hvilken platespiller??

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
426
Sted
Fitjar Hordaland
tenker å begynne med vinyl igjen!! angrer som en hund at jeg solgte min rega planar 3 på midten av nittitallet!! lurer på om noen kan anbefale meg noen spillere og riaa tenker ca pris rundt 10000 anlegget består av krell 300il infinity kappa7.2i og t+a cd spiller!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.556
Sted
Nøtterøy
Hvorfor ikke en Rega igjen?

Liker disse spillerne meget godt. Skulle jeg bytte ut min Micro noen gang så måtte det bli i en Rega. ;)

S

Stereo_Mono

Gjest
Kontrapuknt har veldig bra salg på Rega P7. Ca 13k mener jeg :)

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
426
Sted
Fitjar Hordaland
digiman skrev:
Kontrapuknt har veldig bra salg på Rega P7. Ca 13k mener jeg :)
idarr skrev:
tenker å begynne med vinyl igjen!! angrer som en hund at jeg solgte min rega planar 3 på midten av nittitallet!! lurer på om noen kan anbefale meg noen spillere og riaa tenker ca pris rundt 10000 anlegget består av krell 300il infinity kappa7.2i og t+a cd spiller!
har tenkt på rega ja eller kanskje ein clearaudio

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Kjøp fra en produsent som oppgir wow og rumble.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Wow og rumble? Opplever du det som et vesentlig problem i dag?

S

Stereo_Mono

Gjest
impulse skrev:
Tror ikke det selges en platespiller fra en oppegående produsent som har slike problemer lenger.
For Rega sin del er disse tallene svært gode. Ref Hi-Fi News sine målinger av P3-24, RP3, RP6 og P9

Lite tips til trådstarter. Litt over deres budsjett, men er selv storfornøyd med den i anlegg 2. Spiller med litt mere pondus en den typiske friske Rega klangen, men låter storveis :)

Marantz TT-15S1 (Clearaudio produsert for Marantz)

Det er oppgradert Clearaudio Emotion. Tjukkere tallerken og bedre dempet føtter, samt at en meget god MM pickup er med i pakken. Fantastisk mye valuta for pengene (16k)

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
Med tanke på wow og rumble har budsjettspillere blitt dårligere de siste 30 årene.

Selv om det ikke er noe vesentlig problem i dag betyr det ikke at det er uten betydning for lyden. Hvis wow hadde vært uten betydning vil det ikke vært noe marked for produkter som TT-PSU, Speedbox SE, Lingo osv...

Digiman: Fant testen til Hifinews av RP3 og den har faktisk gode data sammenlignet med dagens konkurrenter :)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
19.754
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Michell TecnoDec burde også være en kandidat!

OU812

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
Clearaudio Concept er en utmerket platespiller. Spesielt for oss som ikke synes montering og fintjuning av platespillere er det helt store. Den største bakdelen med spilleren er at den er hyperfølsom for bevegelse på underlaget. Den minste bevegelse på underlaget og spilleren fanger dette opp med tilhørende bevegelse på armen. Min måtte jeg montere på veggen før jeg fikk bukt med problemet.

Ellers bringer spilleren frem godfølelsen på favorittvinylen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Geir Kristiansen skrev:
Clearaudio Concept er en utmerket platespiller. Spesielt for oss som ikke synes montering og fintjuning av platespillere er det helt store. Den største bakdelen med spilleren er at den er hyperfølsom for bevegelse på underlaget. Den minste bevegelse på underlaget og spilleren fanger dette opp med tilhørende bevegelse på armen. Min måtte jeg montere på veggen før jeg fikk bukt med problemet.

Ellers bringer spilleren frem godfølelsen på favorittvinylen.
Jeg har prøvd tre Rega-spillere, og hørt på et par stykker til. De er også veldig følsomme m.t.p. underlag og bevegelser, i alle fall ut fra det jeg har erfart - og hørt fra Rega-eiere. Du gjør neppe så mye galt uansett om du bestemmer deg for en Clearaudio eller en Rega!

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
19.754
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har nylig vært med på å sette opp en Rega 3. Ja de liker et solid underlag, men hvem spiller gjør ikke det? Opplever ikke Rega som spesielt kilen på underlag, men litt kjeling må til :) Tror jeg greit kunne levd med alle spillerene som er nevnt så langt i tråden. Kommer til syvende og sist an hvilken lydsignatur man liker.

OU812

S

Stereo_Mono

Gjest
Basert på siste Hi-Fi News sin anmeldelse av Rega RP6 har jeg virkelig troen på at det er en suveren om ikke den beste spiller til rett under 10kpå markedet i dag. Den bygger videre på P5 sine verdier, som ikke er dumt da P5 er den spilleren som gir (ga) deg mest mulig av godlyden pr krone fra Rega imo.

Topp Bunn