Hvilken platespiller ville du kjøpt ?

Hvilket merke ville DU valgt ?

• VPI

Stemmer: 0 0.0%
  • Basis turntables

• Musichall platespillere

• Rega platespillere

• Annet merke

• Totalt antall stemmer
    0

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Hei
Jeg bare lurte på hvilket av disse merkene du ville valgt ?
Så stem og skriv hvorfor 8)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hvem selger Raga platespillere, og hvor kommer de fra? ::)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
F.R.A.N.K skrev:
Hvem selger Raga platespillere, og hvor kommer de fra? ::)
De er selvfølgelig indiske. ;D

S

slowmotion

Gjest
En godt vedlikeholdt EMT 930 eller noe sånt ville vært kjekt å ha ....

;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.467
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kjenner ikkje til Raga...meiner du Rega?
Elles har eg nok sansen for mange desse også. Men i tillegg til desse har Clearaudio, Nottiingham og Michell ting i "anstendig" prisklasse. Har du råd til det, er Esoteric Audio Rescearch verd å sjekke opp, eg har ein mistanke om at det er fine greier. Og gløym ikkje Linn Sondek...

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Brukt Dual, helst 1219 eller 1229 (men også 1225, 1226 eller 1228) med Shure pu. Varm, detaljert gjengivelse med timing og trøkk. Det er bra for slike som meg som liker rock, blues og jazz. De koster dessuten bare en brøkdel av disse nye spillerene, og de er driftssikre så det holder!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Skulle jeg kjøpt platespiller i dag hadde jeg kjøpt Linn Sondek LP12 - igjen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Min Thorens 160B Mk II er så bra at jeg har ikke noe ønske om noe annet. Grønt nok gress her.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.996
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Lurte også på den Ragaen, ja! 8)

Rega, derimot, har jeg hatt en gang i tiden. Vil ikke ha det igjen, takk som spør.
Jeg blir stadig mer imponert over hva det er mulig å få ut av en 15-20 år gammel Micro Seiki, og har ingen planer om utskifting.

mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hadde gått for VPI,borger for sykt bra kvalitet,kjøp den dyreste du har råd til er mitt råd..
Har selv scout,og er hinsides fornøyd!

Skal jeg oppgradere blir det i allefall ikke DUAL ;) ;)

men trolig en superscoutmaster fra amerikanske vpi....sota er visst også hakk i hæl..

Rega låter tynt spør du meg,men jeg hadde en planar2 med drittpu,ikke noe tess i det hele tatt,mer støy enn musikk,tror du skal lete lenge etter en mer pris/ytelse spiller enn vpi scout..selv om den koster 14k

Hørte om en i forrige uke,som byttet sin rega p9 mot en vanlig scout...han skjønte visst ingenting under prøvespillingen,da regaen hans ble regelrett parkert av en 14k spiller,sier vel litt..

K

kbwh

Gjest
VPI! Tenk å kunne betale for å bli like intellektuell som Parelius!

J

jukes

Gjest
Gjest skrev:
Brukt Dual, helst 1219 eller 1229 (men også 1225, 1226 eller 1228) med Shure pu. Varm, detaljert gjengivelse med timing og trøkk. Det er bra for slike som meg som liker rock, blues og jazz. De koster dessuten bare en brøkdel av disse nye spillerene, og de er driftssikre så det holder!

:) :) Det er i allefall oppgradering og gå fra Rega til Dual. ;D

Mvh Roar

Rega låter tynt spør du meg,men jeg hadde en planar2 med drittpu,ikke noe tess i det hele tatt,mer støy enn musikk,tror du skal lete lenge etter en mer pris/ytelse spiller enn vpi scout..selv om den koster 14k

Hørte om en i forrige uke,som byttet sin rega p9 mot en vanlig scout...han skjønte visst ingenting under prøvespillingen,da regaen hans ble regelrett parkert av en 14k spiller,sier vel litt..

IXOS 76

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Og tar du steget opp til vpi.....blir det sikkert som å komme til st.peter i forhold ;) ;) ;D

Smaken er som baken,jeg har hørt noen regaer p2 p3 og p5 sistnevnte med den dyreste rega pu en,ikke noe særlig fart i dette syntes jeg..

Aciden som er lagt ut bilde av virker spennende...

Basis går vel for å være krem..kanskjedet går an å få kjøpt en av de i vinduet hos lyric billig nå,da han skal til med opgjørenger av lokale..bare ett tips..

og dualistene holder stand ser jeg!
;) ;)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Skulle jeg hatt en til, ville det antakelig bli en Basis2800...
men det måtte nok betinge at dollaren sank enda litt til... ;)

Oracle er også en pen sak, som var drømmen for 20+ år siden

Foreløpig er jeg godt fornøyd med ELP Lt :D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan du høre håndtverket Roar???????????????? ;D :eek:

S

slowmotion

Gjest
ixos_76 skrev:

Det der er et grunnleggende spørsmål som sannsynligvis kan føre til uanede konsekvenser hvis man forfølger det til bunns .....

Helt alvorlig.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ok,den er grei... ;)

hva har trådstarter mest lyst på selv?

Hvordan musikk spillers mest?

mvh Espen

J

jukes

Gjest
ixos_76 skrev:
:)
Setter god pris på en enkel og god konstruksjon,og den vil gi god lyd tilbake. :)

Mvh Roar

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
ok,den er grei... ;)

hva har trådstarter mest lyst på selv?

Hvordan musikk spillers mest?

mvh Espen
Jeg spiller alt mulig ;D
Men liker at det basser litt da , litt fylde og stort og fint lydbilde,dynamikk!
Likte en test av en VPI i fidelity . . .
Men har ikke hørt på noen til nå .

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det får vel nesten ikke blitt noe særlig mindre komplisert med en vpi,løs motor,solid plint,skikkelige føtter,solid platestrammer,og en kjempebra arm til prisen,at det unipivot er ikke negativt,og dette merker du knapt etter en tids bruk..sporer bra gjør den,i allefall her,men det sitter rimelig ny pu på da.

Det beste hifikjøpet jeg har gjort,den gir og meget stor eierglede for min del...er kraftfull å se til,samtidig stilren,og ikke glorete...en flott spiller som bare må oppleves..

og forresten...hvor mange har dere sett på det norske bruktmarkedet? ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Du må gjerne komme hit å høre min,hvis du befinner deg i Osloregionen,den oppgraderes med ny mc pu om 14 dager....men du bør absolutt høre den først med mm,en som sitter på,du har sikkert mm riiatrinn eller?

denne spillern står ikke imot pu er som er like dyre som spillern, ref. test fidelity med lyria helikon mc ....

gidder du å drasse med deg din spiller kan vi gjøre en a-b test hvis du vil Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Du må gjerne komme hit å høre min,hvis du befinner deg i Osloregionen,den oppgraderes med ny mc pu om 14 dager....men du bør absolutt høre den først med mm,en som sitter på,du har sikkert mm riiatrinn eller?

denne spillern står ikke imot pu er som er like dyre som spillern, ref. test fidelity med lyria helikon mc ....

gidder du å drasse med deg din spiller kan vi gjøre en a-b test hvis du vil Espen
Jeg bor like ved Norges Varemesse på Lillestrøm.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er vel en sota til salgs nå på børsen..koster litt,sikkert bra...

ps. jeg har tinget på EAR riiaen dersom spiller selges uten riia....så:

løp å kjøp SOTA ;)........... ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
En over her som synes Rega er tynn i lyden, enig i det.
Jeg ville hatt en Opus Continuo i granitt! Svensk håndverk så det holder!
Må ha en spiller som minimum veier 25 kilo! ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som selger av en Rega P5 med DV-20Xh MÅ jeg bare ile til å si at jeg IKKE skjønner dette pratet om at Rega låter tynnt.
(Joda, jeg hadde en Planar 2 for ett par år siden med en billig Rega PU...låt kanskje ikke så fyldig nei, men ok til det den kostet.)
Dette handler om en helt annen liga.
Når den spiller fyldigere og mer balansert enn velrenomerte cd spillere til flere ganger prisen, som er kjent for å spille varmt, homogent og veloppløst, da må jeg bare få kommentert dette.
Tenkte jeg skulle ligge unna denne diskusjonen akkurat nå, men måtte bare si hva jeg mener :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
johna skrev:
Som selger av en Rega P5 med DV-20Xh MÅ jeg bare ile til å si at jeg IKKE skjønner dette pratet om at Rega låter tynnt.
(Joda, jeg hadde en Planar 2 for ett par år siden med en billig Rega PU...låt kanskje ikke så fyldig nei, men ok til det den kostet.)
Dette handler om en helt annen liga.
Når den spiller fyldigere og mer balansert enn velrenomerte cd spillere til flere ganger prisen, som er kjent for å spille varmt, homogent og veloppløst, da må jeg bare få kommentert dette.
Tenkte jeg skulle ligge unna denne diskusjonen akkurat nå, men måtte bare si hva jeg mener :)
Jeg kan bekrefte dette, og jeg har ingen Rega som skal selges.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Min lokale hifi-pusher, audiorayal.no, har nå tatt inn vyger.com i sitt stadig mer spennende produktsortement. Hadde ikke økonomi vært noen begrensning hadde jeg kunne tenkt meg denne (bore-)riggen. Den står fysisk sett i forhold til forsterkeren min, og vel så det. Jeg leste et sted at den veier 160 kg, ink emballasje. :eek:

Forsterkeren min veier jo til sammenligning bare 100 kg.

O

om.s

Gjest
SME 10 og/eller Wilson Benesch Circle/Full circle kan väre aktuelle kandidater....

mvh

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Antall liker
6
Jeg har alltid likt Technics sine spillere, derfor går jeg for Technics SP25.

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
-LP-12 kan du skaffe deg i alle prisklasser og så bygge på/oppgradere etter kvart som øknomien tillet det. Den yter det den skal og vel som det samme kva prisklasse den er i, forutsett at den er i orden og skikleg sett opp.
-Alternativt er eg svak for spelera som har utsjånaden med seg og har ein Transrotor clone frå Audio Linear. Etter kvart har den fått ein anstendig kvalitet lydmessig også så noko nytt frå Michell hadde og vore kjekt å ha.
MVH
Johs

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
SME er jo kjent , Technics også.
Ikke rart men er litt usikker ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg kjøpte min Rega P-25 i '99. Jeg er glad i den.

På de årene som har gått i mellomtiden har det kommet en god del alternativer på markedet. Rega var ganske alene i prisklassen den gangen. Skulle jeg hatt platespiller nå er det ganske sannsynlig, men ikke sikkert, at jeg hadde endt med noe annet.

Topp Bunn