Hvilket tiår???

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.317
Antall liker
4.690
Torget vurderinger
1
Boffen skrev:
Gullalderen var fra 65-75, etter dette er det ikke så mye bra. (dog noe).

(fjortisene (folk under 35) er nok uenig, men det hjelper ikke))
Puhhh ... da unngår jeg fjortisstempelet ;D

Helt enig med «gullalderen» ... for min del starter den med Yardbirds, dernest kommer 1967 og 68 som de «store årene». Etter 75 er er det et lite vakum fram til The Wall i 78, og oppblomstringen av elektronika, punk og britisk-ska som «definerer» overgangen 70/80. 80-tallet er det tiåret som for min del er grunnlaget for min musikkinteresse - men Gud bedre så mye skrap som ble git ut. Et 80-tallsikon som jeg synes står seg overraskende godt er Eurythmics. Depeche mode er en selvfølgelighet. U2 stoppet på mange måter med Rattle and hum, selv om jeg også liker Achtung baby og Zooropa. Madness har jeg flere skiver av en det de har gitt ut. etc.

mvh
KJ
 

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Innlegg
78
Antall liker
0
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Noen tips?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.982
Antall liker
769
borchgrevink skrev:
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Noen tips?
Otis Redding, Wilson Pickett.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Aretha Franklin, Booker T & the MG`s, MFSB, Ohio Players, Billy Paul, Instant Funk, Brass Construction, Blackbyrds, Mandrill, Afrique, Main Ingredient, Rhythm Herititage, Osibisa, Chairmen of the board, Mothers Finest, Sly & Family stone, Roy Ayers, Temptations, Marvin Gaye, Commodores, Harold Melvin & Blue notes, James Brown, Isaac Hayes, Jimmy mcGriff, Fatback Band, Edwin Starr, Johnny Hammond og sjekk ut Philadelphia International Records. Puhhhhh, var en del her. Mye bra soul/ funk fra slutten av 60 til midten av 70 tallet å sjekke ut her.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.161
Antall liker
12.382
Sted
Hus
Erland skrev:
rolfozzy skrev:
Erland skrev:
ErosLoveking skrev:
Det jeg likevel i den senere tid har brukt mye tid (og ikke minst penger) på er 70-75 funk/soul. Vannvittig mye bra å få tak i før discohælvetet tar helt over.
Kanskje du kan hjelpe med et musikktips her?

Saa en del av en dokumentar der det presentert div soulartister og grupper. Bla tre damer som var saa funky at jazz eller rock ville vaert en like god betegnelse. Jeg har lett og sett i platehyller etter noe som kan ligne, uten hell.

Knalltøfft i alle fall!

Det ble vist til masser av uenighet og jalusi mellom de tre damene i gruppa.

Desverre hadde navnet paa trioen blitt presentert foer jeg slo paa TV'n, og det ble ikke repetert heller.

Er det noen som paa dette tynne grunnlaget vet hvem jeg forsoker aa beskrive?
Kan det være Supremes ? Mye krangling i den gruppa før Diana Ross gikk ut.
De to andre syntes at ho fikk for mye oppmerksomhet.
Nei-nei. Det jeg har i tankene er myyyyye mer funky, mer fra tiden omtrent da Rick James og George Clinton regjerte. Fant noen tips i et intervju i siste HIFI+ som kanskje kan lede til noe..... ååååååå det HIFI+ ble liggende igjen på flyet i dag ja ::)
Tenker vel på Parliament da vel Gamle gruppa til George Clinton
 
Topp Bunn