Er det ikke flere enn meg som stusser over at de fleste DAC'ene kun har en optisk inngang?
Jeg trenger en DAC som erstatning for min Cambridge Audio Azur DACmagic og EC ECI3 integrerte forsterker.
Jeg ønsker altså kun en dac for styring av effektforsterker.
Har ingen analoge lydkilder. Pr i dag er det kun AppleTV (Spotify fra i-dings) og Canal Digital tuneren som er kildene, begge via optisk spdif.
Det betyr at DAC'en må ha volumkontroll og helst fjernkontroll. Og balansert utgang.
Hodetelefonforsterker ville vært en velkommen bonus, men det er intet krav.
Og så skal det være high-end og ikke koste noe, selvsagt Neida, budsjett omkring 5k ? Burde holde for OK kvalitet på brukten det?
Hegel HD20 ville gjort susen om den hadde hatt en optisk inn ekstra.. :-(
Forslag mottas med takk.
Jeg trenger en DAC som erstatning for min Cambridge Audio Azur DACmagic og EC ECI3 integrerte forsterker.
Jeg ønsker altså kun en dac for styring av effektforsterker.
Har ingen analoge lydkilder. Pr i dag er det kun AppleTV (Spotify fra i-dings) og Canal Digital tuneren som er kildene, begge via optisk spdif.
Det betyr at DAC'en må ha volumkontroll og helst fjernkontroll. Og balansert utgang.
Hodetelefonforsterker ville vært en velkommen bonus, men det er intet krav.
Og så skal det være high-end og ikke koste noe, selvsagt Neida, budsjett omkring 5k ? Burde holde for OK kvalitet på brukten det?
Hegel HD20 ville gjort susen om den hadde hatt en optisk inn ekstra.. :-(
Forslag mottas med takk.