Diverse Hvofor har du det rara brukernavnet...

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.121
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har det sjeldne slektsnavnet Wallentinsen som mellomnavn. Det ble fjongifisert av en bergenser (selvfølgelig var han bergenser) en gang på 1800-tallet fra Valentinsen. Så tager man egennavnet Valentin og latinifiserer det.

Avataren min er Juliette Binoche. Håpløst forelsket siden Tilværelsens uutholdelige letthet.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.982
Sted
Holmestrand
Som nyinnvandret fra Tyskland til indre Hardanger den gangen var fjordene og hvordan de ble til ganske så pregende... ;)

Min tyske nick michnix kommer fra en dårlig vits som dessverre ikke funker på norsk.
Gi oss en smaksprøve på dårlig tysk humor i original språkdrakt da?
Noen av oss staver oss mer eller mindre godt gjennom morsmålet ditt, og en latter sier vi ikke nei til.
:)

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
4.856
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Som nyinnvandret fra Tyskland til indre Hardanger den gangen var fjordene og hvordan de ble til ganske så pregende... ;)

Min tyske nick michnix kommer fra en dårlig vits som dessverre ikke funker på norsk.
Noen av oss staver oss mer eller mindre godt gjennom morsmålet ditt, og en latter sier vi ikke nei til.
Ikke helt PC - så jeg vil ikke høre noen klager ;)

Drei Jäger treffen sich nach einer Treibjagd:

-„Was hast du denn geschossen?“ fragt der Erste.
-„Zwei Wildschweine, vier Hirsche und zwei Michnixe.“ Sagt der Zweite.
-„Ich hab nur ein Wildschwein, keinen Hirsch aber dafür 5 Michnixe“ Sagt der Erste.
Der Dritte sagt verwundert: „Ich hab Zwei Wildschweine und 3 Rehe geschossen. Aber was sind denn Michnixe??“
Der Erste antwortet: „Das sind unsere ausländischen Treiber/Jagdhelfer. Die rufen immer „Mich Nix! Mich Nix!“

:p

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.982
Sted
Holmestrand

Ikke helt PC - så jeg vil ikke høre noen klager ;)

Drei Jäger treffen sich nach einer Treibjagd:

-„Was hast du denn geschossen?“ fragt der Erste.
-„Zwei Wildschweine, vier Hirsche und zwei Michnixe.“ Sagt der Zweite.
-„Ich hab nur ein Wildschwein, keinen Hirsch aber dafür 5 Michnixe“ Sagt der Erste.
Der Dritte sagt verwundert: „Ich hab Zwei Wildschweine und 3 Rehe geschossen. Aber was sind denn Michnixe??“
Der Erste antwortet: „Das sind unsere ausländischen Treiber/Jagdhelfer. Die rufen immer „Mich Nix! Mich Nix!“

:p
;) Takker. :)

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Valgte Distinctive fordi jeg har så sær musikksmak.
Videreføres også gjennom DJ Distinctive som jeg har brukt når jeg beatmixet underground triphop, dub og synkoperte klubbjazz stilarter.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.717
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
vina + gunner = vinagunner

Vietnam -> vina. Gunner fordi jeg er supporter av fotballklubben Arsenal, med kjælenavnet The Gunners.

:rolleyes:

slendrian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2012
Antall liker
135
Sted
Rødøy
Slendrian kommer først og fremst fra min onkel, siden jeg heter Sindre kom han med sindrus feladorus, slendrian osv. Tanta mi kalla meg "tante sitt lille snusk", noe jeg ikke føler passer helt for en skalla og hårete sekk på litt over 0,1 tonn.. Mamma snakker om en eller annen Piltingsrud, tror det var en figur på barne-TV på 80-tallet?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.122
Torget vurderinger
0
...

Mamma snakker om en eller annen Piltingsrud, tror det var en figur på barne-TV på 80-tallet?
Ikke barne-tv. Google Sindre Piltingsrud. ;)
"Pilten" er den tøffeste fyr jeg vet om!
En fantastisk/fenomenal ( fyll inn med valgfrie superlativer!! ) pilot!
Intervjuet som Erik Bye hadde med ham på NRK TV er til dato det råeste jeg har sett på TV.
Det finnes et par helt fantastiske historier som viser hva slags mann han var, men dessverre har jeg ikke tid til å ta dem nå. Han var en legende i levende live!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.649
Nå var det faktisk hobbyjurist Sindre Piltingsrud jeg tenkte på.
Det kan se ut som det er noen som bør ligge unna tråden "Du skjønner du er gammel" enten de nå er for gamle til å huske eller for unge til å ha opplevd ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.122
Torget vurderinger
0
Spiralis - er det Arvid eller Gunnar Piltingsrud du tenker på - eller kanskje begge? De var jo brødre...
Med forbehold om at husken ikke er hva den engang var, så var det nok Gunnar. Tror jeg.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Når det går opp for deg at det å være skipselektriker ikke bare er koselig tilkobling av elektrisk utstyr, men faktisk det at en middels fiskebåt har mellom 3 og 10 kilometer kabel så ble navnet valgt en av de dagene skuldrene verket og jeg registrerte meg på Hifisentralen.
Jobber ikke med dette nå, men er fortsatt Kabeldragern i sinn... ;)

Topp Bunn