Denne kjem høgt på lista mi over gode heist-filmar. Svært høgt.
Fasinerande film.
Denne kjem høgt på lista mi over gode heist-filmar. Svært høgt.
PS: Eg ser at Ebert ikkje likte filmen i si tid. Innvendinga er god, eg vert også sur når eg opplever at ein film har prøvd å lura meg. Men eg likte altså denne.
The Usual Suspects movie review (1995) | Roger Ebert
The first time I saw "The Usual Suspects" was in January, at the Sundance Film Festival, and when I began to lose track of the plot, I thought it was maybewww.rogerebert.com
Paul Kersey: You believe in Jesus?
Stomper: Yes, I do.
Paul Kersey: Well, you're gonna meet him.
Flott film, så denne idag.La sociedad de la nieve/Society of the Snow (2023)
Sterk film, godt laget. Spansk film - regissert av J.A. Bayona, som jeg har sett et par gode av fra før.
Ganske lang, nærmere 2,5 timer. Veldig, veldig bra. Spennende å se om den dukker opp som kandidat for "Best International Feature Film" ved neste Oscars.
På Netflix.
Ganske brukbar Jason Statham Thriller/Action. Bra "bad guy" spilt av Aidan Gillen.Detective Sergeant Tom Brant who is dispatched to take down a serial killer hell bent on killing off the police force one by one. "The Blitz" manages to slip through the grasp of Tom every time, and with the precious lives of his colleagues diminishing one by one, Tom is led to the question: if we can't protect our own, then what good are we?
Lanthimos har laget mye bra. Jeg ser frem til denne og håper at den når opp til Dogtooth, men nå har han blitt en del av the establishment.......Så denne på kino i går. Fantastisk opplevelse! (Skal jeg være kritisk tror jeg det ville vært mulig å fortelle den samme historien uten så stort fokus på sex, men det var i det minste ikke klein sex)
Skal se denne imorgen
Scorsese er jo en mester
Noen som har noen meninger om denne?
Vis vedlegget 983816
Der var vi ikke enige. M.Støtter Blues ift "Killers of the Flower Moon".
Eneste jeg tenkte på rett etter filmen var at de kanskje kunne kortet ned den med 15min med godt resultat..
M
Deg om det.Angående hjemmekino vs offentlig kino.. To ganger på to måneder har jeg vært i byen å sett film på kino, begge gangene så snakket folk rundt meg så mye at jeg flere ganger måtte be dem være rolige, helt utrolig det der (har opplevd det mange ganger på konsert også). Jeg ser film først og fremst hjemme, god lyd og roligere omgivelser. Ønsker meg bare en større tv etter hvert.
Hva mener du med det?Deg om det.
Badass for sure!tok et gjennblikk på en annen bad ass i går
Denne filmen har holdt seg ganske bra syns jeg
Nei det synes jeg ikke.Hva mener du med det?
Stnes du det er helt greit med folk som snakker når du skal se på film ?
Deg om det.Nei det synes jeg ikke.
Det jeg mener, er at her bør vi snakke vi om en film vi har sett. Ikke alt mulig annet.
Angående hjemmekino vs offentlig kino.. To ganger på to måneder har jeg vært i byen å sett film på kino, begge gangene så snakket folk rundt meg så mye at jeg flere ganger måtte be dem være rolige, helt utrolig det der (har opplevd det mange ganger på konsert også). Jeg ser film først og fremst hjemme, god lyd og roligere omgivelser.