Diverse Hvilken Hunderase er dette ?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Noen som vet, vi fant denne som hadde gått seg vill i Trysilfjellet i går...

hund1.jpg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.152
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det minnet litt om en pomerans, men er kanskje en miks? Stakkars liten, forresten.

• Liker
Reaksjoner: TT.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
3.883
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Er den chipet? Får håpe dere finner eieren. Charlotte Frogner (side om side) tar den sikkert:)

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.024
Egentlig ser den vel ut som en blanding av kobbe og fjellrev. Ikke en helt dum miks det, altså. God til å svømme, flink til å fange fisk, og tolerant i kaldt vær.

Disqutabel

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.283
Sted
Østfold
Ring politiet og opplys om deres funn. Eieren kan også ha kontaktet politiet allerede.

• Liker

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.096
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
De aller fleste veterinærkontorer har en chipleser og kan gå inn i databasen til Dyreidentitet og finne eieren dersom hunden er chippet. De fleste veterinærene jeg kjenner tar ikke noe for å utføre en sånn tjeneste.

mvh

Edit: Hunden ser ut til å være klippet ned, og har sannsynligvis lengre pels enn dette til vanlig.

Sist redigert:

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.283
Sted
Østfold
Jo mer jeg ser på bildet, jo mer føler jeg at dette er en ganske ung Lasa Apso.

Hvor stor er den?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Som andre har nevnt allerede - dyrebar.no og del på FB derfra.

Kom over en forkommen liten hunnkatt på ettersommeren. La den ut der m/deling til FB-gruppen og på under 1 døgn var den gjenforent med eieren. Hovedårsaken til at det gikk såpass raskt var at det faktisk viste seg at flere av de som er engasjert der har chip-leser og/eller kontakt med personer som har det. Denne katten hadde chip.

• Liker

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.283
Sted
Østfold
Det skal jo godt gjøres at den likner en Pommeranian og samtidig er "langt unna en Lhaso Apso". De to er jo svært like. Lhasa Apso har litt underbitt, halen over ryggen, foldede ører og lang pels. Pommeranian har på sin side stående ører, halen flatt på rumpa, stående ører og kortere pels. Som TKR var inne på (han er som du kanskje vet veterinær) så er dette antakelig en relativt kortklippet hund ift dens normalpels. Jeg føler alle disse faktorene peker mot Lhasa Apso, men variasjoner foregår jo innenfor rasene, og de er tross alt samme art alle sammen, så det kan selvsagt være noe annet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Heldig er den mann som ikke er chipet når han kommer bort fra kjerringa…

[/OT]
Trikset er å se såpass forkommen ut at man blir tatt vare på av fremmede, men ikke så forkommen at de setter himmel og jord i bevegelse for gjenforening med eier.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.163
Torget vurderinger
0
En søt liten tass. Godt at du er snill nok til å ta deg av den! Om ikke annet vil du får din takk i Himmelen, og det var ikke sarkastisk ment!

Som andre har foreslått, dyrlege for sjekk av chip, så politi og så Falk/Viking. Deretter den store verdensveven. Som en selvfølge går jeg ut fra at en søt liten sak som den der har en eier som engster seg syk nå!

Er du singel og har flaks er eieren en søt ung dame som også er singel........:cool:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Jo mer jeg ser på bildet, jo mer føler jeg at dette er en ganske ung Lasa Apso.

Hvor stor er den?

Tror ikke den veier mer enn 5kg er liten nok til nesten å holde i en neve, flott hund og så fortrolig med mennesker.

## Vi fant eieren og gjett om hun var glad :) - Siden jeg ikke var der fikk jeg ikke spurt om rasen desverre

Topp Bunn