Hvilket lydformat er du oppvokst med

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

som nevnt over husker jeg godt 8-spors-kasettene.har litt nostalgiske følelser her.en svunnen tid,produkter fra det forjettede landet.de gikk vel ut av det norske markedet rundt 1978.problemet med desse var at de ble fort slitte i og med det var en rotor som "skudde" båndet rundt ved lydmagneten.en annen ting var at de ikke stoppet før man dro de ut av spilleren.mye brukt av trailersjåfører i gamle dager.forøvrig oppfunnet av samme mann som utviklet Learjet-flyet på 60-tallet.

for spesielt intresserte : www.8trackheaven.com

mvh. s, (betamax-eier 8))

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
oppvokst med kassett (i begynnelsen) og cd. har gjort en helomvenning og slått meg på vinylen jeg da men.. ;D

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
146
Vinyl hjemme på:

- Radionette platespiller
- Tandberg TR 1040 reciver
- Tandberg Facett høyttalere

Ellers så gikk det i kassett blandt gutta i nabolaget. Mye lettere å dra med seg rundt.
Fikk lappen/bil i ´85. Gikk i kassett da også...

Torsen

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
LP og spolebånd.
Philips svært radiokabinett fra 1961 med hele 2x4watt OTL forsterker og 2 veis 800ohm's høyttalere. Philips plateskifter og Tandberg spolebåndopptaker. Husker at det gikk an å spille megahøyt på denne....

Lånte LP'er av venner der utvalgte melodier raskt ble omgjort til båndkopier i 3,3/4" båndhastighet. Satt også klar hver fredag for å spille inn nykommerne på "Ti i skuddet" i 1,7/8" fart i mono(Måtte spare på båndet vet du). Har faktisk disse gamle spolene fra 60 tallet enda og de spiller overraskende OK fremdeles.

Samleren

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Riktig, du skulle aldri ha sagt aldri ::)
Jeg vokste opp med steinkaker 78, har de ennå, og tenkte på det nå nylig i forbindelse med Grethe Kauslands bortgang.
Mine (MINE ;) to første var Min Lille Teddybjørn med Lille Grethe ;D og Dyrene i Afrika (gidder ikke akkurat nå å sjekke hvem ::) det var med).
Husker ikke hvilken som var først, men det ble vel 45 singler . før jeg var ferdig utvokst (i høyden ;D )
og deretter LP

Brodern (eldre) kjøpte Radionette kabinett med plateskifter for konfirmasjonspenga sine, på den tiden brukte de tøffe traktorsko.
Mvh:KW

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hmm....
Startet med stereo-kasett-spiller/radio i ca. 1980.
Julegave fra foreldrene mine, med AC/DC-highway To Hell + noe punk-greier 8)(De angret fælt, stakkars)
Kjøpte for konf.pengene et kompakt-anlegg som bar navnet Silver, i sølv selvsagt, med to Pioneer 3-veis høyttalere.
Dette kostet den nette sum av 7000,- den gangen.
Kjøpte samtidig min første vinylplate...AC/DC:For Those About To Rock-We Salute You.
Dette anlegget var solid, og var med meg til jeg var ca.22 år.
TOTALT utslitt var det da ;D

Mvh
Rocker

Topp Bunn