurte om dette er et forum eller et leksikon ble slettet raskt. Jeg regner med at poenget hans var at i et debattforum skal man ikke legge saksbehandlinglovverk eller regler for god vitenskapelig metode til grunn når man vurderer om et innlegg er akseptabelt eller ikke. Jeg skjønner ikke at dette er "off topic", slik tråden har utviklet seg, også med moderators bidrag.
 
U

utgatt60135

Gjest
pks skrev:
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
Ja jeg skrev "for moro skyld" men det er visst ikke bra. Jeg skrev min delvis subjektive erfaring (det vil alltid være en blanding, imo). Og jeg skrev at de selvsagt kunne være litt dårlig match.

Men jeg hadde ikke nevnt dem hvor jeg har hatt en klar fornemmelse på dårlig match. Flere av de jeg nevne har jeg hørt med 3-4 forskjellige forstrekere i forskjellige rom.

Det vil jo selvsagt alltid være viktig hva man matcher med. Det gjelder de fleste tråder om egne anlegg og bemerkninger om andres erfaringer i eget oppsett osv. Skal det kreves dokumentasjon på alt som skrives her? Kun de som har testet utstyr med mange kombinasjoner kan uttale seg? Hvordan hadde aktiviteten her vært da? De mest begavede her kunne gi oss et leksikon?
 

JRA

Medlem
Ble medlem
30.10.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Lyngen skrev:
JRA skrev:
Lyngen skrev:
Siden kritikk ikke tillates her (tråden ble slettet) lager jeg en ny tråd om bare positive lytteerfaringer. Negative erfaringer er bannlyst her :D.

Min delvis subjektive liste (kan også ha vært ekstra positiv fordi matchingen ble så bra ;D)


Martin Logan Vista/Vantage/Summit.
ProAc
Magnepan
Audio Physics
Usher
Gradient Revolution
Sonus Faber Cremona (obs match)
Dynaudio Focus seien
DET her er igen for letvint, ren tul, vis du ikke er i stand til at komme m resten at anlæget.=

AFSPILLER, SIGNAL KABEL, FORSTÆRKER, HØJTALER KABEL, HØJTALER, ECT.

VIS IKKE HELE ASPILLINGS KÆDEN BLIVER NÆVNT, VIL DENNE TRÅD INGEN BERETTELSE HAVE.

Mvh.JOHNNY
Nei du har helt rett. Alle høyttalere er like gode om de blir matchet bra ;). Jeg klarer ikke å dokumentere fordi jeg ikke husker hvilken signalkabel som ble brukt. Vennligst se bort fra mine antagelser. Jeg var antagelig bare heldig med matchingen.
NEJ alle højtalere er ikke lige gode, men der må være mere kød på benet vis der skal være noget alvor i denne tråd, ellers bliver det til slut bare en opremsning a samtlige højtaler moderler du kan finde under stereophiles link for højtaler produksenter. vis vi skal få noget possektiv frem som andre kan bruge til noget, bliver vi nød til at være vældig seriøse m vores anbefalinger. :)

Mvh Johnny
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Lyngen skrev:
pks skrev:
JackX skrev:
oldboy skrev:
Men ingen ved sine fulle fem ville ha satt sammen anlegget sitt på den måten.
Nemlig ... og det er det som er hele poenget :det er den samlede 'verdikjeden' som gjør at man kan vurdere gehalten i et innlegg, og således høste av din erfaring til egenkonsumpsjon.

Meget verdifullt innlegg, oldboy :)
Tråden som ble borte var en ren subjektiv tråd, basert på den enkeltes opplevelser.. På et forum pleier det å være greit..

PK
Ja jeg skrev "for moro skyld" men det er visst ikke bra. Jeg skrev min delvis subjektive erfaring (det vil alltid være en blanding, imo). Og jeg skrev at de selvsagt kunne være litt dårlig match.

Men jeg hadde ikke nevnt dem hvor jeg har hatt en klar fornemmelse på dårlig match. Flere at de jeg nevne har jeg hørt med 3-4 forskjellige forstrekere i forskjellige rom.

Det vil jo selvsagt alltid være viktig hva man matcher med. Det gjelder de fleste tråder om egne anlegg og bemerkininger om andres erfaringer i eget oppsett osv. Skal det kreves dokumentasjon på alt som skrives her? Kun de som har testet utstyr med mange kombinasjoner kan uttale seg? Hvordan hadde aktiviteten her vært da? De mest begavede her kunne gi oss et leksikon?
Enig her.. Dette er håpløst.
Derfor har jeg oppreettet en tråd under "komentarer og hjelp til forumet".


PK
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
JRA skrev:
Lyngen skrev:
JRA skrev:
Lyngen skrev:
Siden kritikk ikke tillates her (tråden ble slettet) lager jeg en ny tråd om bare positive lytteerfaringer. Negative erfaringer er bannlyst her :D.

Min delvis subjektive liste (kan også ha vært ekstra positiv fordi matchingen ble så bra ;D)


Martin Logan Vista/Vantage/Summit.
ProAc
Magnepan
Audio Physics
Usher
Gradient Revolution
Sonus Faber Cremona (obs match)
Dynaudio Focus seien
DET her er igen for letvint, ren tul, vis du ikke er i stand til at komme m resten at anlæget.=

AFSPILLER, SIGNAL KABEL, FORSTÆRKER, HØJTALER KABEL, HØJTALER, ECT.

VIS IKKE HELE ASPILLINGS KÆDEN BLIVER NÆVNT, VIL DENNE TRÅD INGEN BERETTELSE HAVE.

Mvh.JOHNNY
Nei du har helt rett. Alle høyttalere er like gode om de blir matchet bra ;). Jeg klarer ikke å dokumentere fordi jeg ikke husker hvilken signalkabel som ble brukt. Vennligst se bort fra mine antagelser. Jeg var antagelig bare heldig med matchingen.
NEJ alle højtalere er ikke lige gode, men der må være mere kød på benet vis der skal være noget alvor i denne tråd, ellers bliver det til slut bare en opremsning a samtlige højtaler moderler du kan finde under stereophiles link for højtaler produksenter. vis vi skal få noget possektiv frem som andre kan bruge til noget, bliver vi nød til at være vældig seriøse m vores anbefalinger. :)

Mvh Johnny
Tråden er ikke alvorlig, heller ikke den som ble slettet. Derfor det er harde diskusjon her.


Pk
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
For å prøve å pense inn på temaet for tråden vil jeg gjerne dra frem en høyttaler som ennå i dag står for meg som noe av det mest imponerende jeg har hørt. EPOS ES-11. Jeg hørte den med REGA Brio, Elicit eller Elex, men kan ikke si med sikkerhet hvilken.
Det engasjement og den fengslende opplevelsen denne høyttaleren ga, vill jeg aldri glemme.
Har siden den gang hørt mangt og meget som både spiller mer "ekte" og oppløst, med større tyngde og dypere perspektiv, men har aldri opplevd å bli imponert på samme måte.
En "magisk" opplevelse som startet min HiFi-reise...
 
S

smog

Gjest
De jeg har erfaring med som spiller bra med riktig elektronikk er:

ProAc
Epos (fantastisk til prisen)
Monitor Audio GR/GS ( Kan låte helt feil med gal elektronikk)
Snell K/II ( helt fantastisk til prisen på finn.no ;D)
Spendor

Alle disse spiller bra med Naim :eek:

Smog
 
O

OldBoy

Gjest
Det råeste og mest overraskende jeg har hørt noen gang var et par ProAc 2s for en 10-12 år siden hos Lyric, med ukjent forsterker, men sikkert noe av det bedre som Tor Aamodt kunne by på på den tiden. Der sto den forholdsvis lille tassen midt uti det store rommet der man kommer inn i butikken, og spilte så jeg fikk hakeslepp. Den tørreste bassen man kan tenke seg og en musikalitet fullt på høyde med de beste. Kunne ha kjøpt den på flekken, bortsett fra at det ikke var jeg som var ute på handlerunde, men en kamerat. En av mine minneverdige hi-fi-opplevelser.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Må være mine egne Etera! ;D

Hatt de i 7 år nå og er stadig like fornøyd.
Hørte de første gang på en Plaza-messe på 90'tallet, og det var kjærlighet ved første blikk (og lytt!)
Gir meg en fin livefølelse de høyttalerne der.

8)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Avalon Acoustics isis
Avalon Acoustics Sentinel
Avalon Acoustics Opus

mvh
 
J

Jurassic

Gjest
Minstemann av de gulvstående i den forrige Klipsch Synergy serien.

Kvittet meg med hjemmekino for flere år siden og i den forbindelse solgte jeg elektronikken først og demonstrerte da de 2 Klipschene på en 2*40-50W klasse A forsterker og med en cd spiller av god kvalitet og 2 pappesker skal ikke låte så bra.
 

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
137
Antall liker
0
Helt enig med Oldboy over. Responce 2 s på slutten av 90-tallet var enormt imponerende. Den "lille" høytaleren og så mye bra lyd. Mener å huske at det ble spilt på Jeff R. stereoamp.
 
J

Jurassic

Gjest
Endre Askeland skrev:
Avalon Acoustics isis
Avalon Acoustics Sentinel
Avalon Acoustics Opus

mvh
Er det ikke litt merkelig å bytte ut Isis når du først blir overbevist?
 
H

hobby

Gjest
Delt 1.plass:

-Aerial Acoustics 20T (de jeg selv har ;D)
-Avantgarde Meta Primo
-Avantgarde Trio

Delt 2.plass:
-Audio Physics Caldera
-Sonus Faber Guarneri Memento

Og som jeg gjerne skulle, men dessverre ikke har hatt mulighet til å lytte til:
-Acapella Violon og Campanile
-German Physiks Gaudi
-Kharma Exquisite series
-Rockport Hyperion
-Wilson Alexandria
-YG Acoustics
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Jeg kommer faktisk aldri over B&W Matrix 802s3, jeg.

Første gang jeg hørte disse var en total hakeslepp-opplevelse. Fantastisk! Jeg hadde tidligere hørt Matrix 801 i samme rom, men den opplevelsen var langt fra så sterk. I begge fall var forsterker Aragon Aurum som pre og Aragon 4004 som effekt. CD-spiller tror jeg var Denon DCD S1, men det er av mindre betydning.

Senere fikk jeg hørt Matrix 802 på Electrocompaniet AW-100, AW-180, Denon PMA S1 (knallmatch, selv om forsterkeren kun var oppgitt til 50watt - lurer på om det var klasse A - greia veide iallfall nærmere 30 kilo, noe som er mye for en 50-watter). I alle tilfellene låt det mer eller mindre bra. Aragon 4004 var helt klart den beste matchen jeg hørte. Men det kunne vært interessant å hørt samme høyttaler på en litt potent Lyngdorff-amp.

Jeg fikk aldri kjøpt meg 802, og er egentlig ikke SÅ lei meg for det - det er en dyr og krevende høyttaler dersom den skal låte optimalt, og jeg er faktisk redd for at det kunne blitt et dyrt prosjekt. De krever en god slump effekt, god elektronikk og et stort rom for å i det hele tatt låte godt. Dessuten er de vel faktisk ikke så ofte å se på bruktmarkedet. Jeg vil anta at de som først sitter på et par beholder dem selv:)
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
OK. Thestig har slakta Dynavoice F6. Her er jeg ikke enig lenger. Etter "litt" modd, ble disse like gode som hvemsomhelst i 5-6k klassen eller dyrere. Bra nok er det fortsatt ikke. Det skal være sagt - ikke er jeg ferdig med moddinga heller. Nok om det.
Høyttalere som har overbevist meg er bl.a gigantene fra Usher, og et par selvbygghøyttalere (jeg ikke har stått for selv). Psyklisten har jeg vært hos opptil flere ganger, og der går det stort sett i aktivt hele veien. Mye bra lyd der altså. litt uheldig med lytterommet, men det er fullt mulig å høre på MUSIKK der i gården!!

Vidar
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
ProAc Future two (Hadde desverre ikke råd til storebroren i sin tid!)

B & W 801 D (Ikke hørt nye diamond til KUN 130.000.- N. Kr.)
 
U

utgatt60135

Gjest
Glemte B&W 802D (har ikke hørt de dyreste). Så at The Stig slakta Dynavoice F6. Det må ha vært en dårlig match ;).
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.457
Antall liker
26.478
Torget vurderinger
24
totte skrev:
Jeg ser at innlegget som spurte om dette er et forum eller et leksikon ble slettet raskt. Jeg regner med at poenget hans var at i et debattforum skal man ikke legge saksbehandlinglovverk eller regler for god vitenskapelig metode til grunn når man vurderer om et innlegg er akseptabelt eller ikke. Jeg skjønner ikke at dette er "off topic", slik tråden har utviklet seg, også med moderators bidrag.
Fabelaktig innlegg.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Den nye dynabel 2,5-veisen har overbevist meg om at det er håp for en fattig stakkar. :)

Et par aktive Dynaudio proffmonitorer overbeviste om at det er mye dill i hifi-bransjen.

Et par Quad overbeviste meg for mange mange år siden om at det finnes en hifi-himmel.

801 D spent for store tunge ting overbeviste meg om at tidligere nevnte håp har stygge likhetstrekk med villfarelse :'(

Mvh

Sniff
 
Topp Bunn