Hvilke plater ville du tatt med igjennom pærleporten.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Der oppe? Noe råkkenråll fiskebåll. Alle KKV-skivene har de vel fra før....

Medlem-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    829
    Sted
    Bergen
    Denne uten tvil.Kanskje den råeste live plate ever.De som vil ha en ultimat rockeoplevelse kan begynne med låter som Closer to the heart,Yyz og Anthem feks? På med øreklokkene og opp med volumet,dette er musikk som moser det meste.:)

image.jpeg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall
    Pearl Jam - Live At The Gorge
    Nirvana - Unplugged In New York

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    I og med at det viktige her i livet er å ha masse penger og samtidig å ha det moro, velger jeg denne. Ikke tvil i min sjel:

R-2983246-1310575876.jpeg.jpg

Har en haug med vinyl, men denne slår alt, t.o.m. Zappa, Beefheart, Kinks og you name it.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Opp til St. Peter? En som definitivt ville vært med opp er Elton Johns "Goodbye Yellow Brick Road", men ellers er den lista så lang at jeg nok måtte ha tatt med et par svære Lacie-disker for å få plass til alt. Straits, Floyd, Clapton, Genesis, Coltrane..masse.. Det første man så hadde gjort- etter "innskriving" i de hine rekker ville vært å finne folk som Arve Opsahl, Harald Heide-Steen, David Bowie, Prince, Michael Jackson osv- og fått en ordentlig prat med dem..gjerne ved det råeste festbordet himmelens påstått allskapende gamlefar med skjegget noensinne har sett..:cool:

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ser flere planlegger å ta med seg Pink Floyd inn gjennom porten.
    Da tror eg nok at eg satser på at eg ender opp noen etasjer lengre ned, for å slippe ulyder fra naboens anlegg. Burde vel valgt denne da, bare for å være sikker

Men den er jo strengt tatt ikkje bra nok.

Hadde muligens blitt disse tre

Townes Van Zandt - Our mother the mountain (1969)

Siden det er verdens plate uansett sjanger gjennom tidene. Ferdig snakka.

The Sonics - Here are the sonics (1965)

Siden det er verdens beste rock&roll plate gjennom tidene. Ferdig snakka.

Gene Clark - No Other (1974)

Den siste er litt sånn wildcard-ish, i dag føltes denne riktigst, men er nok bare de to første som er spikers banna bein sikre.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.593
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    For meg er dette helt umulig.
    Nær sagt kommer det an på dagsformen den dagen himmelfarten vil skje.:p
    Dvs dagsformen den dagen jeg dør noe som understreker det absurde i problemstillingen.
    Det ble tre andre album hvis jeg dro til himmels i går liksom.

I følge David Byrne skjer det uansett ikke mye i himmelen.

Everyone is trying to get to the bar.
    The name of the bar, the bar is called Heaven.
    The band in Heaven plays my favorite song.
    They play it once again, they play it all night long.
    Heaven is a place where nothing ever happens.

Hvis jeg akkurat nå må brå-pakke blir det antagelig disse hvis de står på rett plass slik at jeg finner dem i farta.
    Dette er i hvert fall fire skiver jeg ikke er blitt lei etter mange mange mange år.

Hvis jeg ikke finner alle i farta:
    (T.o.m. på MoFi !)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.761
    Torget vurderinger
    23

Kanskje lurt å ha med denne... sånn for å sikre medlemsskapet liksom :cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Du sikrer medlemsskap der oppe ved å IKKE ta med den der, Sluket. Ligger allerede på spillelista til Sankt. P. Blå Koral (Reiersrud-Kleive) , derimot...den kan få selv ham til å lovprise jobben sin:cool: KKV ligger jo- som vi alle veit- inne med ei avdeling i toppetasjen allerede.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.761
    Torget vurderinger
    23
    Skrekkelig Kultur Værste borger i mine ører for direkte retur med adresse konkurrenten!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk mye flott musikk som skal nytes opp hos St.Peter
    Flere gode tips som må sjekkes ut. Kanskje bagasjen min endrer seg...

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.422
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Må jo først være sikker på å slippe inn da.

Har dere hørt om presten og drosjesjåføren som sto foran porten og ventet på adgang. Presten hadde tjent gud hele sitt voksne liv, mens drosjesjåføren var kjent for å være en skikkelig bølle - og kjørte deretter.
    Han slapp allikevel inn til prestens store overraskelse , men presten selv ble nektet adgang. Han måtte jo da protestere og mente at her måtte det ha skjedd en feil.
    Svaret han fikk var at under dine gudstjenester satt folk for det meste og sov , mens alle som kjørte med drosjesjåføren satt og ba hele tiden !

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.761
    Torget vurderinger
    23
    Minner meg om en avdød venn - en ordentlig jentefut - og hans ankomst til nevnte port... Han ble spurt om hva han hadde brukt snabben til og svarte som den ærlige sjel han var at det hadde blitt mye kvinnfolk :cool: - hvor på St.Peter tok rundt skuldrene på ham og sa smilende "Velkommen til oss!"

Deretter snudde han seg til en annen og åpenbart ikke like ærlig kontingent som stod og ventet og sa; "Dere kan bare stikke av - dette er himmelriket, ikke noe vanlig pissoar!"

Sorry for lettere OT og mulig fornærming av troende...

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Hu det synges om der har kommet til himmels forlengst, VSP. Samme gjelder nok også Nettenes Prinsesse og Madrugadas "Sister".. Hva tror du?

Sluket: Nettopp" Hvem sier St. Peter ikke har humor? Det MÅ han ha om noen av oss skal klare å komme opp. Visstnok skal mine allerede ankomne forfedre ha forhåndsbestilt plass på en feit sky for meg- med Skjeggens velsignelse:cool:

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det var begynt å knipe med plass i himmelen, så St.Peter hadde fått beskjed om å kun slippe inn dem som hadde lidd en grusom død. Tre menn kommer bort til himmelrikets port og St.Peter lukker den første inn og ber ham forklare hvordan han døde.
    – Jo ser du, jeg bodde i 25.etasje, og da jeg kom hjem i dag, lå min kone i sengen ved høylys dag. Jeg fikk selvfølgelig straks mistanke om at hun hadde hatt herrebesøk. Jeg kikket dermed under sengen, i skapet og hvor man ellers pleier lete, men uten å finne ham. Jeg gikk da ut på altanen, og der hang drittsekken etter fingertuppene over kanten. Grepet av raseri banket jeg løs på fingrene hans uten at han slapp taket, jeg for inn og hentet hammeren, og banket løs igjen. Han falt da ned, men landet i en busk og overlevde. Jeg gikk og hentet kjøleskapet og kastet det etter ham, og det døde han av. På grunn av opphisselsen fikk jeg hjertestopp og døde altså.
    Det måtte St.Peter innrømme var en fæl måte å dø på, så han ble sluppet inn. Så kom den neste inn…
    – Jo, ser du, jeg bodde i 26.etasje, jeg tar hver dag 25 armbøyninger og 20 hoppeøvelser ute på min altan. Men i dag da jeg var i gang med mine hoppeøvelser datt jeg over kanten på altanen. Jeg klarte dog å gripe fatt i rekkverket i 25. etasje. Etter det kom det en galning og banket løs på fingrene mine, jeg skriker selvfølgelig om nåde, men han løp inn og hentet en hammer, og banket videre til jeg slapp. Jeg landet heldigvis i en busk, og lå der uten å kunne bevege meg, men jeg var i live, og det var det viktigste. Dessverre var det ikke nok for galningen, så han kastet et kjøleskap etter meg, og det døde jeg av.
    Det var en fæl omgang, så han slapp også inn.
    Så blir det den tredje og siste manns tur.
    – Nå hvordan døde du da? spør St.Peter.
    – Ja, det er en litt pussig historie dette her. Men prøv å forestille deg følgende: Jeg sitter splitter naken og gjemmer meg i et kjøleskap.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Selsomme herrer, de der, VSP...:cool:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.394
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser flere har nevnt Highway To Hell, en plate jeg også kunne tenkt meg å hatt med. Kommer man inn i himmelriket med den under armen? :rolleyes:

Olmais

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    1. Neil Young - Live at Massey Hall 1971.
    2. David Bowie - Ziggy Stardust.
    3. John Coltrane - John Coltrane and Johnny Hartman.

M

MusicBear

Gjest
    1: Alt norske (delvis ukjente supertalent) Terje Sending har utgitt.
    2: Terje Sending selv, så skulle jeg sørget for at han gav ut musikk - ever!

M

MORNING STAR

Gjest
    Kraftwerk : The Man Machine

Skinny Puppy : Mind: The Perpetual Intercourse

Cobalt 60 : Twelve

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Det var en som kommenterte en trappsnekker; Hvis du har lagt isammen alle trappene du har bygget, så har du vel endt i himmelen? Nei sa snekker'n... Jeg har byggd bare kjellertrapper :rolleyes:

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.583
    Må prøve å balansere tråden med noe skikkelig musikk:
    66-mahler-symphony-no2-in-c-minor-resurrection--1364296443-view-1.jpg

thick-as-a-brick.jpg

116408379.jpg

Steen

X

X186841

Gjest
    Greide ikke å få inn verken CD eller LP i perleporten, men minnepinne gikk fint :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn