Hvis du har rundt 10k kr...

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
10.062
Antall liker
17.958
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
som skal brukes på platespiller inkl arm og PU, og som gjerne er vakker også.

Hva ville DU ha jaktet på? Fint om du også kan fortelle hvorfor.

Eller er det for lite penger?

:)
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
23.401
Antall liker
63.032
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Skulle akkurat til å si det; Clearaudio Concept til 9995kr.
Man må ha noe fornuftig å sette den på da den visstnok er noe følsom for vibrasjoner .
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.201
Antall liker
24.675
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg tenkte på Rega P3/24 med Elys2 pickup. 10500,- er over budsjett, men man kan velge farge på pianolakken. Den er funkisvakker. Må i likhet med Clearaudioen over stå på noe fornuftig, f.eks Ikeas Lack-bord.



 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.855
Antall liker
1.439
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Over budsjett, men Avid diva 2 og gjenbrukt arm og pu inntil videre
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Tror P3-24 synger på siste vers om dagen. RP3 har egentlig erstattet den, men finnes ikke i like mange farger dessverre.
Men heldigvis har Rega lansert RP6, som ligger på £800 i UK og kommer i diverse farger slik P3-24 gjorde. I tillegg er den jo teknisk overlegen og TT-PSU er inkl.
 

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.201
Antall liker
24.675
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Noen som følger med! Takk, digiman.

Så det lå en RP3 på sidene til Rega. RP6 ser absolutt likandes ut.
 

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
10.062
Antall liker
17.958
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Se der, ja, masse snacks! Flere? :D

Hva om vi inkluderer bruktmarkedet også?
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tja...Project har også et par interessante. Og du kan vurdere pent brukt MusicHall, eller en Clearaudio som kostet meir som ny enn ditt budsjett; Performance. Eller Rega P5, sjøl om jeg personlig aldri har likt Rega'ene... Kommer du over en brukt Vpi Scout eller Avid Diva til den prisen, bør du kline til..

Det er neppe noen stor sjangs for at spillerne skal være teknisk utslitte, sjøl om de har noen år på baken. Det er kanskje større "fare" for at de er modda forderva... ;D Glem ikke tilstand på pick up, og riaa-trinn må du kanskje også ha?
 

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Innlegg
159
Antall liker
1
Audioaktøren i Horten har flere brukte med og uten pick-up.
 

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
10.062
Antall liker
17.958
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Er helt fersk på dette. Hadde en Rega P3 for mange år siden, da med Holfi riaa, og solgte den etter en mnd :-[. Har heller ikke opparbeidet meg noen vinylsamling, så jeg er usikker på hvor mye penger å legge i denne gangen. Hadde egentlig avskrevet vinyl, men i disse Skvisbåks/DAC-tider, så kommer en viss reaksjon ;). (Blir jo helt svimmel av alt teknopratet i Skvisbåks/DAC-tråder!).

Har pr tid en MF Nuvista M3 integrert. Den har både MM og MC-riaa, og som skal visstnok være ganske så bra (noen som har testet denne?).

VPI Scout husker jeg å ha høstet mange lovord da den kom. Synes også Michell Gyro SE er grisesexy :-*. Ellers er det jo masse å velge imellom, ser jeg.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
vinagunner skrev:
Se der, ja, masse snacks! Flere? :D

Hva om vi inkluderer bruktmarkedet også?
Fra egen erfaring vil jeg anbefale ny spiller. Mindre velikehold, mere driftssikker og som regel bedre lyd imo. I tilegg kjenner du historikken da :) Det er utrolig mange platespillere som har blitt herjet med av uvitende eiere. Det er også kjekt å ha en forhandler å forholde seg til om du ikke er erfaren i vinyl faget.
 

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.830
Antall liker
18.166
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Kan vel også få en Michell Technodec til kampanjepris til godt under 10k. Må kanskje sprenge budsjettet litt for å få med arm og P.U.

OU812
 

roarh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Innlegg
131
Antall liker
6
Finn en brukt Linn LP12, helst med Cirkus. Bør være mulig å finne innenfor budsjett. Jeg tipper den også vil være konkurransedyktig lydmessig. LP12 kan også oppgraderes så mye du gidder og lommeboka tillater.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Den Thorensen har fått mye skryt, ja.

Tror forresten denne karen hadde valgt en sånn.


Jeg er forresten enig i anbefalingen av Rega i dette prisleiet. Finner du en brukt P3/24 og klemmer til med en Ortofon eller DV etter smak, så skal det godt gjøres å trå veldig feil.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.237
Antall liker
15.350
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Jeg fikk min P5 for 9k brukt (3-4 timer brukt 8) )
Vet ikke om du MÅ opp til det nivået for å blir happy, men jeg føler i alle fall at den er en verdig del av anlegget.
Nå kommer det mye nytt fra Rega så kanskje er det mye flott og brukt å få tak i snart. ;)

....og så er det jo så mye fine greier å få fatt i for å pimpe sin Rega da ;D ;D

Min har fått Groovetracer Reference Subplatter, Rega TT-PSU, Groovetracer Counterweight, Michael Lim Dual Pulley, 2 stk Rega "White Belt" og en The Funk Firm Achroplat 8)

Nå lurer jeg på om den ikke snart skal få noen nye føtter, siden Squeezeboxen får seg ny PSU til jul :D

 
Topp Bunn