Hvilke rør er dette? RCA hvit logo. 6922 gold-pin

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
- white label RCA which is uncommon
- label: 3-26, 32 331, made in germany, Code A12 is ecthed into the glass at the bottom
- halo getter on broad support
- grey shield/riser?
- top of the tube has 4 creases
- gold pins

Er disse fra 1950 el 1960? Er de rebranded Siemens CCA?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
kris_oslo skrev:
- white label RCA which is uncommon
- label: 3-26, 32 331, made in germany, Code A12 is ecthed into the glass at the bottom
- halo getter on broad support
- grey shield/riser?
- top of the tube has 4 creases
- gold pins

Er disse fra 1950 el 1960? Er de rebranded Siemens CCA?
4 creases og en A som antagelig er et Delta symbol peker på Herleen Holland=Phillips. neppe CCA med en den toppen og Delta symbolet. du får google phillips tube codes

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
Et bilde av rørene, om mulig, vil være til stor hjelp.
Dersom denne A som er etset i glasset viser seg å være et delta merke som ligner veldig på tallet 4 så er det nok produsert av Philips på fabrikken de hadde i Herleen, Nederland. Der ble det produsert riktig så gode rør i sin tid, også rør av typen 6922 ble produsert der.

Når det er sagt så mener eg å huske at det var stort sett Siemens produserte rør som ble solgt som RCA 6922, rør av meget god kvalitet det også.

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
jeg tok noen bilder, men de ble svært dårlige.

Nei det er ikke noe "delta" og det står made in germany, så det er neppe philips. Det er nesten helt sikkert Siemens. Men siden det er hvit RCA logo, så lurte jeg på om de var ifra 50 -tallet eller tidlig 60-tallet, og om de er like Siemens CCA rør?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
CCa var MYE dyrere enn "vanlige" E88CC, tror neppe RCA ville betalt mellomlegget for å få dem laget uten å ha merket dem spesielt...
Dream on...

Arne K

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
er det noen som egentlig vet forskjellen, om det er noe reel forskjell mellom CCA og vanlig Siemens?

men du har vel rett, vanlig Siemens.. men ble CCA laget sent 50-tallet, tidlig 60-tallet? Hvit RCA logo har jeg aldri sett før, så de må være gamle.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ser de slik ut?
RCA lagde aldri 6922, Siemens har (så langt jeg vet) rørcoden på metallbit inne i røret ikke på glasset..

RCA 6922 tubes were made by Siemens in Germany, and also have gold pins.
Mulig de markerte på glasset under prduksjon for RCA??

http://www.audiotubes.com/mullcode.htm

Siemens øverst
Holland goldpin rør med etsing på glass er vist nederst

Vedlegg

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
Det er ikke noe kode på metallet, men eldre siemens rør hadde heller ikke det tror jeg. Det var på glasset istedet. Det er ingen "rød skrift" på mine rør som du viser til på holland rørene.

Jeg tror det er simens jeg har. For det første står det "made in germany" og dessuten A12 kode har mange siemens rør, altså A14, A7 osv. Philips produserte vel ikke rør for RCA i tyskland også? Men "white label" tyder på gamle rør, så kanskje det var annerledes da? Skal prøve å få tatt nye bilder.

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
Det må være Siemens.

Se på simens bildet ovenfor. På den brede armen som går opp til getteren så har simens rørene en "ridge" i metallet. Ser ut som en fordypning/strek. De ser man ikke på holland rørene. Mine rør har den fordypningen i støttearmen til gettern.

Blir spennende å prøve de. Jeg har Amperex rør å sammenligne med.

kris_oslo

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
0
70talls har silver "shield". De eldre har grå. Og nyere siemens rør har koden gravert inn på metallet i røret, de tidligere har ikke det tror jeg. Men mulig det er feil.

Her er RCA rørene mine.

Vedlegg

Topp Bunn