Hyggelig at du likte den Emotikon.
Er enig med deg at spilleren passer perfekt til dine Sansui komponenter. Er det "Definition" serien ?
Mener at Sansui brukte denne platespilleren i brosjyrer hvor
"dine" komponenter var med. (Samme tidsperiode) Typisk med den
blanke listen mot sort front
Mitt intrykk så langt er meget bra. Til tross for at spilleren er rundt 35 år, er det lite tegn til slitasje eller dårlig funksjon.
Den virker rett å slett vellbygget hvor knapper, spaker, armjustering
dempemekanisme gir ordentlig kvalitetsfølelse. Den 20 polige motoren er børsteløs og virker meget stillegående. Spilleren er rent manuell på godt og vondt
.(er vant med helautomatisk/ semiautomatisk)
Bruker, for øyeblikket, en Shure V15 IV i originalt Sansui headshell. Spiller gjennom en Luxman CL-32 rør preamp med god RIIA. Opplever utrolig fin musikalitet gjennom luftighet og god troverdig bassgjenngivelse. Armen er 235 mm og er beregnet for 4 til 18 gr pickup vekt. Det som er spesielt med armen, er at den bruker en lateral vekt i tillegg til vanlig motvekt og antiskating vekt. Lateral vekta mangler hos meg, men skal få en urmaker til å dreie en ny etter at jeg har fått eksakte spesifikasjoner. Imidlertid skulle det ha lite i si for lydmessig ytelse ifølge AK-medlemmer. Legger ved noe info . Må si at jeg har fått sansen for spilleren og kan trygt anbefale den til andre.
[quote author
[/quote]
Tenkte å holde denne tråden innenfor tema til trådstarter- Sansui SR-717.
Denne sammen med IMF og Sansui-settet her hadde vært nærmest komplett.
[/quote]