Digitale avspillere Hvilken DAC sitter i CD-spilleren?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Den der listen har jeg referert til endel ganger. Ganske grei å ha, for med den kan du kjapt finne ut om den brukte CD-spilleren du vurderer å kjøpe har deler som er mulig å oppdrive. For eksempel NAD brukte forskjellige leverandører, og noen modeller er både mer upålitelige og vanskeligere å finne deler til enn andre, avhengig av hvilket drivverk de har valgt. Det er nemlig ikke ueffent å vite hvilket drivverk som står i spillere heller.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.355
Torget vurderinger
1
Med den lista der blir det pinadø for enkelt. Den som kjenner sin CD skal kunne hele den lista på rams..hehe..:rolleyes: Men det hjelper med en skriftlig referanse..

T

TT.

Gjest
Den listen er grei nok den, men sier absolutt ingenting om lydkvaliteten. Kan jeg si heldigvis?!

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Antall liker
330
Den listen er grei nok den, men sier absolutt ingenting om lydkvaliteten. Kan jeg si heldigvis?!
Hei!

Der er i alle fall ikke jeg enig. For eksempel rett valg av chip har mye å si for hva slags lydbilde en CD-spiller/DAC skal få. Det blir som å si for eksempel at absolutt alle rør, kondensatorer, motstandere, osv. er akkurat like gode. Det er de over hodet ikke.

Mvh
Palle

Sist redigert:

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Det er vel ikke til å stikke under en stol att hvordan elektronikken rundt reciever og dac er bygget opp. Utgangstrinnet er jo også viktig. Men noen dacer er jo ogaå bare bedre enn andre.

Topp Bunn