Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Synes dere at Once upon a time in the west og in America er lange??

Jeg synes de er akkurat så lange de bør være, og nærmest hellige for meg, jeg liker nok America best.. Men dette er storfilmer for min del...

D

Danke

Gjest
    For et par år siden, kom det en film med en svenske som var så gretten og gikk og kjeftet på alt og alle, spesielt de som kjørte bil i boligfeltet (mener det var noe slikt på "teaseren"). Noen som vet hvilken film jeg mener? Kunne tenkt meg å se/kjøpe den på dvd
    Jeg mener å huske den fra teasere osv... Jeg skulle gjerne sett den selv...

Det er vel ikke denne?

En mann ved navn Ove (En man som heter Ove) - 2015 - Filmweb

Får litt Gran Torino feeling av traileren, og den synes jeg var stenkul...

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.679
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    For et par år siden, kom det en film med en svenske som var så gretten og gikk og kjeftet på alt og alle, spesielt de som kjørte bil i boligfeltet (mener det var noe slikt på "teaseren"). Noen som vet hvilken film jeg mener? Kunne tenkt meg å se/kjøpe den på dvd
    Jeg mener å huske den fra teasere osv... Jeg skulle gjerne sett den selv...

Det er vel ikke denne?

En mann ved navn Ove (En man som heter Ove) - 2015 - Filmweb

Får litt Gran Torino feeling av traileren, og den synes jeg var stenkul...
    ha ha. Danke, sehr gut. Akkurat ja. Tusen takk. Den skal handles inn.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Wonder Woman :D

Fy faen, dette var morro :D

Altså, Batman can just go fuck him self :p

Dette var over all forventning :D Gal Gadot gjør Wonder Women rollen ganske bra :D

DC har gjort det igjen :D Jeg ble litt svett når jeg nå så den :D

Bilde : 2D
    Var ikke pressentabelt kvalitet på leretet.
    En del gain støy og uskarpt. Men det er nok utstyret i kinoen sin skyld.
    Forventer god bildekvalitet når denne kommer på Blu-Ray :D :D :D

Lyd : 7.1 dolby et eller annet.
    Der er ganske underholdene lydspor :D
    Naturlivis forhåndsbestilte sweetspot i salen siden jeg dro aleine :p
    Et kraftfult lydspor vil jeg si :D
    Om denne kommer med Dolby Atmos på Blu-Ray, DA tipper jeg det er bare og spenne seg fast :D

Filmen : 6 (Ja, for første gang i år gir jeg en 6`er)
    Bilde : ? (Ikke godt nok justert på utstyret til salen)
    Lyd : 6 Fy faen det var rått av og til :D

S

Syncrolux

Gjest
    Doctor Strange.

Rasket med meg denne eventyrfilmen på sølvplate i dag. Passe weird visuelt sett, faktisk svært imponerende på det området. Selv om Benedict Cumberbatch er god, så er han ikke like karismatisk som f.eks Robert Downey Jr i Iron Man, for å sammenligne med andre sånne eventyrgreier. Story og dialog er jo total BS i sånne filmer, så det hviler egentlig bare på det visuelle og kulhet. Men en firer må jeg nok gi den likevel.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.452
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nocturnal Animals (2016)

876867_060.jpg

Blu-ray/Neural X

Starter bra denne filmen, mange spennende historier og avstikkere som gjør det det interessant å følge med på. Dessverre så blir det ingen åpenbaring etter hvert man ser filmen, noe som gjør det hele litt intetsigende. Flott estetikk, bra skuespill, gode ideer - bare ikke helt bra gjenomført. Kunne sikkert vart en time lenger, og fått mer ut av de hele.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.832
    Sted
    Bartistan
    Jeg raska også med meg Dr Strange men finner Syncro's 4er i snilleste laget. En syltynn 3er, max, IMO.
    Disse psykedeliske syresekvensene syns jeg ikke funka bittebittelitt engang, men meg om det.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.304
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Independence Day: Resurgence

Jeg så denne i går, og det kunne jeg spart meg for.

Men noe var jo positivt.

- Man får testet om det er noe futt i eventuelle subwoofere.
    - Originalen fremstår nå som ett mesterverk i forhold :)
    ID.jpg

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Passengers: På en 11" 2.35:1.. :D

Gleder meg til hjemmekino er oppe og går skikkelig, for dette er en film jeg kan se igjen.. og igjen!

Ikke vilt mye som skjer..men jeg liker ideen og det var faktisk godt spilt av de tre hovedrolle innehaverne.

D

Danke

Gjest
    Så den siste blurayen vår XXX the return of Xander Cage

Så den sammen med kona, sjukt god lyd med Atmos, og veldig grei underholdning.

Madammen elsket den..

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    En klassiker runder 30 år og er kommet i nyrestaurert utgave på Arrow films. Har du ikke sett denne så har du ikke ledd nok her i livet.

Vis vedlegget 444926

Withnail and I: Cult classic turns 30 - BBC News
    Den må jeg få sett om igjen. Har ikke sett den siden den kom, og da var jeg så forsynt med jazztobakk at jeg ikke kan huske annet fra handlingen enn noe med koking av en høne i en vannkoker. Men den regnes jo som en klassiker, så nå er den på lista mi.

D

Danke

Gjest
    Godt å høre at det er flere som
    har prøvd jazztobakk. Ble en gang nesten voldtatt av en pen mørk venninne en gang til Jacksons(Lotr) Braindead... Etter mye Jazztobakk..

D

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jazztobakk er good, voldtekt er ikke.
    Men nesten voldtekt er godt innafor. Har selv aldri opplevd det, jaffal ikke i RL . :)

D

Danke

Gjest
    Av en dame, uten at du er i forhold er helt ok..
    Men i andre settinger kan det være vrient...

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.406
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    En klassiker runder 30 år og er kommet i nyrestaurert utgave på Arrow films. Har du ikke sett denne så har du ikke ledd nok her i livet.

Withnail and I: Cult classic turns 30 - BBC News
    Den må jeg få sett om igjen. Har ikke sett den siden den kom, og da var jeg så forsynt med jazztobakk at jeg ikke kan huske annet fra handlingen enn noe med koking av en høne i en vannkoker. Men den regnes jo som en klassiker, så nå er den på lista mi.
    Dette må det klares opp i før vrangforestillingen brer seg. Det var ingen høne, men en kylling og siden det ikke var plass til den i vannkokeren endte den opp i ovnen etter at de våte skoene var kastet ut. Resten av dramaet får dere finne ut av selv.:cool:

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Mecanic

The Mecanic

Netflix

Med han britten med konstant manne-mensen :p

Gjør seg i den typen film Statham.

Er vel den beste jeg har sett ham i så langt.

Bilde :
    Greit nok.
    Ingen høydare når et er netflix selfølgelig.

Lyd : D.D+ med DSU
    Bra nok for filmen.

Filmen : 4
    Bilde : 4,5
    Lyd : 4,5

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Kongens NEI

Da ble det en tur innom Norsk historie denne gangen.

Historisk noen unde korrekt skal det vel være ?

Eneste fulle replikken jeg savnet var " Vist Faen skal det skytes med skarpt "

Det er en tight linje som følger Kongens og Kongefamiliens flukt fra Oslo i noen dager, før krigen kommer sikkelig i gang.

Uheldigvis skjønte jeg bare deler av Dansken fra Kongen. Og måtte stoppe filmen og aktivere tekstingen :-/

Bilde :
    Faktisk ganske bra.
    Eneste en kan trekke på er bilde effekter..

Lyd : dts hd-ma 5.1 med DSU
    Overkommelig lyd, men den holder ikke akkurat til noen oskar nominasjon.

Filmen : 5
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Burde vel være et must og se denne for en hver Norsk statsborger.

Og la oss håpe at ledelsen av Norge lærte noe, selv om det ikke ser sånn ut med se store svekkelsene av Norges selvforsvar :-/

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Noen korrekt historiefremstilling er Kongens nei, ikke. Poppe har tatt seg en rekke friheter for å lage en spennende film, og er på grensen til historieforfalskning på visse punkt. Spesielt at regjeringen blir fremstilt så ynkelig og feig, mens kongen er standhaftig, er uriktig. Kongen og regjeringen var enige i å avvise tyskernes krav om overgivelse.
    Men spennende film har det blitt, jeg likte den - og sjelden har slagscener blitt bedre fremstilt på norsk film.

S

Syncrolux

Gjest
    Jeg synes ikke Kongens Nei var så altfor bra. Siden det er en film om 2. verdenskrig må den finne seg i å bli sammenlignet med de virkelig store som f.eks Der Untergang. Hovedproblemene for min del med filmen for min del er at man ikke klarer å holde fokuset - skal filmen være et persondrama, eller en krigshistorie? Og hvorfor i huleste velge å filme det i en dokumentarisk stil med urolig kameraføring? Jesper Christensen er riktig god som Kong Haakon, men resten av rollebesetningen når han ikke opp til anklene dessverre.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Princess Mononoke på kino for noen dager siden.

Hayao Miyazaki og Ghibli studio er magisk, disse animasjonsfilmene er utrolige
    Prinsesse Mononoke (1997) - IMDb

Før det den siste Alien, Covenant filmen, som var en skikkelig nedtur..uff

Sist redigert:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jeg synes ikke Kongens Nei var så altfor bra. Siden det er en film om 2. verdenskrig må den finne seg i å bli sammenlignet med de virkelig store som f.eks Der Untergang. Hovedproblemene for min del med filmen for min del er at man ikke klarer å holde fokuset - skal filmen være et persondrama, eller en krigshistorie? Og hvorfor i huleste velge å filme det i en dokumentarisk stil med urolig kameraføring? Jesper Christensen er riktig god som Kong Haakon, men resten av rollebesetningen når han ikke opp til anklene dessverre.
    Jeg er nok ikke enig med deg i at lille Norge med vår lille produksjon våre relativt svake regissører og begrensede utvalg av skuespillere skal sammenlikne oss med filmnasjoner som Tyskland; et land som har vært kanskje den aller viktigste pådriveren i utviklingen av filmkunsten og som har skuespillere av aller ypperste klasse. Det blir som å sammenlikne Lada og Porsche. Du skal ikke lengre enn til Sverige eller Danmark, så utkonkurrerer de oss så vi burde gå og skamme oss.

Ellers synes jeg sekvensen fra Oscarsborg er god, også trefningene på Lillehammer er spennende og litt rørende.
    Jesper Christensen er riktig så god, mens vår egen Anders Baasmo Christiansen som kronprins Olav har fått et for dårlig manus, han er jo ingen dårlig skuespiller. I virkeligheten var han og faren langt mer enige enn filmen fremstiller dem som.
    Resten av skuespillerne blir skygger og trer aldri skikkelig frem for oss.

Og så er det da de historiske frihetene som Poppe har tatt seg - det skyldes behovet for å age drama og konflikt, ellers blir det jo ikke noen spennende film av materialet.

S

Syncrolux

Gjest
    Film er film for min del, uansett hvem som har laget den og hva budsjettet var. Hvorfor skal man plutselig endre kvalitetskriteriene når man ser en Norsk film? Skal man liksom tenke "bra til å være Norsk".. noe som i praksis betyr "bra til å være middelmådig".

Vel - det lages da vitterlig bra filmer i Norge også. F.eks likte jeg Fatso og Salmer fra kjøkkenet. Begge to ble bra fordi man ikke prøvde å etterligne noe som har vært gjort uendelig mye bedre i USA, UK eller Tyskland.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Jo, fordi vi har så uendelig mye mindre å skilte med enn Tyskland, derfor blir sammenlikningen urimelig. Det betyr ikke at jeg har ulike kvalitetsskalaer, og at norske filmer slipper 'billigere' unna. Bare at det er urimelig å stille samme krav til en elite-utøver og en amatør. Kongens nei som er en norsk kvalitetsfilm, kan ikke måle seg med tysk kvalitetsfilm, som f eks Das Boot eller Der Untergang. Vi er bare håpløst bak dem.

Bent Hamer liker jeg ikke noe særlig, han er som en bok i all sin stive overtydelighet og Roy Andersen-pastisj, men uten dennes humor, dybde og varme humanisme.
    Fatso har jeg ikke sett.

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Syntes Life var bedre enn Alien :)

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    XXX : The Return of Xander Cage

Wow :D

Den var vesentlig bedre en forventet :D

Har sett mange VinCam på face fra innspillingen, og fra før innspillingen.
    Og da Vin avslørte at han skulle gjøre en XXX film til :D + noen andre som kansje kommer ;)
    Skuespillere en ikke ser i hver film, og Donnie og Tony som undertegnede er fan av. Gjør alle en god jobb.

Må si det var på tide med en sikkelig morro XXX action igjen :D

Bilde :
    Fantastisk

Lyd : Dolby Atmos
    Dæven, det er et voksent lydspor :D
    Underholdene som faen.
    Lyden kommer fra alle kanter :D
    Og, det er et sikkelig bassfundament som får en til og smile... breit :D

Bilde : 6
    Lyd : 6

Et hærlig stykke lene seg tilbake og nye Action film.
    Anbefaler og se de 2 første XXX filmene først ;)

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Twillight Samurai ( Tasogare Seibei ) :
    Veldig bra film om en lavereståendes Samurais liv og prøvelser.
    Anbefales på det sterkeste!

Life:
    Bra visuelt, forferdelig dårlig plot!!
    Klarer ikke å leve meg inn om karakterer er tydelige idioter.

Prinsesse Mononoke:
    Veldig bra film!
    Visuelt vakker.
    Fikk meg til å savne Japan.

Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    314
    Sted
    Arendal
    JW2

movie-6638.jpg

John Wick: Chapter 2 (2017) - IMDb

Hadde skyhøye forhåpninger til denne filmen etter den første dukket opp på Blu-Ray å ble en av mine favoritt filmer. Oppfølgeren skuffet ikke. Fullt trøkk fra start til slutt. Hadde alt man ønsker av en popcorn film. Anlegget fikk nok kommet seg opp i grei arbeidstemperatur også :)

Terningkast 5

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Nå pleier jeg ikke være prippen på pris, men synes at NOK 499,- for 4k versjonen av JW2 var i drøyeste laget.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    John Wick : Chapter 2

Ja ja, var action filmen sin det :D

Kunne ikke annet en og lene meg tilbake og la meg underholde av John`s hevn :D
    116 confirmed kills ;)

Bilde :
    Helt ok.
    Mye rødt... hehe

Lyd : dts hd-ma 5.1 med DSU
    Før menyen viste faktisk display på reciver Atmos noen sekunder.
    dts sporet skuffer på ingen måte :D
    Her er skuddene gitt en sikkelig fylde og omf som LFE hjelper til med :D
    Lydsporet er agressivt og attack villig som bare det, og det gjør det underholdene :D

Bilde : 5
    Lyd : 6+

Sist redigert:

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Sett John Wick 2 nå........

Tar veien Taken 2 og 3 tar... Ikke bra :(

Nå har jeg ikke et system oppe og går, med tanke på at huset vårt og "film rom" blir bygd..
    Så jeg går mer ut ifra historie og karakterer og ikke lyd og bilde..

Ville gitt IMDB score : 4.5

S

Syncrolux

Gjest
    Jeg har i det siste sett hele Harry Potter serien på 8 filmer. De er faktisk alle sammen veldig bra. De to første litt mer barnefilm enn resten, for heldigvis blir det mørkere og mørkere etter hvert, og faktisk bedre også. Den siste filmen er nok totalt sett den beste synes jeg. Jeg er ingen kjenner av Harry Potter universet, og har aldri lest bøkene. Men komboen av skrudd magi, til dels strålende skuespill, og godt håndverk er ganske uimotståelig underholdning.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    transformers-the-last-knight-gets-a-uk-poster.jpg

Hvis man sletter alt av forventninger og koser seg med enkel underholdning og morsomme effekter, samt prøver å glemme at filmen er en time for lang minst så er den slett ikke verst.. Helt kurrant tidtrøyte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn