Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Historien om Pi er en aldeles nydelig, tankevekkende og veldig bra teknisk film. En pur glede fra ende til annen og alle filminteresserte må se den.
    Om å klare seg under de mest umulige forhold.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Historien om Pi er en aldeles nydelig, tankevekkende og veldig bra teknisk film. En pur glede fra ende til annen og alle filminteresserte må se den.
    Om å klare seg under de mest umulige forhold.
    Ja, skulle bare hatt den i native 4k med Atmos.
    Jeg så den på ordinær kino, og det var en sterk opplevelse. Fargene og filmingen, aldri påtrengende og aldri effekter for effektens skyld.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Kammerpiken (2016, Sør-Korea, Park Chan-wook)

    kammerpiken.jpg


    Vant billetter til Kosmorama og endte opp på denne. En fin film, med passe doser nakenhet og vold. Spennende uten å ty til cliffhangers. Burlesk. Nydelige bilder. Lesbiske scener. Ja, den krysser av de fleste boksene.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.729
    Antall liker
    2.341
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    Jeg er svak for en god western og dette er en av de beste i følge både meg og Tarrantino. Il Grande Silenzio er et mesterverk fra Sergio Corbucci. Her er det mye snø og mye blod og lite av den vanlige westernromantikken. Musikken til Morricone er heller ikke å forakte. Ikke lett å få tak i på DVD for tiden.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Ikke sett den filmen, men har sett en rekke andre med den smått eksentriske Klaus Kinski. Ikke bare enkel å samarbeide med, man kan bare spørre Werner Herzog som måtte trekke våpen for å få scener i boks. Men så ble det da også gode filmer ut av det.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.788
    Antall liker
    5.306
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Andreij Zvyagintsev - Elena (2011)

    elena_ver3.jpg


    Blu-Ray (UK Import)/DSU

    Da har jeg endelig fått sett denne filmen også, etter anbefaling fra Svein Arne tidligere i tråden. En meget visuelt vakker film. Anbefales absolutt, har også kjøpt Leviathan som jeg ser frem til å se. Dette er ett kammerdrama med klasseskiller, penger og ett samfunnsspeil på godt og vondt som temaer.

    I moden alder har Elena gjort en økonomisk klassereise gjennom ekteskapet med velstående Vladimir. De to har vært gift i flere år, og selv om forholdet er basert like mye på fornuft som på følelser, trives de godt i hverandres selskap. Men når Elena nok en gang ber Vladimir om økonomisk hjelp til sin arbeidsledige sønn og familien hans, er Vladimir motvillig. Og når han gjør sin bortskjemte datter til enearving, forrykkes balansen i ekteskapet. Elena ser sønnens framtidsutsikter smuldre bort. Men hvor langt er hun villig til å gå for å hjelpe ham?

    Spenningen som preger filmen, drives framover av hovedpersonens dilemma og de valg hun tar. Men ELENA er også en karakterstudie hvor filmspråket er fremtredende. I nydelige, lange tagninger, ofte uten dialog og sparsomt akkompagnert av Philip Glass' originalmusikk, tegner regissør Andrej Zvjagintsev og skuespiller Nadezhda Markina et nyansert portrett av en kvinne som verken er helt eller offer.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Armadillo - Janus Metz (2010)


    MV5BMTg3NzcwNTQ1MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDA0NDY5NQ@@._V1_UY268_CR3,0,182,268_AL_.jpg


    Vi følger en gjeng med unge danske soldater fra de drar på sitt første oppdrag Helmand-provinsen og til de er ferdige seks måneder senere.

    Endelig fikk jeg sett denne filmen, den har lagt lenge på spillelisten, Netflix kom meg til unnsetning.
    Filmen gir seg ut for å være en dokumentar, og sånn sett er den intens, men bruker mange av journalistikkens virkemidler og har et tungt redigert lydspor, og fremstår slik som en klart vinklet fremstilling av krigsinnsatsen og visker ut grensene mellom fantasi og virkelighet. Filmen ser også ut til å være sterkt etterbehandlet både i forhold til farge og kontrast. Det skaper større spenning, men mindre troverdighet.

    Filmen skildrer parallelle univers; livet til soldatene (som vi aldri helt blir kjent med), livet til familiene hjemme (som er lett å identifisere seg med) og livet til de krigstrøtte afghanerne - som i liten eller ingen grad ønsker ISAF-styrkene og er i klem mellom invadererne og Taliban. Spesielt interessant er relasjonen mellom lokalbefolkningen og soldatene, preget av gjensidig paranoia og parasittisme.

    Filmen er tidvis vakkert fotografert og mer enn én gang bringes tankene hen til Apokalypse nå! Men der den klarer å skildrer krigens galskap, får Armadillo aldri en tydelig stemme. Metz hinter til at krigens regler brytes, og at soldatene pynter på hva de sier om operasjonene, men det gis ingen konklusjon. Det er en mytologisering av krigen og dens lidelser, og en fremstilling av hvordan soldater forråes av å krige og av fremstillingen de får og lager av fienden. Jeg mistenker at Metz har for liten avstand til beruselsen som oppstår i kamp, adrenalikicket mange kan få, og at han lager filmen i en blodtåke.

    Hvis Metz har sympati med noen er det med familiene hjemme, og dels lokalbefolkningen. Men filmen makter aldri å problematisere hva styrkene gjør der in the first place og med hvilken rett de ødelegger livsgrunnlaget til afghanerne, kun overflatisk er han innom hvilken skade krigen påfører de danske guttene.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Mean streets - Martin Scorsese (1973)


    MV5BMWNmNGY3ZGMtYWQ3OC00Zjg4LWFiN2EtZjM2MDI1YzRiNjg3XkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_UX182_CR0,0.jpg


    En annengenerasjons italiensk unggutt i New York prøver å holde en slags moralsk standard i en umoralsk verden. Det går ikke så godt, for å si det sånn.

    Jeg har sett denne filmen før, sånn ca i -78 , da var det mye jeg ikke fikk med meg. Når jeg ser filmen på ny i kveld, via Netflix, så er det en rekke tema som dukker opp; først og fremst hvor moralsk filmen er og hvor mange referanser den har til (katolsk) kristendom. Og til Gudfaren I.
    Filmens moralske tema er hvordan forholde seg til skyld når en er omgitt av mennesker som har så liten skyldfølelse.
    Handlingen utspiller seg i et New York i forandring, den er overgangen fra én orden til en annen - fra en moralsk kodeks til en ny.
    Hovedpersonen, fabelaktig spilt av Harvey Keitel, står med én fot i hver av disse kulturene; den gamle sicilianske æreskulturen og én i den amerikanske hver-mann-for-seg selv-kulturen.
    Filmen skildrer hva som skjedde med den italienske mafiakulturen etter gullalderen; hvordan det gikk med de som kom etter Gudfaren.

    Den har en rekke referanser til, og direkte sitat av Gudfaren I som kom året før. Men der Gudfaren har et tradisjonelt (og tidløst) filmspråk, har Mean Streets et språk fra 70-tallet - uten at filmen glir inn i de helt store klisjeene. Jeg synes filmen har klart tidens tann ganske så godt.
    Robert di Niro har en viktig birolle, men jeg er ikke sikker på om han er en så god skuespiller. Synes nok han er mer av en eye candy, og at Keitel brilierer mer.

    Filmen er Scorseses' gjennombrudd og starten på hans utforskning - og mytologisering - av the big apple. Dette er en film det er vel verd å ha i bagasjen.
     

    Xtrike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2015
    Innlegg
    91
    Antall liker
    30
    Sted
    Mjøndalen
    Dette er den siste filmen jeg så, likte den ganske godt. Mye kule lydeffekter!


    IMG_0859.JPG
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Tom at the farm - Xavier Dolan (2013)


    MV5BMTQ2MDU0MzE4N15BMl5BanBnXkFtZTgwNTM3ODk4NTE@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg


    En thriller dette, der Tom (spilt av Dolan selv) reiser for å delta i kjærestens begravelse og oppdager at moren hans ikke vet noe om forholdet deres, heller ikke at sønnen var homo, og at broren til kjæresten er villig til å gå svært langt for å holde moren i denne illusjonen.

    Xavier Dolan (28 år!) er en filmatisk svært talentfull fyr, han har bl a laget Hello-videoen til Adele og ikke minst den fantastiske Mamma fra 2014. Jeg hadde derfor store forhåpninger til denne, spesialimportert på DVD.
    Det viser seg at dette er en ganske annen filmopplevelse, først og fremst estetisk. Der Mamma er visuelt nyskapende og svært vakker, og mange av de samme visuelle trekkene som i Hello, så er Tom at the farm en langt mer rett-frem-fortalt-historie. Men filmen er ganske intens, til tider klaustrofobisk og spennende, og det er et tydelig tema som vi kan kjenne igjen fra andre av Dolans filmer; livsløgner gjør at livet blir ulevelig, det en tror er kjærlighet gjør at en lyver for å skåne - ikke minst seg selv, men da ender en opp helt avstumpet - og i denne filmen: som voldelig.

    Dolan behandler karakterene med stor respekt; alle blir gitt mulighet til å vise flere sider og sånn fremstår de som hele og troverdige mennesker.

    Filmingen er mye nærbilder av ansiktene og mye bruk av stasjonært kamera, og ikke de utsøkte kamerabevegelsene fra Hello og Mamma. Sånn sett minner den om en annen av Dolans filmer Lawrence Always , en ikke helt vellykket film.

    Denne var et enkelt kammerspill mellom (i hovedsak tre) karakterer, og et ganske intenst sådan. Det gjelder å være den man er, men det er mange krefter som motvirker at en skal få til det.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Godzilla (2014)

    Måtte jo se den jeg også :D


    Ikke sett annet en noen svært få bilder. Så handlingen i denne var noe jeg gikk helt blank inn i :D
    Og det var fint, for her gikk det en stund før jeg skjønte sammenhengen ;)

    En værdig Godzilla denne gangen :D


    Bilde :
    Mørkt, og bra med detaljer.
    Og skapningene er fult synlige mot slutten :D

    Lyd : dts hd-ma 5.1 med DSU
    Meget underholdene og voksen lyd. Spetakkel fra alle kanaler :D
    Eneste en kan utsette er at det som kommer fra LFE er stort sett rumlebass uten sikkelig punsh.
    For de som kjører Sub/LFE hot kan vel ørene gå varme, sansynligvis morro når en har portet sub...
    Annet en det er det et trygt lydspor, gjorde hurra på -15dB uten at en trenger bekymre seg for noe skal gå i stykker :p




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6


    Det er en film en ikke kan unnvære og se minst en gang om en liker den type underholdning ;)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Skal på Kong i morgen kl. 15:20 i Stavanger, sal 10, midterste sete.
    Fullstendig uinteressert i filmen, men jeg trenger en lyd-baseline før jeg fyrer opp den nye Atmos prosessoren min.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.788
    Antall liker
    5.306
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Terminator (1984)

    The_Terminator_1984_0.jpg


    Blu-ray/DSU

    Blir vel ikke mye klassisk 80-talls action enn dette. Funka strålende i kinoen, god stemning fra start til slutt - selv om jeg nok husker den som litt bedre :) Lyd var helt på høyde med hva man kan forvente og bildet var veldig bra. Spennende å se om T2 lever opp til minnene.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ^"Produced by Gale Anne Hurd". Syns alltid det navnet var litt morsomt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Så 'Kong' i dag for å oppdatere meg på Atmos.
    Der satt altså en 56 år gammel mann med en gjeng med popcorn spisende tenåringer...:confused:
    Lyden var grei den (ikke mer enn passe imponert), men bildet på stor canvas var langt dårligere enn vanlig HD.
    Minnet ikke mye om 4k, gitt. Hadde vel ikke helt regnet med dette, men allikevel langt dårligere enn forventet.
    Man kommer mye tettere på i hjemmekinoen, på godt og vondt.
    Er spent på om lydgjengivelsens aura vil ha den samme geometrien mhp. størrelsesforhold.
    Skal kjøpe filmen i UHD når den kommer for en 'direkte' sammenligning.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Scarlett Johansson er ok. Første gang jeg la merke til henne var i A Love Song for Bobby Long (2004) samme med Travolta. En deilig film. Så sjekker jeg ut Netflixen og får opp Avengers: Age of Ultron. Det skulle vært en lov mot slikt vas. Hold dere unna!
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Scarlett er hot as hell; she's the girl next door come to knock on your's.
    Hun er ikke spesielt god til å velge roller. Men fin, det er hun. Og ganske så god skuespiller, åsså.

    Jeg antar at det ikke er så lett å orientere seg i den verden hun opererer i; det gjelder å være på hugget, for mange vil ha sin bit av beinet, og da må mange bite tak i det som byr seg og håpe resultatet blir bra. Ikke alltid like delikat, but beggars cant't be choosers, trur eg.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.703
    Sted
    Phobos
    I, Daniel Blake (2016): Jeg, Daniel Blake (2016) - IMDb

    8SkoLyL8HOpx2iyngjlxurGQSGX.jpg


    Denne likte jeg meget godt! Filmen følger den fattige britiske arbeiderklassen, i dette tilfellet en nylig ufør snekker og en tilflyttet alenemor med to barn, som begge prøver å få hverdagen til å gå rundt uten inntekt. I utgangspunktet er dette en nokså trist historie, men dette veies fint opp av den nærmest satiriske kampen mot byråkratiet i det britiske trygdesystemet og den autentiske og avslappede holdningen til hovedpersonen. De mest deprimerende delene av filmen fremstår aldri som manipulerende og overdrevne, og jeg liker at man for en gangs skyld klarer å la historien stå på egne ben med realistiske doser drama, fremfor å la hovedpersonene ta et renn idiotiske beslutninger kun for billige spenningskurver.

    En klar anbefaling fra min side.
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Kong: Skull Island

    Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

    Steinkjer Kino Sal 2



    Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey :p
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm :p


    Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk :D




    Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.


    Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino... :D




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat ;)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

    Steinkjer Kino Sal 2



    Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey :p
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm :p


    Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk :D




    Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.


    Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino... :D




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat ;)
    Er nok ikke en Atmos sal dette.
    Spørs om ikke det er årsaken til at vi har ganske forskjellige inntrykk av filmen mhp. lyd og bilde...(?)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.054
    Antall liker
    91.583
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Im Keller

    Vis vedlegget 431025

    DVD


    Mange av filmene til Ulrich Seidl kan virke som dokumentarer, men dette er vel første jeg har sett som virkelig er det. Mye fascinerende og skremmende mennesker i Østerrike og i deres kjellere... Filmene hans kan være samfunskritiske og stille spørsmål men her er det mer observasjon enn noe annet. Det er ingen narrativ kommentator spor eller lignende. Fascinerende greier.

    Den har dessuten gått flere ganger på VG tv. Spesiell film.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

    Steinkjer Kino Sal 2



    Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey :p
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm :p


    Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk :D




    Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.


    Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino... :D




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat ;)
    Er nok ikke en Atmos sal dette.
    Spørs om ikke det er årsaken til at vi har ganske forskjellige inntrykk av filmen mhp. lyd og bilde...(?)

    Nei det er ikke Atmos i denne salen. Ei høres det ut som noen av de nærmeste salene slår til med Atmos.
    Nærmeste Atmos sal er Krimen i Stjørdal.

    Har sett Transforemrs age of extingtion i salen også uten at lyden fra surround kanalene imponerte.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.369
    Antall liker
    2.816
    Sted
    Liten by
    Tenkte jeg ville anbefale en animert film:
    April and the Extraordinary World.

    april.png


    Den viser en mørk verden der elektrisitet ikke er funnet opp, og der kull og damp har erstattet både elektrisitet og bensin. Det er en mekanisk verden med 2 Eifelltårn.
    Minner litt om Hayao Miyazaki sine animerte filmer, men er kanskje ikke helt på det nivået. Den var allikvel en god måte å tilbringe en søndagskveld i sofaen på.

    Screen Shot 2016-03-23 at 12_29_21 PM.jpg
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.729
    Antall liker
    2.341
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Søndagskvelder i sofaen skal ikke undervurderes. Jeg så på denne i går kveld og den har holdt seg meget bra:

    kaos.jpg


    Tavianibrødrene har laget flere utmerkede filmer og den siste boksen fra Arrow anbefales på det varmeste. Kaos og de to andre er nyrestaurert og det følger med et hefte med omtale av filmene og nyoversettelse av Pirandellos noveller som Kaos bygger på.

    taviani.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Enig, aam01, Taviani-brødrene er interessante filmskapere. Jeg har sett alle i den boksen, og det er ikke så veldig lenge siden jeg så igjen Kaos.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.788
    Antall liker
    5.306
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Terminator 2 (1991)

    Terminator2poster.jpg


    Blu-Ray/DSU

    Friskt og fint bilde, bra lyd også - spesielt med tanke på at dette er en 26 år gammel film (noe som er skremmende da jeg husker den kom). Arnold, bra effekter og Guns N Roses på soundtracket. Terningkast 11 av 10 :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.729
    Antall liker
    26.445
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    T 2 var jo det råeste av det aller råeste når det kom til filmeffekter! Herregud den har jeg sett mange ganger i hjemmekinoen, for å ikke snakke om alle gangene man kjørte de samme demoklippene :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.788
    Antall liker
    5.306
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Shadows in Paradise (1986)

    Shadows_in_Paradise_DVD_cover.jpg


    DVD/stereo

    En romantisk komedie fra Aki Kaurismaki denne gangen - selv om det som vanlig er få smil å spore hos skuespillerne. Det er ett hardt miljø i Helsinki :) En fin og kort film som er lett å like. Anbefales!




    Only connect. In gray, class-conscious Helsinki, Nikander is a stoic, solitary garbage man. Cigarettes, coffee, bingo games, and English lessons border his circumscribed life. There are few words, no smiles, and no laughter. Violence and the threat of violence seem close at hand. Ilona, a supermarket clerk who frequently loses her job, bandages Nikander's hand one evening; later he gets her out of a jam, and they begin an on-again off-again relationship. "Why do I keep losing?," Nikander asks his co-worker, Melartin, a man Nikander met in jail and helped get a job. Can he break his losing streak?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Tror ikke Arrival er en film jeg kommer til å plukke frem ofte, nei.
    Var heller ikke imponert over bildekvaliteten i siste Jack Reacher.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.846
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

    Steinkjer Kino Sal 2



    Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey :p
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm :p


    Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk :D




    Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.


    Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino... :D




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat ;)
    Var å så denne på impuls på ferie i New York, Imax 3d på times square, sal 9 var ikke så voldsomt stor men flott bilde, må legge til at det var sal 9 av 25 og en masse rulletrapper og litt av en labyrint å finne frem i ??????
    Likte filmen meget godt, høy popcornfaktor.

    Var også i sal 1 på Steinkjer kino og så Logan for en måneds tid siden og den la definitivt listen for hva en superhelt film skal være, endelig en superhelt film som ikke holder noe tilbake.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

    Steinkjer Kino Sal 2



    Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey :p
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm :p


    Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk :D




    Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.


    Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino... :D




    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat ;)
    Var å så denne på impuls på ferie i New York, Imax 3d på times square, sal 9 var ikke så voldsomt stor men flott bilde, må legge til at det var sal 9 av 25 og en masse rulletrapper og litt av en labyrint å finne frem i ������
    Likte filmen meget godt, høy popcornfaktor.

    Var også i sal 1 på Steinkjer kino og så Logan for en måneds tid siden og den la definitivt listen for hva en superhelt film skal være, endelig en superhelt film som ikke holder noe tilbake.

    Skulle se Logan også nå, men de sluttet og sende den før Torsdag... dårlig gjort av de.
    Så da må en vel vente i 3 månder før den kommer på hjemmemarkedet.


    Nevnte den noe "merkelige eller ukorrekte" lyden fra surround sløyfene i sal 2 for Kinoen, og fikk til svar.
    Steinkjer Kino skal forøvrig ha gjennomgang/sjekk av lydutstyr i alle 3 salene i nærmeste fremtid, da sikket med målinger og kalibrering sjekk.
    Håper da på enda mere oppstrammet lyd til neste Transformers film kommer i sommer :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Hva men har sett? Seinere i dag blir det Fantastic Beasts & Where To Find Them. Men igår: Den mest hjertevarmende film jeg har sett på svært lenge: AN- eller UNDER KIRSEBÆRTRÆRNE på våres språk. Anbefales sterkt! Flere som kan lære masse av denne. Om respekt for annerledeshet og tradisjoner. Og ikke minst: For MAT:cool: Sånne bekrivelser av mellommenneskelige forhold og lavmælt styrke er asiatisk film verdensledende på. Derfor er jeg også svært glad i asiatisk film.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn