Hvilken media spiller for film og YouTube?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.211
Torget vurderinger
96
Heisann.
Jeg ønsker strømmetjenester og YouTube etc. nede i hovedanlegget. Der bruker jeg en Oppo BDP-105, og kan nevne at den er jailbreaket.
Ideen er å kjøpe en smart TV boks og sende alt via HDMI inn på Oppoen.
Noen tips? Har sett litt på den under. Spiller ingen rolle hva slags system det er, men YouTube og Netflix bør funke raskt og intuitivt. Pris er ikke så viktig.

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Antall liker
712
Den Strong boksen gjør nok jobben helt fint.
Nvidia Shield eller Shield TV pro er et annet alternativ visst boksen skal gjøre mer enn bare å strømme youtube og apper.
Den beste til ren strømming er nok Apple TV.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.211
Torget vurderinger
96
Det er egentlig div. musikk på YouTube som er viktigst.

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Antall liker
712
Den Strong boksen holder nok da.
Apple TV er nok ørlite grann raskere og har en mindre fjernkontroll.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.626
Av alle digitale dingser jeg har hjemme så er muligens Apple TV den jeg er mest fornøyd med. Den er liten, lydløs, godt brukergrensesnitt, fint fungerende talesøk på tvers av tjenester, har oppdaterte apper og fjernkontrollen må lades sånn ca en gang i skuddåret. Som familiens IT-sjef er det også et stort pluss at de andre i familen fint klarer å betjene den uten min assistanse.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.211
Torget vurderinger
96
Jeg har egentlig et prinsipp om aldri å kjøpe et Apple produkt, men mulig jeg kan svelge en kamel her 😄.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.626
Jeg har egentlig et prinsipp om aldri å kjøpe et Apple produkt, men mulig jeg kan svelge en kamel her 😄.
Jeg tror forsåvidt at disse avanserte Chromecastene gjør samme nytten og koster mindre men har ingen erfaring med de selv. Uansett hva man måtte mene om Apple så er de veldig gode på brukergrensesnitt og ting har en tendens til bare å funke.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.211
Torget vurderinger
96
Utfordringen kan være HDMI inn på Oppo spilleren. Jeg tror den er begrenset til 1080P, selv om spilleren kan sende 4K ut. Jeg får passe på å kjøpe noe med full
returrett.
Jeg kan godt spandere litt ekstra på en Apple boks altså, om den gir en bedre brukeropplevelse.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.211
Torget vurderinger
96
Surroundlyd i 5.1 format, som spilleren er satt opp til å sende ut analogt, bør vel fungere greit?
Den konverterer jo Atmos fra Blu ray plater til 5.1.

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
420
Torget vurderinger
1
Jeg bruker både Apple TV og Chromecast med Google TV. Synes chromecasten er like enkel i bruk som Apple tven. Barn og kone klarer fint å bruke begge deler og Chromecast er både mindre og billigere. Jeg ville gått for den.

Hvis oppløsning er issue kommer Chromecast både i 2k og 4k versjon.

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Antall liker
712
På de fleste Android og Apple TV kan man manuelt stille inn oppløsning helt ned til 720p iallfall,eller sette det til automatisk så setter streameren det til hva den merker er kompatibelt.
Lyd konverteringen fra Atmos til 5.1 går nok fint det.
Jeg ville kjøpt en streamer ikke Chromecast,Apple TV visst du vil ha det absolutt beste til kun streaming,Strong boksen visst du vil ha Android og spare noen kroner men som er nesten like god,Nvidia Shield visst du vil ha den beste Android streameren.

Edit:Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd den aller nyeste Google Chromecast streamer boksen de kom med for ikke så lenge siden,den har også en liten fjernkontroll.
Jeg har 2 Nvidia Shield TV pro selv,har prøvd Apple TV og en Strong 4k streamer.
Apple TV skilte seg ut med minst bugs og best fjernkontroll,raskest i bruk også tett fulgt av Nvidia og Strong.
Dette var kun på streaming og apps.
Jeg har mye Android greier og har aldri hatt noe fra Apple,derfor ble det 2 Nvidia Shield pro på meg,samt at jeg kanskje blir å teste og spille spill på de en gang.

Sist redigert:
Topp Bunn