G
Gjestemedlem
Gjest
Min bestemor bruker en liten heklet duk på toppen av høyttalerene. Har ikke hørt noen forbedringer av dette.
Da har du fulgt dårlig med, det er nevnt mange ex på feil tweak opp igjennom den tiden man har vært innom her, det burde jo du ha fått med deg under dine 6 år, men det har kanskje noe med hvilke øyne man leser her inne ...el_mariachi skrev:Det mest mystiske med tweaks er at de bestandig gjør lyden bedre, eller ingen endring.
Det blir aldri dårligere lyd.
Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".SAL skrev:Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?emokid skrev:Kabler og dets "tilbehør".
Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk.....emokid skrev:Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".SAL skrev:Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?emokid skrev:Kabler og dets "tilbehør".
Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
Jepp, kommer gjerne ut en tur snart for å høre igjen!SAL skrev:Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk.....emokid skrev:Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".SAL skrev:Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?emokid skrev:Kabler og dets "tilbehør".
Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
PS. Du har ikke begynnt å lytte med lue igjen?
He-he, fint! ;Demokid skrev:Jepp, kommer gjerne ut en tur snart for å høre igjen!SAL skrev:Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk.....emokid skrev:Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".SAL skrev:Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?emokid skrev:Kabler og dets "tilbehør".
PS. Du har ikke begynnt å lytte med lue igjen?
Og nei, lyttelue er ikke tilbehør for tida
Dersom "fornuften" får overtaket forsvinner vel mye av moroa med denne hobbyen. Fornuft og moro fungerer sjelden sammen. ;Drealist skrev:Skal fornuften endelig få overtaket!?
Det var ikke fornuftig sagt.lark skrev:Dersom "fornuften" får overtaket forsvinner vel mye av moroa med denne hobbyen. Fornuft og moro fungerer sjelden sammen. ;Drealist skrev:Skal fornuften endelig få overtaket!?
Hmm... sier du det?........Valentino skrev:Funker ikke om du ikke tenner fyr på den.
"Better safe than sorry" er ofte min tilnærming til dette. Jeg har f.eks. stort sett skjermede analogkabler i mitt oppsett, uten at jeg kan si at jeg hører vesensforskjell til uskjermede kabler i akkurat det oppsettet jeg har nå. Men jeg har faktisk til tider i tilfeldige oppsett opplevd svak brum som interferens mellom uskjermede nettstrømskabler og uskjermede signalkabler, så altså: "Better safe than sorry". Samme gjelder i grunn tverrsnittet på høyttalerkabler for min del.rolfozzy skrev:Det kan da umulig være noen som har tweak som ikke kan høres. Hva er da vitsen med tweak ?
At folk er så dumme, det kan jeg vanskelig tro.
Dette kan jeg støtte uforbeholdent. Kjører derfor med god samvittighet Squeezebox Classic mot ekstern DAC.OS skrev:CD drivverk. Jeg har testet dyre drivverk (Accuphase DP78) mot rimelige drivverk (Cambridge DVD89) inn på samme DAC og hører ikke forskjell samme hvor godt jeg hører ettter. Dette var en av grunnene til at jeg solgte den dyre Accuphase spilleren min i fjor. I dette tilfellet hadde jeg også entusiaster med meget god hørsel på besøk som ikke kunne fortelle meg hvilken som var den dyreste.