Hvilken passer deg best Devialet Phantom eller Cabasse The Pearl?

Sist redigert:

Kommentarer

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Antall liker
2.729
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nydelig liten sak, den Perlen. Leser litt om den på hjemmesiden og undrer meg litt over hvor lavt man kan sette delay hvis den skal brukes til tv?
Står 200 ms eller mindre til tv-bruk, men hvor langt ned går den?
Finner ingen god info om den innebygde automatiske romkorreksjonen heller, hvordan fungerer den? Kan man justere noe selv? Får man se hva høyttaleren/appen måler?
Synes det er lite relevant info å finne ang denne høyttaleren.

Heipådeg

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2016
Antall liker
25
p vs phg

Nydelig liten sak, den Perlen. Leser litt om den på hjemmesiden og undrer meg litt over hvor lavt man kan sette delay hvis den skal brukes til tv?
Står 200 ms eller mindre til tv-bruk, men hvor langt ned går den?
Finner ingen god info om den innebygde automatiske romkorreksjonen heller, hvordan fungerer den? Kan man justere noe selv? Får man se hva høyttaleren/appen måler?
Synes det er lite relevant info å finne ang denne høyttaleren.
Har brukt Ph Gold i underkant av 2 år og byttet nå til The Pearl. Brukes primært til tvtitting/blu raykonserter / Tidal. Begge 2 har gode egenskaper mtp slik bruk. PhG var lettere å sette opp iom sidebasser , fyllte rommet lett siden bassen er veeeeldig maktfull. Stor imponatoreffekt. Problemet var at basspresentasjonen ble veldig ofte entonal. En ble litt "lei" .
Cab er mer ærlig på bass , den smører ikke på ekstra. I min stue var det litt utfordrende siden bassen fyrer av rett bakover mot "steinhard" vegg , måtte opp med litt akustikkplater for å ta ned romling, det hjalp veldig!
Diskant/mellomtone oppleves nesten likt , en liten fordel Cab(siden jeg har byttet :) ) Den norske testen som sier at Cab spiller ringer rundt Gold synes jeg er overdrevet , men som nevnt spiller Cab totalt sett mer ærlig.

Romkorr. tror jeg ikke kan påvirkes , og hos meg synes jeg ikke den løfter lyden vesentlig, foreløpig bruker jeg fabrikkoppsettet. Får teste mer....
Delay 200ms eller mindre , virker ikke som om den går lavere?....

Ellers er Cab dønn stabil imot nettet og har gode tilkoblingsmuligheter , god lyd godt fungerende remote og tøfft design !

Sist redigert:

GeirM7

Medlem
Ble medlem
14.05.2009
Antall liker
1
Jeg har anskaffet meg 2 x The Pearl. Men det er fullstendig umulig å få samlet disse som et stereo-par. Og det veksler mellom å se den ene - den andre - eller begge to i appen. Når begge to vises, kan jeg avspille to forskjellige låter på dem, altså en låt på den ene og en annen låt på den andre - men aldri samme låt i stereo. Jeg har et Google Mesh-system i huset, men det burde ikke være et hinder, all den tid dette er ment å kunne være et multi-rom-system? Noen som vet noe rundt dette? (Jeg sendte for 5 dager siden en henvendelse til La Cabasses kundesupport, med opplysning om Mesh. De har ennå ikke svart...)

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
12
Link til alle artikler
95
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
Vi fyller 16 år og gir deg 16% rabatt på valgfri vare!

Vi fyller 16 år og gir deg 16% rabatt på valgfri vare!

• 4
SteReoFil fyller 16år, og vi har lyst til å feire sammen med deg. :) Vi har det fantastisk fint i den lille HiFi-sjappa vår og vet hvor heldige vi er som kan jobbe med det som er vår lidenskap...
Fortsett
Bransjenyheter
Lansering av Audio Note Cobra på restaurant Vaaghals

Lansering av Audio Note Cobra på restaurant Vaaghals

• 24
Peter Qvortrup kommer til Norge! Vi på SteReoFil har gleden av å invitere til lansering av Audio Note sin grensesprengende nye rørforsterker; Audio Note Cobra, på restaurant Vaaghals tirsdag...
Fortsett
Bransjenyheter
Britisk aften hos SteReoFil AS

Britisk aften hos SteReoFil AS

• 8
SteReoFil inviterer til Britisk aften 🇬🇧 torsdag 30. Januar! Fra kl 18:00 til 20:00 I racket står Rega's nye flaggskipsprodukter; Aethos integrert forsterker, Planar 10 m/Apheta 3 og Aura RIAA...
Fortsett
Bransjenyheter
Aktive høyttalere fra Tannoy

Aktive høyttalere fra Tannoy

• 19
Tannoy er ikke bare et legendarisk navn, det er faktisk verdens eldste nålevende høyttalerprodusent og har med tiden blitt et uttrykk like mye som en merkevare. Tannoys mest legendariske produkt...
Fortsett
Bransjenyheter
Ryddesalg 20-50% rabatt

Ryddesalg 20-50% rabatt

• 0
Godt Nytt Hi-Fi-år! Etter varetellingen er en ting klart; vi må rydde på lageret. Og DET kommer deg tilgode! :) Nedenfor finner du en rekke produkter som selges til en spesielt god "ryddepris"...
Fortsett
Bransjenyheter
Zu Audio Omen Dirty Weekend MK II BLACK FRIDAY

Zu Audio Omen Dirty Weekend MK II BLACK FRIDAY

• 0
Zu Audio Omen Mk II D.W. er rett og slett en av de beste høyttalerkjøpene vi kjenner til. Lettdreven, rask, superengasjerende og spilleglad. På Black Friday har vi 7 par som selges til superpris...
Fortsett
Topp Bunn