Beklager kvaliteten på bildene (mobil kameraet)
Da kom pakken
Russisk dukke?
Som en guttunge i overbegeistring, ser jeg selvfølgelig ikke hvilke vei pakken skal åpnes....
Men spilleren kommer trygt ut.
Legger merke til at det en en stund siden både spilleren og fjernkontrollen fikk rengjøring. Strømkabel er ikke med. Kobler opp med lakrissnører som er det eneste jeg har. Når jeg finner frem en strømkabel, ser jeg at strøminngangen på SA-11 bare har to pinner. Kablene jeg har liggende har tre hull og jeg lurer på om dette har noe å si. Trykker på power kanppen og den starter. Selv om sølvfargen kræsjer med resten av mine svarte komponenter, så har den et utrolig ekslusivt og lekkert design.
Så skal den testes mot Jungson spilleren. Thule forsterkeren min er på verksted, så det blir en flaskehals med Yamaha receiveren.
Har en brent CD med ulike låter som jeg tester mot orginal CDer med de samme sporene. Dere får beklage mine enkle musikalske uttrykk.
Det først som slår meg er at lydbildet er større i alle retninger. Får noe av samme opplevelse som da jeg har sammenlignet Jungson spilleren mot en rekke DVD spillere. Forskjellen er like stor her, men det er ikke vanskelig å høre forskjell. Kjører en Vamp låt hvor det er klart at Marantzen strekker seg lengre i toppen. Dette overrasker meg, jeg trodde jeg ikke hadde noe særlig å gå på her. Prøver deretter et spor med en del bass hvor jeg switcher frem og tilbake. Det viser seg også at SA-11 strekker seg lengre i bunn. Den har mer i både topp og bunn, men lydbildet virker også større i bredden. Synes også lydsignaturen er noe varmere med Marantzen.
Mener og ane at volumet er noe høyere med SA-11, og tenker at jeg kanskje lar meg lure av dette. Lurer på om jeg skal ta frem målemikrofon, men blir til at jeg ikke gidder det. Endrer heller litt på volumet når jeg switcher. Det er helt klart at forskjellen ikke skyldes volumendring. Merker at når jeg lar SA-11 spille så blir jeg sittende å bare nyte musikken, glemmer å lytte til forskjeller og har ikke lyst til å switche tilbake. Når jeg går tilbake til Jungson Moon Harbour, er det som lybildet blir komprimert og noe lukket. Akkurat det samme som da jeg teste kineseren mot DVD spillere, men som sagt ikke i så stor grad her.
Jeg har fått bekreftelse på at SA-11 var en oppgradering og stopper testingen. Jungson Moon Harbour er en veldig bra spiller til prisen, men den måtte gi tapt for Marantz SA-11S1.
Jeg begynner å gjøre klar nedpakkingen av Jungson spilleren.
Først på med luen...
Deretter kjeledress...
Farvel min trofaste venn som har gitt meg mange fine lyttetimer. Håper neste eier får like stor glede som jeg har fått av denne spilleren.