Hvilken BluRay spiller?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.991
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Er ute etter en Bluray spiller som både skal fungere som filmfremviser og drivverk til min dac.
1: Den må være rask og ha et godt drivverk (brukervennlig)
2: Ha en meget god og litt varm lyddel, da den koples rett i intregrert forsterker. (lyden må være fri for mekanske og harde lyder)
3: Ikke koste mer enn ca 3-4000kr.

mvh
Bjørn
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
462
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
jonas skrev:
Er ute etter en Bluray spiller som både skal fungere som filmfremviser og drivverk til min dac.
1: Den må være rask og ha et godt drivverk (brukervennlig)
2: Ha en meget god og litt varm lyddel, da den koples rett i intregrert forsterker. (lyden må være fri for mekanske og harde lyder)
3: Ikke koste mer enn ca 3-4000kr.

mvh
Bjørn
Philips BDP9500? Den er rask, flott bilde og har en god lyddel. Selges for under 3.000 siden det er en utgående modell (mangler 3d så den fases for tidlig ut for BDP9600)

Mvh
Boden9
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
795
Antall liker
299
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Har selv BDP9600 fra Philips og er meget godt fornøyd med den. Brukes dog primært til film, men lyden blir tatt ut direkte til en stereoforsterker.

Foruten 3D så er en annen forskljell mellom denne og 9500, at 9600 har innebygget trådløs wifi. 9500 har ikke wifi mulighet. Ellers vil jeg vel tro at de er ganske like.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.991
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Philips BDP 9600 ser ut som en god kandidat. Er lyddelen godt over gjennomsnittet, og er den sjapp i bruk? Har 3D TV, så det er jo en bonus.
Ligger denne prismessig innenfor mine 3-4000kr?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har ca. samme ønsker, og har sett meg ut Cambridge Azur 650BD.

Koster rett under 4000 hos Hi-Fi Klubben.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
462
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
jonas skrev:
Philips BDP 9600 ser ut som en god kandidat. Er lyddelen godt over gjennomsnittet, og er den sjapp i bruk? Har 3D TV, så det er jo en bonus.
Ligger denne prismessig innenfor mine 3-4000kr?
Jeg har selv BDP9600 (min bror har BDP9500). Kjøpte den pga min bror uforbeholdne anbefaling + 3D-TV

  • Den er såpass kjapp at jeg har sluttet å irritere meg.
  • Bruker pt ikke lyddelen. Min bror bruker den og skryter veldig av den (samme i begge modellene AFAIK).
  • BDP9600 er på tilbud hos Soundgarden til 4.995.Vanlig pris er 5.995.
Mvh
Boden9
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.991
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Skal sjekke ut spilleren (Phillips BDP9600), og hvor de kan ha den inne i butikk. Ligger jo ikke ute på nettsidene til noen av de store kjedene.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Jeg har Panasonic BD-85, og hadde ikke kjøpt Panasonic igjen. Hovedsakelig pga elendig DLNA-løsning. Et sant helsike å få til å funke, pr nå ha jeg gitt opp.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har akkurat kjøpt meg en Cambridge 650BD, men ikke tatt den i bruk enda. Må visst skaffe meg en TV først....

Har jeg vært lur?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.991
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Zomby_Woof skrev:
Jeg har akkurat kjøpt meg en Cambridge 650BD, men ikke tatt den i bruk enda. Må visst skaffe meg en TV først....

Har jeg vært lur?
Sikkert like bra drivverk som alt annet ;)

Bare husk å ikke kjøpe 3D tv når den tid kommer, for spilleren din støtter vel ikke figurer som kommer ut av tv apparatet. ::)
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
jonas skrev:
Philips BDP 9600 ser ut som en god kandidat. Er lyddelen godt over gjennomsnittet, og er den sjapp i bruk?
Spilleren ble testet i Hjemmekino nr. 1/2011, og lyden ble omtalt i positive vendinger. De mente også den var like rask som de spillere den kunne sammenlignes med. Jeg har denne spilleren og er fornøyd (kun til film), den forrige spilleren min (kun dvd) var noen år gammel, og er ikke noe praktisk sammenligningsgrunnlag.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
jonas skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg har akkurat kjøpt meg en Cambridge 650BD, men ikke tatt den i bruk enda. Må visst skaffe meg en TV først....

Har jeg vært lur?
Sikkert like bra drivverk som alt annet ;)

Bare husk å ikke kjøpe 3D tv når den tid kommer, for spilleren din støtter vel ikke figurer som kommer ut av tv apparatet. ::)
Det gjør ikke øynene mine heller. Har en samsynsfeil (bruker et og et øye), og ser ikke 3D effekt i det hele tatt. Tror forresten det kommer til å spare meg for mange bedritent dårlige actionfilmer fremover. Eller, kanskje jeg ikke hadde sett disse filmene uansett....

Ett fett, med andre ord. :)
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
864
Antall liker
450
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg vil stille meg bak anbefalingene av Philips BDP9500, siden den er veldig rask, og har god lyd.
Etterfølgeren BDP9600 er nok også bra, spesielt når du har et 3D-tv.

Den spiller mange formater og er som nevnt veldig rask. Det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte den, og jeg ble positivt overrasket over å se hvor rask den var/er.
 

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Innlegg
159
Antall liker
1
Cambridge 650 BD er rask og låter bra på cd og sacd.
 
Topp Bunn