Hifisentralen har vært, er og vil fortsatt være den viktigste eksterne faktor i mitt hifi-liv. Jeg hadde aldri hatt den lyden jeg koser meg med hjemme nå hvis det ikke var for dette forum og for alle kontaktene jeg har fått her inne. Jeg har fått gode råd, fått vært rundt og lyttet til mange anlegg, truffet mange hyggelige og kunnskapsrike mennesker og ikke minst fått gode kompiser gjennom min aktivitet på HFS. At det i perioder er en del krangel og tull i diverse tråder tar jeg med knusende ro og fokuserer da heller på de steder jeg vet jeg finner nyttig info og kan få innspill fra vettuge folk.
Til alle som får noia av kverulanter og usakligheter, styr unna de åpenbare irritasjonsmomentene, len dere tilbake og bruk forumet til det man har slike forum for; Treffe andre gærninger som er like hekta på denne hobbyen som en selv er. Fokuser heller på verdien av samhold i en hobby som for utenforstående fremstår som fryktelig sær fremfor å henge seg opp i uenigheter og kverulering. Vi er alle særinger, og det bærer kanskje forumet også preg av (heldigvis). Diskusjoner, uenigheter og fremfor alt medlemmer som våger å yppe til slikt gjør at man beveger seg fremover IMO!
Jeg hører hva du sier og er stort sett enig,
men allikevel skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan legge opp til at det er Hifi og musikk som er hoved fokuset.
Det er vanskelig å styre unna når det ligger der, åpent for alle mulige angrep...
blander man religion og politikk inn, så er fanden løs!
Jeg tror ikke bråket rundt off-topics er verdt det, men det er selvsagt bare min subjektive mening.
Det enkle er ofte det beste og det enkle er å ha en ren forum forside med bare haifai!