rama
biskopen av holmlia
Hvorfor solgte du den du hadde da? (måtte bare spørre)
byttedilla.
Hvorfor solgte du den du hadde da? (måtte bare spørre)
Skivebom JB!, det dreier seg vel om imo, å velge etter egne preferanser og samtidig ha en viss respekt for andres vei til målet, selv der en ikke ville valgt det samme selv, og der er i utgangspunktet trådens spm ikke mulig å besvare med ett enkelt navn el merke, dvs det er like mange "riktige" svar som det er anlegg og meninger rundt om, den burde du tatt ....Jeg beklager men jeg tror denne tråden dreier seg om å få siste ordet for din del.. Les dine siste 10 innlegg og forklar meg hva det overnevnte har med saken å gjøre..
High End behøver ikke kobles direkte til pris slik du her antyder, det kan like mye antyde "it´s performance" el, ytelse/evne, som er mer myntet på prestasjonen av/til produktet enn prisen....Uttrykket "high-end" betyr jo den dyreste delen av markedet. På engelsk brukes jo dette uttrykket på langt mere enn lydprodukter, feks bil- og eiendomsmarkedet
Så BjørnE har egentlig rett, er det ikke priset i de øverste prisgrupper så er det heller ikke high-end
Innen hifi så er det akkurat som i bil- og eiendomsmarkedet; bare fordi noe er high-end så behøver det ikke å være noe bedre : Kvaliteten er ikke alltid proposjonal med prisen, og det er her vi virkelig begynner å snakke om overprising
Men er det egentlig en overpris så lenge markedet er villig til å betale? ;D
A
Jeg vet ikke helt hvem som bommer på skiver her..Skivebom JB!, det dreier seg vel om imo, å velge etter egne preferanser og samtidig ha en viss respekt for andres vei til målet, selv der en ikke ville valgt det samme selv, og der er i utgangspunktet trådens spm ikke mulig å besvare med ett enkelt navn el merke, dvs det er like mange "riktige" svar som det er anlegg og meninger rundt om, den burde du tatt ....
mvh
Siden du er den usikre her så har jeg sagt hvem som bommer allerde, meningsløst er det i det hele tatt å dra sine meninger hit til hfs torget, og jeg har en meget klar formening om hvilke meninger jeg drar hit, du er ikke like overbevisende i såmåte, synd du ikke har mer å si i så angående "tøveriet" du var med å dra videre, som nevnt, dette burde du tatt ....Jeg vet ikke helt hvem som bommer på skiver her..
Interessante betraktninger, men det har fortsatt lite eller ingenting med de den foregående mer eller mindre meningsløse meningsutvekslingen vi har hatt gående.
Du må ta en kikk på hva vi begge har sagt i dene tråden - spesielt du selv ! - Men samma for meg, jeg har ikke noe mer å si angående dette tøveriet.
Nå registrerer jeg at det er en del tannleger i denne sporten spesiellt, men til og med for den gjengen så må da en komponent til over hundre tusen svi litt.Innertier!
Apropos... når har du tenkt å dele initiale opplevelser med din nye Naim cdp i n-tråden tro...?Nå registrerer jeg at det er en del tannleger i denne sporten spesiellt, men til og med for den gjengen så må da en komponent til over hundre tusen svi litt.
...Hmmm - å quote timc gir ikke alltid like mye mening ser jeg
Min gode mann, de har tydeligvis fullstendig mistet vettet..
Nå registrerer jeg at det er en del tannleger i denne sporten spesiellt, men til og med for den gjengen så må da en komponent til over hundre tusen svi litt.
...Hmmm - å quote timc gir ikke alltid like mye mening ser jeg
Jeg er uansett ikke i tvil om hvilken jeg helt ville levd med.Det har vel vært et par avsporinger i denne tråden med meningsløs viss-vass men for å komme til saken:
B&W 800 signatur: en høyttaler til 200.000,- som kan virke som en sinnsyk mengde penger for mange, spesiellt for høyttalere. MEN, dersom man beynner å se hvordan disse er laget, detaljer, detaljer, detaljer.....helt fantastisk finish. Sammenlign disse med et sett Proac D100, en svær likkiste, firkantet så det holder og "kun en høyttaler" Hvem som lyder best skal vi ikke diskutere her, men ikke kom å fortell meg at B&W har en noe høyere produksjonskostnad med et så avansert kabinett i forhold til Proac. Prisene er jo snarlike. Sånn sett fremstår jo B&W som en billig høyttaler.
Jeg trodde høyttalerens oppgave var å spille musikk?Hvem som lyder best skal vi ikke diskutere her, men ikke kom å fortell meg at B&W har en noe høyere produksjonskostnad med et så avansert kabinett i forhold til Proac. Prisene er jo snarlike. Sånn sett fremstår jo B&W som mye for pengene
Hadde ProAc hatt samme utseende som Sonus Faber hadde du bytta merke fortTjah, ser det rævva ut vil ikke jeg ha det. 8)
Den tonale balansen tror jeg ikke sier deg så mye om lydkvalitetene men du kan få lytte til likkista mi (er ikke plass til mere enn noen katter dog..).Det vet vi ikke noe om, Lyngen.
Kan du vise meg den tonale balansen i dine D15, så kan jeg si om de vil være lydmessig aktuelle eller ikke. Til straighte "likkister" å være ser de ikke verst ut, det skal innrømmes.
Men la oss ikke bli for off topic (man kan jo lure på hvor givende denne tråden egentlig er, forresten).