Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    ^Any good? Jeg falt av litt under sesong 2, syns rett og slett plotet ble mer og mer uinteressant.

M

musicus

Gjest
    ^Any good? Jeg falt av litt under sesong 2, syns rett og slett plotet ble mer og mer uinteressant.

Jeg liker det, liker serier som skynder seg langsomt med å bygge seg opp. Så kjøpe hele sesongen og ta den på engang. Ikke samme divisjon som The Sopranos, men...

mvh

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland

Jeg liker det, liker serier som skynder seg langsomt med å bygge seg opp. Så kjøpe hele sesongen og ta den på engang. Ikke samme divisjon som The Sopranos, men...

mvh
    Er ikke så mye som kan måle seg med Sopranos, så det er vel ikke så rart. Mulig jeg plukker opp sesong 3 av BE hvis jeg kommer over det på tilbud, gir det en sjanse til. Men hadde kanskje ventet mer av Scorsese.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.819
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Var "kinomaskinist" på filmfest Vatn i helga, så jeg hadde ikke tid til å se alt for mye selv, men jeg fikk da endelig med meg "Wake in Fright" (aka Outback) - en australsk film fra 1970. Helt fantastisk og anbefales uten forbehold!

wake-in-fright.jpg

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    GODZILLA

Til tider en fest for de med subwoofer-fetisj, men HELT IDIOTISK historie gjør denne filmen til en skuffelse...

Kvålsvoll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Ålesund, Norge
    Filmkveld med gjensyn med Trolljegeren i dag.

Det er noe med disse spesielle norske filmene; med et minimalt budsjett så greier de å lage noe som overgår rådyre Hollywood-produksjoner både i underholdningsverdi og teknisk kvalitet.

Lyden er helt grei på denne, og selv om trollene godt kunne hatt litt mere tyngde helt i bunnen, for virkelig å få fram følelsen av størrelse, så er det helt greit slikt det er, spilt på mv -6dB er dialog og lyd på et behagelig nivå mens trollene virkelig kommer trampende innover gulvet med fysisk tilstedeværelse.

Hulescenen er fin for demo i denne, med hule-atmosfære og troll som virkelig merkes når de kommer trampende.

troll.jpg

Og slik ser troll ut i frekvensdomenet:

troll fr.png

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    EDGE OF TOMORROW

God underholdning for en kveld, men får nok ikke plass i bluray samlinga.

T

Torget

Gjest
    Divergent.

Kanskje ikke den beste innen sjangeren, men jeg digger sånne "the one" filmer.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Edge of tomorrow var virkelig god på blueray og 5,1 surround. Trolig noe av det bedre jeg har sett av holloywood blockbustere den siste tiden.

Kan også anbefale Begin Again med Keira Knightley og Mark Ruffalo regissert av samme regissør som sto bak Once. Dette var en god film med veldig god filmmusikk. Gode prestasjoner spesielt av Ruffalo som har god kjemi med Knightley og det skinner gjennom på skjermen. Resten av cast er også bra og ikke en gang Adam Levine gjør en dårlig rolle som "rockestjerne". Har sett mange sangere prøve seg som skuespiller og feile grusomt, og må ganske enkelt applaudere den geniale vrien å få en rockestjerne til å spille rollen som rockestjerne, det klarte han med troverdighet.

Ambiente lyder fra omgivelsene lagt inn i musikksporene var også komplimenterende, og et element jeg savner fra soundtracken som også er lansert.

Og hvem skulle tro Kiera Knightley kunne synge? Hun er ingen worldbeater men gjør en tilsvarende god rolle som sangerinne som det Lavine gjør i rollen som rockestjerne og det er veldig imponerende.

Likte også det delikate ballesparket i scenene med plateselskapene, hvor de framstiller de som pengegriske og arrogante for at de krever samme Premium som når de styrte Vinyl og CD distribusjonen med jernhånd. Hvorfor de krever størstedelen av kaka når jobben deres er tilnærmet overflødig i den digitale tidsalder hvor distibusjon er tilnærmet gratis er et paradoks.

Kunne lett skrevet en flere siders anmeldelse av denne filmen, men nøyer meg med å si det var en god film og at jeg anbefaler den. Det er moro når en film man har hatt under oppsikt og ventet lenge på lever opp til forventningene.

Sist redigert:

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    TRANSFORMERS AGE OF EXTINCTION.

Nr.1 var bra, nr.2 var dårlig, nr.3 var litt bedre igjen, og "age of extinction" klarte jeg ikke se ferdig engang.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    The Equalizer med bl.a. Denzel Washington, og hu derre frekke, rappkjefta superheltjenta fra Kick-Ass filmene. Hvis man liker vigilante- og hevn-filmer får man full valuta for penga her, det er lenge siden jeg har sett en film som er så befriende underholdende uten at den prøver å være særlig politisk korrekt. Washington spiller en lavmælt, fredelig mann som mot sin vilje blir tvunget til å ta et oppgjør med den russiske mafiaen. Og han kan greiene sine. Personlig elsker jeg filmer som dette, fulle av selvtekt og brutal, rettferdig vold. :)

The Equalizer (2014) - IMDb

Kvålsvoll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Ålesund, Norge
    Black Hawk Down, i går kveld.

Nydelig lydspor, sort sett smelling og skyting og helikopter i to timer, men når lyden er gjort noenlunde anstendig så går det likevel.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Gone Girl, den nyeste filmen fra en av mine absolutt favorittregissører David Fincher. Ja, Ben Affleck spiller en av hovedrollene, men dette er en skikkelig bra film allikevel. På sitt beste er denne filmen virkelig mørk og ubehagelig, og jeg tenkte flere ganger at dette var nesten litt Hitchcock'sk. Ypperlig stemningsskapende score også.

Gone Girl (2014) - IMDb

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sett ett par gamle filmer med Tom Cruise i dag.

Vanillla Sky: Inception er overvurdert. Denne er undervurdert. Denne krevde på grensa til for mye av meg og min konsentrasjon etter en bykule i går.
    The Firm: Kvalitetsfilm, men som med de fleste filmer fra 90 og tidlig 00-t... de varer tre kvarter for lenge.

Kvålsvoll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Ålesund, Norge
    Hanna.
    Bra film, med lyd som får meg til å lure på om jeg faktisk kunne leve med dette oppsettet.

Dette lydsporet er spesielt; hele frekvensområdet brukes, hele dynamikkområdet brukes.
    Aktionscenene har forskjellig lyddesign, med variasjon som følger bildet og omgivelser.

Det spesielle ligger nettopp i variasjonen og bruken av dynamikk.
    Det er impakt, det er kraftig, men det er aldri overstyrt eller komprimert.

Allerede åpningsscenen antyder at her kommer en lydopplevelse som er over middels.
    Skudd har riktig skarp snert i midbassen, lavfrekvente effekter går helt til bunns og vel så det.
    På et kapabelt oppsett så tåler den noen dB ekstra i bassen, det låter aldri boomaktig og basstungt, mens enkelte effekter blir veldig kraftige.

hanna.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Den beste komedien i hard konk med Life of Brian, og nå kommer'n jaggu igjen.
    For en film!!!!!

Youtube'n vistes ikke med en gang (protocol error sto det bare), men seriøst, eg tenkte på Withnail&I da eg las teksten din.
    Trolig filmen eg har sett flest ganger :) Helt vidunderlig.

-"We're closing in a minute"
    -"We're leaving in a minute".

"We want the finest wines available to humanity, we want them here, and we want them now!"

Ahh, det er så strøkent!

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Den beste komedien i hard konk med Life of Brian, og nå kommer'n jaggu igjen.
    For en film!!!!!

Youtube'n vistes ikke med en gang (protocol error sto det bare), men seriøst, eg tenkte på Withnail&I da eg las teksten din.
    Trolig filmen eg har sett flest ganger :) Helt vidunderlig.

-"We're closing in a minute"
    -"We're leaving in a minute".

"We want the finest wines available to humanity, we want them here, and we want them now!"

Ahh, det er så strøkent!
    "we have gone on holiday by mistake"

Ja, det er så bra som det går. Kan ikke sees for ofte.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Så disse 2 på kjappen nå. Jævlig bra filmer dersom man passer på og legge hjernen i en skuff før man trykker på play.

captain-america-the-winter-soldier-poster.jpg
    x_men_days_of_future_past_2014____mark_kelly_by_wobblyone-d79e5yc.jpg

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Fikk endelig rota meg til og se denne. Ikke helt der oppe med de beste krigsfilmene, men vel verdt å se.
    510oEAHvU8L.jpg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Hanna.
    Bra film, med lyd som får meg til å lure på om jeg faktisk kunne leve med dette oppsettet.

Dette lydsporet er spesielt; hele frekvensområdet brukes, hele dynamikkområdet brukes.
    Aktionscenene har forskjellig lyddesign, med variasjon som følger bildet og omgivelser.

Det spesielle ligger nettopp i variasjonen og bruken av dynamikk.
    Det er impakt, det er kraftig, men det er aldri overstyrt eller komprimert.

Allerede åpningsscenen antyder at her kommer en lydopplevelse som er over middels.
    Skudd har riktig skarp snert i midbassen, lavfrekvente effekter går helt til bunns og vel så det.
    På et kapabelt oppsett så tåler den noen dB ekstra i bassen, det låter aldri boomaktig og basstungt, mens enkelte effekter blir veldig kraftige.

Vis vedlegget 283109
    Lyden var god foruten om den latterlige tekno lignende musikken som gjorde hele lydsporet til en stor vits i enkelte pasasjer av filmen, handlingen var en sterk 2`er av 10 mulige.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    jason-bourne-heritage-2012_1359805739[1].jpg

Digget den, knallbra lyd og action. En god 8`er ...

Når dronen slipper raketten og sprenger hytten da kjentes det søren meg ut som den kom igjennom rommet her, vanvittig kult!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Så denne i går, og har egentlig bare to ting å melde. Fy faen. Styr unna.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Yallo :)

Trenger en actionfylt film med masse lyd så jeg får prøvd ut CDM1 på "bøttekottet". Noen som sitter med noen gode forslag?

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Så på Edge of tomorrow. Pass på de første 15 sekundene i denne filmen dersom du ikke har et meget kapabelt subsystem. Hørtes ut som 15 tommers elementene mine var på vei ut av kassene ved rundt 100db i volum.

Ellers synes jeg filmen var grei. Om du liker å se Tom cruise dø, er dette filmen for deg.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.340
    Sted
    Smurfeland
    Anbefaler Star Trek Into Darkness, syns blu-rayplata hadde veldig god lyd når jeg så den.

Star Trek Into Darkness (2013) - IMDb

http://www.avsforum.com/forum/187-o...ness-3d-blu-ray-official-avsforum-review.html

Films like this are tailor made for lossless audio’s higher fidelity and Paramount’s 7.1 Dolby TrueHD surround mix doesn’t disappoint. This reference quality soundtrack bristles with active surround sound, extended dynamic range, and punctuated, room energizing bass that makes for an involving home theater experience. Whether it’s the supple texture of dialogue in the background or the weight of a starship suddenly being thrust from warp speed to a stop the auditory is richly basked in sonic clarity and potent dynamic energy. This is an engaging and purposeful sound design that transforms the room into a three dimensional soundstage that creates an immersive listening experience that encapsulates the sweet spot with sounds/effects that seem to emanate from every direction during the films active moments. Excellent balance between the front and rear soundstages enables seamless transference of sounds that pass between the speakers going in either direction.

Superb imaging and channel separation draw out both large and small sounds and allow their directional correlation based upon the onscreen events to be definable. Michael Giancchino’s music score drives the story and helps set the stage with its perfect blend of evocative instrumentation and rousing orchestration. Dialogue is reproduced with lucid expression and exacting clarity. I never had any trouble distinguishing even the slightest changes in the pitch or tonal inflection of voices. Low frequencies are rendered cleanly with tactile richness, appropriate extension and on occasion room shaking potential (referencing the aforementioned sequence when the Enterprise is suddenly pulled out of warp on the way to Kronos) that bass fans are sure to appreciate. This is a sterling lossless audio soundtrack that makes for a perfect companion to either Blu-ray presentation.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn