Ønsker anbefaling Hvilken effektforsterker passer i oppsettet mitt?

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.400
Antall liker
63.560
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Den ene kanalen på min EC AW 250(R) tok kvelden i går. Den er fra 1997 og oppgradert i 2011. Jeg bor for tiden i Nederland og er usikker på om det vil være "value for money" å få den reparert. Hadde tenkt å ha den en 3+4 år til før jeg skulle realisere en fremtidsdrøm. Fremtidsdrømmen lever fremdeles, men jeg må sannsynligvis ha en noenlunde rimelig effektforsterker i mellomtiden.

Er naturlig nok ute etter noe som matcher resten av oppsettet (ref. signatur). Tenker som et utgangspunkt at bruktprisen ikke bør overskride 15K. Jeg er altetende på musikk, men som oftest spilles det rock av den litt mer rolige typen. Foretrekker heller farging mot det mørke enn kaldt og detaljert.

Etter litt googling kikker jeg nå på Audiolab 8200MB (monoblokker er ikke et krav). Kan dette være et fornuftig valg? Hva er eventuelt et bedre alternativ?
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Parasound A21 er vel en kanditat som ligger på ca 15 brukt... Ønsker du samme råskapen men ønsker noe enda rimeliggere så har man jo Emotiva.. Har hat begge selv. For meg manglet Emotivaen litt, krefter var der men de ble litt for grove og udefinerte. A21 va et hakk opp, men den på en måte var for agressiv i bunnen hos meg, høy følsomhet på HT, 15toms element og liten stue hjalp nokk på her..
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.400
Antall liker
63.560
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Har fått noen synspunkter/tilbud på PM. Tar gjerne i mot flere her :) Ingen som har synspunkt på Audiolab og/eller matching mot resten av oppsettet mitt?
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
707
Antall liker
245
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei Denne ligger inne på brukten her Primare A-32 er vel som du beskriver varm i lydsignaturen 2x250w holder nok til det meste.
aner ikke hvordan disse Ht som du har låter ,,,men etter tester rundt om i blader å forum så er vel disse utrolig rene i lydsignaturen, og passer nok noe i den retningen med varme ikke for lyst å rent . Synest selv Parasound er noe på i toppen (meg om det )har 2 stk selv av de aller største.
Mvh Roy K
 
Topp Bunn