Hvilken Pc. har i??

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Kan ikke nok teknisk her. men hos meg er forskjellen enorm.

Har opplevd dette på flere maskiner.

Går ut fra at med Native, mener den oppløsningen som er oppgitt som standard. Typisk 1280x1024 for en 19".

Mvh
Ja "native" er den reelle oppløsningen panelet er laget for (LCD er egentlig bare laget for en bestemt oppløsning)

Jeg har ikke prøvd ClearType siden "lenge" (og da bare når jeg kjørte alternativ oppløsning på en Dell hi-rez skjerm) men så lenge man bruker et godt LCD panel i riktig oppløsning er jo skrift-tydeligheten bedre enn på noe annen skjermtype..

LCD har derimot mange andre feil og mangler (blant annet dårlig dynamikk i de lavere kontrastområdene og uløselige fargefeil)

Men nå snakker jeg altså om høykvalitets skjermer her.. jeg har bare unntaksvis giddet å bruke LCD og da kun dyre (og gode) paneler. Selv i dag hvor LCD har blitt utrolig mye bedre, er det begrenset hva den kan brukes til med mindre man har en gammeldags CRT som referanse.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Driver ikke med tunge pc arb...og tror jeg ikke går tilbake til stasjonær pc etter at jeg kjøpte min Acer med mobilprossesor.
1,4 - 256 - 40gb og helt suveren batt.tid! over 4timer.. og kan spille av to normale dvder ved litt lyssparing!!
På verkstedet jeg driver har jeg texa diagnose apparat som kobles opp mot pc. og ble anbefalt Ibm thinkpad,som skulle være robuste saker.. fant en på finn til 2000kr med nytt batteri 366 - 224 - 7,2gb men perfekt til formålet..
Før sommeren skal jeg slenge inni tv kort og gps i Aceren, suksess i båten :)

Topp Bunn