Hvilken pick-up

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Antall liker
569
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte en del lp-plater fra Rhino i fjor. Svært mange av disse var av ussel kvalitet med mye knitter og fnidder samt ullen og uklar lyd. Styr unna Rhino!

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.632
Sted
Hus
Rhino blir vel som regel presset av RTI de. Kjøpte en Doorsboks for noen år siden, og den trengte en vask før den ble bra. Ligger igjen slippmiddel i rillene fra pressingen :confused:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Mener å ha merket forbedring siste par årene på pressingene, men har kanskje bare hatt flaks...
90%+ av vinylen jeg kjøper er ny og det er utrolig sjelden å få en dårlig pressing. Og jeg kjøper mye fra små obskure selskaper som ikke akkurat skryter på seg "audiophile quality". Hvis de får det til burde de store gutta få det til og.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.504
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
OT/ Samme med Traveling Wilbury's box'n fra Rhino/RTI meget god press og lyd! uten slippmiddel i riller.

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Antall liker
569
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
De kan hvis de vil, altså. Da er det vel noe med kvalitetskontrollen som svikter.(?)

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
212
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Vasker alle nye plater før jeg spiller dem. Fjerner mye statisk elektrisitet. Alt henger jo fast i plata ellers.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Tar det her isteden for å starte ny tråd. Noen som kan gi en pekepinn på hvor det er mest og hente på å anskaffe en ASR Mini Basis III og beholde Soundsmith Otello eller å kjøpe en Soundsmith Carmen og heller kjøpe bedre rør i Arc riaaen jeg har innebygd i SP-14 forforsterkeren.

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
212
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Da blir det bestilt Soundsmith Boheme. Skal bli en lettelse å få av den hylende blå kaninen fra ortofon, men har jo iallefall fått spilt plater??????
Budsjettsprekken blir ikke jo heldigvis ikke så voldsom med dette valget.

Calaf

Topp Bunn