Hvilken spiller var det jeg så??

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Har vel kikket mer enn hva som er sundt, etter CD-spillere den senere tiden. Inn og ut av nettsidene til produsenter og forhandlere... lese litt tester og brukeromtaler... og så "haste" videre.

Ett eller annet sted fanget jeg opp en spiller, men husker ikke hva det var... og finner den IKKE igjen :'(

DET som fanget oppmerksomheten min, var størrelsen! Ikke den vanlige 43cm bredden, men smalere... kunne være 35cm, eller kanskje 37cm. Videre mener jeg bestemt den var toppladet. Spilleren jeg så var også i silver/ alu-finish, finnes kanskje i annen farge. I mine ører var nok dette ett heller ukjent fabrikat... uten att det sier så mye. Den lignet kanskje litt på Audia Flight spilleren, men denne har jo den vanlige bredden.

Ikke mye å gå etter dette, men kanskje noen har vært borti noe som ligner beskrivelsen min. Ikke sikkert det var på noen Norsk nettside jeg så spilleren... kan ha vært hvor som helst.

En nærmere gjennomgang av spilleren, kan jo gjøre denne til helt uaktuell for meg... men hvis størrelsen teller så ;D

ØS på med forslag/ tips... alt må sjekkes.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Ops, sletta innlegget mitt når jeg skjønte det var feil. Sorry
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Og jeg svaret mitt ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Ble bare rot nå ;D ;D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Har vel kikket mer enn hva som er sundt, etter CD-spillere den senere tiden. Inn og ut av nettsidene til produsenter og forhandlere... lese litt tester og brukeromtaler... og så "haste" videre.

Ett eller annet sted fanget jeg opp en spiller, men husker ikke hva det var... og finner den IKKE igjen  :'(

DET som fanget oppmerksomheten min, var størrelsen! Ikke den vanlige 43cm bredden, men smalere... kunne være 35cm, eller kanskje 37cm. Videre mener jeg bestemt den var toppladet. Spilleren jeg så var også i silver/ alu-finish, finnes kanskje i annen farge. I mine ører var nok dette ett heller ukjent fabrikat... uten att det sier så mye. Den lignet kanskje litt på Audia Flight spilleren, men denne har jo den vanlige bredden.

Ikke mye å gå etter dette, men kanskje noen har vært borti noe som ligner beskrivelsen min. Ikke sikkert det var på noen Norsk nettside jeg så spilleren... kan ha vært hvor som helst.

En nærmere gjennomgang av spilleren, kan jo gjøre denne til helt uaktuell for meg... men hvis størrelsen teller så  ;D

ØS på med forslag/ tips... alt må sjekkes.
Det første jeg tenkte på var Sony CDP X-3000 eller 5000 ES........men Sony er vel å betrakte som kjent merke. ::)
OK spillere med bra drivverk begge to. ;)
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Var nok ikke denne nei...
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Ikke Einstein heller, men ellers har jo denne spilleren ett utrolig dristig design. Små sjanser for att naboen har likedan hvis man går for denne...
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
Kan det være.jungson eller Advance.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Audio Analogue Primo Serie??
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Audio Analogue er vel ikke toppmatet? Da kan jeg like gjerne foreslå Eastern Electric Minimax... ;)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
tipper at det var en raysonic!
du finner en tråd angående denne her på hfs, bare let litt...........
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
evt kan det jo ha vært den danske varianten som likner ganske mye...........
kommer desverre ikke på merket i farten.............
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Her er ihvertfall et bilde av Raysonic-spilleren fra årets Horten-messe:
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
 

  Kan det  være.jungson eller Advance.
Ikke Jungson, selv om denne forsåvidt matcher i fht. størrelse. Litt spesielt design, men stilig også på sin måte.

Mener du Advance= Advance Acoustics?
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Mange tips og forslag, men ikke funnet spilleren ennå...

For å begynne med Raysonic, og også Ayon, faller de vel igjennom på størrelsen... 48X30X13 og Ayon sin største noe i samme gata. Lydmessig kan de vel være fullt på høyde med mange andre!

Både A A Primo og Eastern er innenfor på størrelse, men også med en ganske ordinær CD-skuff. Jeg mener bestemt att spilleren jeg så hadde toppmating.

Skal passe på så jeg ikke sporer av i min egen tråd, men finnes det noen som har hørt og kan si litt om hvordan f.eks denne "småtassen" til Eastern spiller?? 32X34X10 og vekten stopper på 6 kg... ikke så mye å bli imponert over sånn umiddelbart, men dog!

Takk så langt, men håper på flere tips...
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
dansken heter ayon..........
Mener å ha hørt att Ayon var fra Østerike... men med noen Italienske gener?? Eller var den produsert i Italia?
 
P

paradigm

Gjest
Hva med å sjekke loggen din for internettbruk på pcen? Kanskje enklere å finne fram der
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hva med å sjekke loggen din for internettbruk på pcen? Kanskje enklere å finne fram der
Har forsøkt... men :'(

Nå skal ikke jeg påberope meg å være noen "racer" på PC`n, men fant ikke noe i de 3 ukene loggen viser. Skal jeg søke i loggen, vet jeg ikke hva jeg skal søke etter...
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Eller hva med Sonic Frontier, her sett ovenfra (kul CD-luke):

 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Denne fra BlueNote har ingen toppmating, men den kan nesten se ut som den har det:
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Denne har jeg ikke sett før, den heter visstnok Ensemble:

 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hva med Audio Aero Capitole?

Denne hadde virkelig vært å tenke på... men er redd årets bonus ikke strekker til :(

Mange fine tips her roffe... spennende
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
Tror jeg har en anelse om hvilken spiller du mener, jeg husker eller finner heller ikke fram til den igjen.

Ble lagt ut i en tråd her på forumet - iallefall en, men ganske sikkert flere her på forumen, bestilte den fra østen? Den ble påstått å gi mye godlyd for pengene... :eek:

Den ble levert i krom og svart utførelse, toppmatet skyveskuff.. ::)

JT
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
kan det være denne? 6Z4 WY2??
Ligger i en tråd her, på side 4-6 en eller annen plass
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Denne fra Audio Note har ingen toppmating, men den kan nesten se ut som den har det:
Må bare korrigere litt. Det er ikke en audionote, men en bluenote stibbert :)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
... du har rett. Rettet i opprinnelig innlegg nå.
 
Topp Bunn