Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.261
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Sitter klar til å kjøpe Like Swimming og The Night, men ser på discogs at det er noen som har fått skjeve(warped) skiver. Har du sjekket dine?
    Like Swimming er ikke så ille, men langt fra perfekt. Heldigvis er min Bergmann med lineær tracker forholdsvis imun mot slikt så det er ingen hørbar effekt.
    The Night plate 1 er omtrent som Like Swimming, men plate 2 er derimot veldig kupert over et område av omtrent første tredjedel. Såå ille at man blir litt svimmel av å se på. Denne går nok i retur.

Skuffende, for det er tydelig at man ellers har gjort seg stor flid med disse reutgivelsene. Synd dette oppdraget ikke gikk tiil Run Out Groove som har gjor en fantastisk jobb med reutgivelser av de andre Morphine-albumene.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    14
    Like Swimming er ikke så ille, men langt fra perfekt. Heldigvis er min Bergmann med lineær tracker forholdsvis imun mot slikt så det er ingen hørbar effekt.
    The Night plate 1 er omtrent som Like Swimming, men plate 2 er derimot veldig kupert over et område av omtrent første tredjedel. Såå ille at man blir litt svimmel av å se på. Denne går nok i retur.

Skuffende, for det er tydelig at man ellers har gjort seg stor flid med disse reutgivelsene. Synd dette oppdraget ikke gikk tiil Run Out Groove som har gjor en fantastisk jobb med reutgivelser av de andre Morphine-albumene.
    Skuffende og høre, men jeg satser på å ta sjansen på et kjøp og evt bytte om det blir for ille.

Har Good og Cure for Pain på MOV og dem låter bra og "flate".
    Takker for tilbakemelding .

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Har kjøpt - vurderer å kjøpe - bare må ha ? :unsure:
    En er spesielt bra? eller er alle en "må ha"? Hvilken vil være ditt førstevalg?

pink_floyd_dsotm.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.296
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Denne låt ikke bra, masse forvrengning. Noen andre som har tilsvarende erfaring? Skikkelig skuff
    Jeg har 3 ulike utgaver av LZII, hvorav 2014 remaster m Jimmy Page er den klart beste.
    Et par andre som kanskje kan konkurrere er det visstnok, men mye blir personlige oppfatninger.
    Bob Ludwig utgaven som er merket RL på dead wax sies er bra. Den får du ikke kjøpt ny, og prisene er fort oppe i 4-sifret.

Uansett er ikke dette albumet en "audiofil innspilling", men skal låte ganske bra hvis man tar i betraktning at den er gjort i1969.

Stort sett gode tilbakemeldinger på 2014 remaster. Scroll til nederst på discogs- artikkelen:

Diskusjon:

Det kan jo være feil ved ditt eks.
    Det vet du først om du sammenligner med et annet.
    Mvh.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.282
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hmm, ja klar over at det ikke akkurat er en audiofil innspilling. Har bare Spotify til sammenligning, der høres det mye bedre ut.
    Fristende å klage til platekompaniet, men usikker på hvor langt man kommer med det.. Selve platen ellers virker jo rett og fin og finner ingen åpenbare feil. Kosta jo ikke all verdens heller og returfrakten koster jo fort like mye som plata.
    Takk for svar, får gi det en lytt til, klarte bare to spor før jeg måtte sette på noe annet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.296
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, ja klar over at det ikke akkurat er en audiofil innspilling. Har bare Spotify til sammenligning, der høres det mye bedre ut.
    Fristende å klage til platekompaniet, men usikker på hvor langt man kommer med det.. Selve platen ellers virker jo rett og fin og finner ingen åpenbare feil. Kosta jo ikke all verdens heller og returfrakten koster jo fort like mye som plata.
    Takk for svar, får gi det en lytt til, klarte bare to spor før jeg måtte sette på noe annet.
    Bare hyggelig. 🙂
    Synes jo det er synd når folk blir skuffa over en slik klassiker. Uansett, så skal dette låte adskillig bedre på vinyl enn Spotify.
    Hvis alt er i orden og rett satt opp.
    Er det feil med plata, så klag.
    Bransjen skal ikke slippe unna med å selge dårlig kvalitet. Hvis det blir høye returtall, vil jeg tro det lønner seg å skjerpe seg.
    Lykke til. 🙂

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.125
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bransjen skal ikke slippe unna med å selge dårlig kvalitet. Hvis det blir høye returtall, vil jeg tro det lønner seg å skjerpe seg.
    Lykke til. 🙂
    Akkurat.
    Fikk hentet disse 3 i dag:

L1000775.JPG

L1000776.JPG

L1000777.JPG

Alle har fått 2 ganger "heavy" i Degritter.
    Det er bare DSOTM redux som er i orden. Ikke perfekt, men akseptabel.
    A Momentary Lapse of Reason på 2 x 45 er enten feilpresset eller totalt overprodusert. Skyhøj vreng
    over hele platen(e), og The Soldier´s Tale har bare knas, kliks og mas hele platene igjennem. 🤬
    Faen, så irriterende at man må retur med de igjen. Og de andre, som de garantert har fått samtidig,
    har vel samme feil, så det bli´r nokk pengene retur i stedet (n)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    ^Kjøpte PF A Montary Lapse of Reason da den kom på nypress 2LP, og synes den skilles seg ut fra originalen med at den er overprodusert. Ikke samme slam i bassen som originalen har. Nedtur fo min del.... :(

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.282
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Bare hyggelig. 🙂
    Synes jo det er synd når folk blir skuffa over en slik klassiker. Uansett, så skal dette låte adskillig bedre på vinyl enn Spotify.
    Hvis alt er i orden og rett satt opp.
    Lykke til. 🙂
    Ble imponert av platekompaniet, de sender en ny plate sammen med ferdig frankert returemballasje til den andre, er det samme feil på den nye jeg får kan jeg sende tilbake begge to.
    Håper den nye er levelig :)

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.125
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    ^Kjøpte PF A Montary Lapse of Reason da den kom på nypress 2LP, og synes den skilles seg ut fra originalen med at den er overprodusert. Ikke samme slam i bassen som originalen har. Nedtur fo min del.... :(
    Presis samme oppfattning jeg hadde. Har en 1. press og remasteren fra 2014/15/16, og begge er himla mye bedre
    enn denne 2LP versjonen.
    Ikke noe problem i dag. Fikk pengene tilbake for den og The Soldiers Tale uten problemer.(y) (y)

lurvis

vegspringar
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    6.020
    Sted
    Nesodden-Toten-Valdres
    Torget vurderinger
    0
    Sist fredag på vei til hytta kjørte jeg innom en bruktbutikk. Har kjøpt vinyl der før, men det begynte å bli en god stund siden sist.
    Det må innrømmes at jeg fikk litt jaktfeber av å bla i den nye bunken som åpenbarte seg i en hylle på bakrommet.
    Svært bra vinylkvalitet, noen førstepressinger, noen Mint og flesteparten nær Mint var fasiten.
    Skjønte at det ble litt dubletter og videresalg/bytting av dette kjøpet, men jeg spurte pent om kvantumsrabatt. Det fikk jeg og betalte Kr.550.- for hele bunken! Bare med salg av de to heavyplatene fra danske Bums Records går dette i null eller gjerne i pluss.
    Og det er ikke jug!

IMG_0653.jpeg
    IMG_0657.jpeg
    IMG_0660.jpeg

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.125
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Du vet vel @HasseBasse at deler av stemmeopptaket på The Soldier´s Tale er tatt opp hos Thomas Vang/The Village Recording i Skalbakken 15 😋😂
    Nei, men nå som oraklet i Oslo har "vært på", vet jeg det 🥰
    Desverre har jeg ikke platen lengere.
    Det faens er, at når først en feil har tatt matricen, må gudene vite, hvor mange det er presset av driten :confused:.
    Akkurat som med den sisste Vestbo, har jeg ingen forhåpninger for nåværende om at få et feilfritt eksemplar 😫

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.638
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kommer en batch av de nye klassiske releasene fra DG imorgen
    de 4 første jeg fikk var veldig bra

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.134
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpt, men ikke mottatt. Gleder meg voldsomt, spesielt til den øverste.

2003694720.jpg

2003123218.jpg

7072805006382.jpg

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.979
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Hvilke er det?
    OK, lyttet og Googlet og svaret er nei! Det blir bytte det her. Ingen vits å håpe på bedre pressing ved bytte til samme plate da skjønner jeg (?).

Edit: Her var det mange partier med støy og forvrengning og et parti helt uten diskant, men etter en gjennomspilling og rens av stiften, låter det helt fint på runde 2. Nok av dritt i rillene på en helt ny plate der altså. Kan ikke huske at det noen sinne var et tema i de gode gamle dager.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.652
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    OK, lyttet og Googlet og svaret er nei! Det blir bytte det her. Ingen vits å håpe på bedre pressing ved bytte til samme plate da skjønner jeg (?).

Edit: Her var det mange partier med støy og forvrengning og et parti helt uten diskant, men etter en gjennomspilling og rens av stiften, låter det helt fint på runde 2. Nok av dritt i rillene på en helt ny plate der altså. Kan ikke huske at det noen sinne var et tema i de gode gamle dager.
    Ok !?! Vask er "obligatorisk" av nye plater - før avspilling.
    Mitt eksemplar, som ble kjøpt for flere år siden, var tilnærmet lytefritt mht vinylen, så feilen jeg indikerte har ingen ting med vinylen å gjøre. Du får studere coveret og innercover, så får vi se om du finner ut av det ;)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.581
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Mitt eksemplar, som ble kjøpt for flere år siden, var tilnærmet lytefritt mht vinylen, så feilen jeg indikerte har ingen ting med vinylen å gjøre. Du får studere coveret og innercover, så får vi se om du finner ut av det ;)
    Min "gåte for gåte" har blitt vasket flere ganger i ul-vaskeren, men likevel, utrolig dårlig kvalitet på mitt eksemplar.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.553
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Den Reich-Richteren så interessant ut, @aiso.

Jeg venter på neste slipp fra DG TOS. Mer Boston Symphony Hall! Mye mer!

Facebook

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2021
    Antall liker
    884
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denne av en kunde i dag. Denne er spesiell og fordrer lang innlyttingstid. Nummeret til og med og i raud og gild
    IMG_20231012_202640.jpg
    IMG_20231012_202319.jpg
    IMG_20231012_202422.jpg
    vinyl

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.979
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Trykkleifen fant jeg, men selv etter den obligatoriske (manuell for min del) vasken, låt det ikke bra. Stiften har tydeligvis ploget vei gjennom skitt eller vinylrask i rillene, for etter en gjennomspilling var nesten alt OK.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Gesel

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2009
    Antall liker
    161
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Vært i vinyl-dvale en god stund, ikke kjøpt noe nytt på 2-3 år. Med ny spiller i hus og motorsykkelsesongen er over er det bare riktig å få noe nytt inn til de sene høstkvelder :) Disse to flotte pakkene kom i dag. Daft Punk-skiva er langt fra favoritten fra Daft Punks bibliotek i mine ører men fortsatt et knallsolid album. Profound Mysteries-boksen gleder jeg meg virkelig til å lytte gjennom! Sett de tre ganger live i år (og skal på konserten i Trondheim senere i måneden) samt har rundt 800 avspillinger av Röyksopps bibliotek siste året i følge last.fm. Har CD-utgaven men ryktene sier vinylutgava er magisk! Så det gjenstår å se, neste uke blir det masser av tid til musikk igjen. Heldigvis!

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn