RoyVidar
Hi-Fi entusiast
Panfløyte, trekkspill, hardingfele
"Grevling i taket", starter med firestemt kazoo.Steelgitar, munnspill og Kazoo er vel verstingene.
Verden hadde vært en bedre plass uten, selv om våre audioallvitere nok kan mane frem et og annet eksempel på en låt som ikke medfører umiddelbar trang til å ta en Van Gogh.
En forferdelig stygg kommentar. Shame on you!!! Hifisentralen på sitt verste (og vanlige på fredag og lørdager)....(Og til den som ikke liker Cello. Sjekk hvordan anlegget projiserer.)....
Det er ofte fordi man ikke vet hvordan man skal tune therminenTheremin. Det mest fjompete instrumentet som finnes.
Nyttig. Viktig å ha stemt instrumentet riktigDet er ofte fordi man ikke vet hvordan man skal tune therminenTheremin. Det mest fjompete instrumentet som finnes.
Video: How to Tune the Theremin | eHow
"..sola i hjertet er best, synes jeg "Og dere kaller dere musikkinteresserte? Her i gården finnes det INGEN instrumenter jeg ville vært foruten. None.
Det er jo nettopp fordi vi er musikkinteresserte at vi tillater oss å være litt bevisste på hva vi liker og ikke liker i instrumentverdenen.Og dere kaller dere musikkinteresserte? Her i gården finnes det INGEN instrumenter jeg ville vært foruten. None.
Selvfølgelig gjør det det.Finnes det god musikk hvor theremin utgjør en viktig bestanddel? Noen som vet?
Tja.Mener å huske å ha lest at Jimmy Page brukte dette på No Quarter.Nyttig. Viktig å ha stemt instrumentet riktigDet er ofte fordi man ikke vet hvordan man skal tune therminenTheremin. Det mest fjompete instrumentet som finnes.
Video: How to Tune the Theremin | eHow
Finnes det god musikk hvor theremin utgjør en viktig bestanddel? Noen som vet?
Men det betyr ikke at ingrediensene ikke kan benyttes til noe som smaker godt tilberedt av en mesterkokk?Det er jo nettopp fordi vi er musikkinteresserte at vi tillater oss å være litt bevisste på hva vi liker og ikke liker i instrumentverdenen.Og dere kaller dere musikkinteresserte? Her i gården finnes det INGEN instrumenter jeg ville vært foruten. None.
Jeg er glad i mat, men liker ikke mat jeg ikke synes smaker godt.
Jeg er ikke overbevist. Denne musikken er like bra uten theremin.Selvfølgelig gjør det det.Finnes det god musikk hvor theremin utgjør en viktig bestanddel? Noen som vet?
Hva med Auto tune. Egentlig ikke et instrument, men det brukes som det i mange skrekkeksempler. Gi meg en god sang der dette er brukt som effekt og jeg skal bøye meg i støvet.Og dere kaller dere musikkinteresserte? Her i gården finnes det INGEN instrumenter jeg ville vært foruten. None.
Kazoo er vel hovedårsaken til at jeg aldri gidder å fordype meg i Frank Zappa."Grevling i taket", starter med firestemt kazoo.Steelgitar, munnspill og Kazoo er vel verstingene.
Verden hadde vært en bedre plass uten, selv om våre audioallvitere nok kan mane frem et og annet eksempel på en låt som ikke medfører umiddelbar trang til å ta en Van Gogh.
Jo.Men det betyr ikke at ingrediensene ikke kan benyttes til noe som smaker godt tilberedt av en mesterkokk?Det er jo nettopp fordi vi er musikkinteresserte at vi tillater oss å være litt bevisste på hva vi liker og ikke liker i instrumentverdenen.Og dere kaller dere musikkinteresserte? Her i gården finnes det INGEN instrumenter jeg ville vært foruten. None.
Jeg er glad i mat, men liker ikke mat jeg ikke synes smaker godt.
Da vil du sikkert ikke like Tiny Tim. Han spilte ukuelig ukulele i fleng. Og så sang han i falsett. Men han spilte ikke tuba, så vidt jeg vet.Det ondeste instrumentet er ukulele. Det forundrer meg at ingen har nevnt det. Det nærmer seg sommer, og da finner radiostasjonene fram slike enerverende venstrehåndslåter fiffet opp med ukukelekomp. Espen Lind har en slik låt der han også kliner til med tuba for å ytterligere prøve å kamuflere slett låtskriving.
Tror ikke han var faren til Jean-Claude Han var nok for gammel til det. Men han var svært dyktig på sitt instrument. Det gjorde at trekkspill ble akseptert i jazzen også. Har vært med mange storheter blant jazz utøverene. Har hørt han live her hjemme. Det var en stor musikalsk opplevelse mvh. GuitArt Van Damme, er det faren til Jean-Claude? Ikke rart han er så hissig og hevngjerrig i alle filmene
Stort sett alle instrumenter nevnt her kan jo passe inn i en eller annen sang. Eksempler: Sekkepipe og AC/DC, Kazoo og Knudsen og Luvigsen, Gåte og fele, Wovenhand og trekkspill etc. etc.
Men jeg nevnte mitt hatobjekt no.1 igjen: Auto tune. Kan noen nevne en sang der dette er brukt som et instrument der dette er bra?
Ikke kødd med Johann Sebastian Bach.Lag heller en tråd om hva slags musikk vi fint kan klare oss uten.
Jeg starter friskt med dansebandmusikk, listepop og all slags religiøs musikk. Uffameg!
Finnes det god musikk hvor theremin utgjør en viktig bestanddel? Noen som vet?