hvilke horn liker du best(bildetråd)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    617
    bambadoo skrev:
    Cesaro horns
    Cesaro selger som varmt hvetebrød hos Audio Exotics i Hong Kong. Det er noen ganske artige "det kom en pakke" tråder på forumet deres. Kinesere med mye penger er ganske hemningsløse når det gjelder å overgå hverandre!

----------------------------

Hornmanufaktur Cantabile:

Odeon:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Elementet i Cantabile-hornet må jeg si minner mistenkelig om min gamle Coral Flat 8 fulltone!

Kjoenik, billedtråden er rett rundt hjørnet. Akkurat nå er det lesing av pensum som har forrang, men jeg brenner litt etter å få den lenge forhåndsreklamerte tråden opp, så det drøyer ikke lenge nå. Da får du til og med se Impulse H2 i farger! :D
    Regner forøvrig ikke med at jeg behøver å understreke hvilke horn jeg liker best....?

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    617
    impulse skrev:
    Elementet i Cantabile-hornet må jeg si minner mistenkelig om min gamle Coral Flat 8 fulltone!
    You nailed it! Det ER det! :)
    Jeg har vært i kontakt med Gerard hos Hornmanufaktur. Hans personlige mening er at Cantabile med Coral-drivere låter litt for pent og romatisk. De har også en annen modell; Allegro med egenutviklede drivere. Denne er mer nøytral.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøss! Det er et godt element, mener jeg å huske. Kostet omtrent 600,- pr. par på Audioscan i 1979. Jeg har bygget noen horn med de der i, ja! De hadde det til felles at de fikk kameratgjengen til å miste haka... :D

anekdoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Hva med disse Jedermann-hornene som jeg selv eier - og da med Lowther EX4 drivere. Flott og oppløst lyd ifølge med 300B sluttrinn ... men, jeg ser meg nok naudsynt til å pare disse med en- eller to gode subber:
    http://www.hm-moreart.de/18.htm

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    6bm8 skrev:
    Hvor ligger disse i pris da? Opera`ene altså.

Arild på Hifiguiden nevnte en utsalgs pris på 40 store..men det ervel best å ringe han å høre...Priser er som oftest vill-ledende... :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ett par Hedlund til....gåt lottoen inn blir det horn på meg snart ;D....disse i piano er jo litt freshere enn i brune syntes nå jeg,horn for folk med lite plass i bredden,jeg jammen meg få hørt disse snart,med lowter elementer.....hakke hørt all verden med horn,men etter ett par kvelder hos BHO,er jeg fortsatt gla i Klipsch.....la scala låter i allefall dritbra med 300b,selv om de kanskje ikke står frem med den største imponatorfaktoren rent synsmessig, for normale folk,jeg derimot....syntes det er dritkule.... ;)......sliter med breddeplass til to la scala,rack og sub på samme vegg,så på nåværende tidspungt er de desverre ikke aktuelle,de på bildet derimot..

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    slowmotion skrev:
    Thats the real shit! :)
    Det er ikke så veldig mye som står på ønskelisten min av høytalere jeg gjerne skulle ha hørt,men de beste hornsystemer fra 20-50 tallet med field coil drivere står definitivt øverst på den korte listen!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    ixos_76 skrev:
    Ett par Hedlund til....gåt lottoen inn blir det horn på meg snart ;D....disse i piano er jo litt freshere enn i brune syntes nå jeg,horn for folk med lite plass i bredden,jeg jammen meg få hørt disse snart,med lowter elementer.....hakke hørt all verden med horn,men etter ett par kvelder hos BHO,er jeg fortsatt gla i Klipsch.....la scala låter i allefall dritbra med 300b,selv om de kanskje ikke står frem med den største imponatorfaktoren rent synsmessig, for normale folk,jeg derimot....syntes det er dritkule.... ;)......sliter med breddeplass til to la scala,rack og sub på samme vegg,så på nåværende tidspungt er de desverre ikke aktuelle,de på bildet derimot..
    Hedlund er fantastiske for de som liker Lowther element,og de er rimelig ulike Klipsch,IMO.
    Klipsch gir ofte assosiasjoner til den energien man kan ha på en rocke-konsert,mens Hedlund uten sub ikke har spessielt mye av den samme energien i god-bass området,syns jeg da.
    Du kan kanskje ha en helt annen mening ;)

Mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    cain&cain double horn ben

single horn ben

RYTHM SAADHANA

mye lekkert der ute!

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    ixos_76 skrev:
    Ser jeg feil eller er den parret med blant annet Goldmund Reference?

Ellers så har jo Hørning mye stilige horn. Husker ikke om det ble nevnt tidligere i tråden..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn