Mat, drikke og røyk Hvilket godteri har den mest fantastiske smaken?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Langplateversjoner av småsjokolader ville vært spennende. Troika helt klart, men tenk så stas det hadde vært med en langplate Hobby?
    Nå er det jo Freia som har spesialisert seg på forskjellige 200 grams sjokoladeplater, mens både Hobby og Troika er fra Nidar. Kan være litt derfor det ikke har kommet sjokoladeplater av dem enda. ;D

    Personlig mener jeg Freia's Monolit er mye bedre enn Troika, så de kunne jo lagd en plate med den. :)
    Nidar har jo prestert bra i plateformatet med Smørbukk-varianten sin. Den fortjener heder og ære synes jeg. Et godt tilskudd til platefamilien.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Langplateversjoner av småsjokolader ville vært spennende. Troika helt klart, men tenk så stas det hadde vært med en langplate Hobby?
    Nå er det jo Freia som har spesialisert seg på forskjellige 200 grams sjokoladeplater, mens både Hobby og Troika er fra Nidar. Kan være litt derfor det ikke har kommet sjokoladeplater av dem enda. ;D

    Personlig mener jeg Freia's Monolit er mye bedre enn Troika, så de kunne jo lagd en plate med den. :)
    Nidar har jo prestert bra i plateformatet med Smørbukk-varianten sin. Den fortjener heder og ære synes jeg. Et godt tilskudd til platefamilien.
    Jeg syns ikke smørbukksjokoladen er noe særlig, syns mest av alt den virker som en kjip rip-off av Freia sine forskjellige sjokoladeplater.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.006
    Torget vurderinger
    12
    Krokantrøffel er godt. Savner dessuten soho og pigalle. Og vaniljecola.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Nøtter er heslig. Har aldri skjønt de som vil ødelegge en sjokolade/konfekt med nøtter, eller nougat. Firkløver er en rasert Freia Melkesjokolade.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Må bare advare mot den nye Stratosvarianten - den med salt karamell inni! LIVSFARLIG. :cool:
    Nå føler jeg meg som ei fjortisjente som først blir interessert i en suspekte nabogutten fordi mor har sagt "Han skal du holde deg LANGT unna!"
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.502
    Torget vurderinger
    23
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ut fra snittalderen her inne, så hadde jeg egentlig venta meg en oppramsing av Kongen av Danmark, Polkagriser, Kamferdrops, kremtopper og Moccabønner, og at tråden skulle dø av seg selv etter kort tid.....

    :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.502
    Torget vurderinger
    23
    Hei hei hei... det var TANTENE mine som drev med slikt! Og bestemor :mad:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    NRK har jo tilogmed dokumentert at det ikke er noen som faktisk _liker_ mokkabønner. Dette har jo vært tatt opp her tidligere også.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Må bare advare mot den nye Stratosvarianten - den med salt karamell inni! LIVSFARLIG. :cool:
    Nå føler jeg meg som ei fjortisjente som først blir interessert i en suspekte nabogutten fordi mor har sagt "Han skal du holde deg LANGT unna!"
    Føkk deg Sluket! Det skjedde et uhell på jobb her nå, til tross for at en kollega mente at det ikke var noe godt havnet det plutselig to plater her allikevel.

    Og jeg tror ikke de blir delt med så mange andre. Det funka, for å si det sånn.
    Alt er din feil!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.502
    Torget vurderinger
    23
    Ja ja ja. Kom med noe nytt da! Alltid min feil :(
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Beklager. Skjønner det er hardt å måtte ta ansvaret for sine ugjerninger.
    Men takk for tipset.



    urp.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    I riktig gamle dager, slutten av 60 tallet og utover på 70 tallet var det en hjerteformet "smågodt" sjokolade med et lyserødt bringebærfyll! Husker ikke hva den het men den var overjordisk god!

    Jeg fikk en hel eske i julegave. Hvor mange sjokolader som var i denne esken aner jeg ikke men det var mange! Esken var vel ca dobbelt så stor som dagens plastbokser med "smågodt"! Flere kilo! En av fordelene med å ha en mor som hadde godteributikk. ;)

    Ulempen var selvsagt at jeg spiste så mye av dem på så kort tid at jeg ble "vaksinert" og tålte ikke smaken av dem i lang tid etterpå. Og når jeg etter flere år ville prøve igjen var de ikke å oppdrive. Tragisk.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    2
    Tenk. En gang var det kakaosmør i disse. Var spesialfreak fra sent 1970-tall, men formelen er endret mange ganger.
    Spiste kilovis av spesial! Vi TØMTE Evabua (lokal kiosk tilhørende Eva på Galgeberg) jeg og svogers! Spesial & Cola, a Receipe for Disaster....
    Vokste du opp i Galgeberg/Etterstad-området?
    I såfal,l husker du en kiosk/gatekjøkken oppi Strømsveien som jeg mener het "Brødrene bacon" på folkemunne?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.502
    Torget vurderinger
    23
    Nei... var nok FØR gatekjøkkenperioden! Det var riktignok et gatekjøkken på åttitallet, når du svingte inn til Etterstadsletta fra Strømsveien i krysset ved bensinstasjonen inn til Ensjø, men kjenner ikke igjen betegnelsen...
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    I riktig gamle dager, slutten av 60 tallet og utover på 70 tallet var det en hjerteformet "smågodt" sjokolade med et lyserødt bringebærfyll! Husker ikke hva den het men den var overjordisk god!

    Jeg fikk en hel eske i julegave. Hvor mange sjokolader som var i denne esken aner jeg ikke men det var mange! Esken var vel ca dobbelt så stor som dagens plastbokser med "smågodt"! Flere kilo! En av fordelene med å ha en mor som hadde godteributikk. ;)

    Ulempen var selvsagt at jeg spiste så mye av dem på så kort tid at jeg ble "vaksinert" og tålte ikke smaken av dem i lang tid etterpå. Og når jeg etter flere år ville prøve igjen var de ikke å oppdrive. Tragisk.
    Ikke ukjent det der - verken sjokoladen eller opplevelsen av å ha spist alt, alt for mye. Med meg skjedde det med Bassets - engelsk konfekt på Holger danske på en korpstur Danmark. Den første esken gikk greit ned Jeg stoppet etter en halv til, og var dårlig resten av turen og noen dager etterpå.

    Hjertesjokoladen med bringebærfyll var vel omtrent det samme som Opal i miniformat. Veldig god sjokolade for søtmomser som meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn