Hvor ble det av tråden: Fra Avalon til Respons

Status
Stengt for ytterligere svar.
J

Janpe

Gjest
Høvdingen skrev:
2.
At Høvdingen fritt gjengir innhold i korrespondanse mellom en importør og seg selv her på Forumet? Er det ok?

Dette sagt på et prinsippielt grunnlag !!
Med unntak av "politianmeldelse", så har ikke jeg gjengitt innholdet i noen emails mellom Peter og meg. Forøvrig så er dette regler som moderatorene og jeg selv har utviklet, og så langt jeg kan se så står det ingenting i Norsk Lov om dette. Jeg synes selv at reglene er fornuftige da de forsvarer den enkeltes rettighet til privatliv, men når ordet "Politianmeldelse" kommer på banen så blir det umiddelbart "public knowledge".

Mvhg
Høvdingen
Rett til privatliv bestrides ikke, definitivt. Jeg er ikke jurist, men innbiller meg at IP-adresser må beskyttes og blir så av norsk lov. Dette sålenge det ikke foreligger mistanke om kriminalitet. På generelt grunnlag.

Det du gjengav av korrespondane mellom deg og Peter bidro ikke til annet enn å sette mer fyr på bålet, men gjort er gjort. Utgangspunktet til denne etterhvert håpløse tråden var et ondsinnet innlegg, la oss ikke glemme det opp i all tristessen! Enhver har vel rett til å forsvare seg, sin business og agenturer. Noe som ble gjort, men tråden gikk altfor langt IMO.

God middag!

Mvh
JP

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
I denne jakten på en IP-adresse, så vil jeg bare si, det kunne ha vert min. Hadde jeg bare hatt fantasien og sansen for en god "practical joke" som denne karen har. Slike fåfunn blir best sammen med hårsåre offer, som i dette tilfellet.
Spesielt likte jeg godt de små skrivefeilene til denne "usjohnny" som antydet at an hadde vert for lenge "over there". Meget elegant!
Tråden fikk desuten et unormalt snev av seriøsitet over seg etter at han fikk mange gode råd fra Respons eiere som ville bidra. Ingen protester fra Avalon leiren derimot, men vi vet jo nå at de da satt i telefonen med politiet.....

B

Back_Door

Gjest
Denne "usjohnny" har vel oppnådd mer enn han hadde drømt om nå? Vel og merke om hans intensjon var å sverte AF.
Reaksjonen fra AF gjorde jo mye større skade for dem selv, enn skriveriene fra usjohnny.
Når det er skrevet, vil jeg påpeke at å bruke dette forum for å sverte bestemte personer eller bransje, er svært beklagelig og trist. Poenget er at man har svært liten mulighet til å forhindre det. Hvordan skal vi kunne vite hva som er reelt opplevd og hva som er oppspinn?

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
I praksis er det ikke mulig å skille reelle opplevelser postet som ytringer på HFS fra oppspinn. Sånn er det bare.

Men det finnes selvsagt mange måter å sannsynliggjøre en forskjell på. Tillit, argumenter, støtte fra andre medlemmer, osv.

Mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
IT!!!

Nåja, det er nermest som å se denne lille snutten her ifra youtube, som å ha lest de to tråder.
Man kan tillegge hvem man vil til de forskjellige roller..

Men uansett, jeg synes iallefall at den opprinnelige post av usjohnny må kategoriserers som meget utstudert
ironisk satire. Og jeg tror IKKE den var ment i pur ondskap!
Men som vi ser så kan det altså bli så mye bråk rundt slik som dette, at det halve kunne vært nok.

Det er derfor bra at de forskjellige har markert at det er rom for meninger,
som man fremsetter i det ønske å øke kunnskap, glede og interesse rundt noe man finner enten bra, eller ikke fullt så bra. Begge deler hører med!

mvh

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Slik dette utvikler seg så mener jeg at hadde tråden fått rulle urørt så ville usjohnny måtte forklare seg mer rundt syn og erfaringer. Samme med de som føler seg angrepet.

Slik dette har blitt nå så er det bare kok. Ting som var ment skjult er utlevert, man lurer på hva trådstarter virkelig kunne fulgt opp med etc. og eventuelt stilt han til veggs. Og hva ble skrevet egentlig..

Moderator(er) skulle frigi all form for påvirkning av innhold og synspunkter fra bla. bransje aktører forklart med at de har alle muligheter til å argumentere på like vilkår. Motsvert om du vil, slåss og tilbakeveis det man mener er urett. Hver enkelt leser av innholdet danner seg sin egen oppfating av produkt og 'slosskjemper' ;D. Ikke unikt for hifi.

Mener det er langt unna når ting blir ’virkelig’ skittent og aktuelt for rettsvesenet det jeg har sett omhandlet her på sentralen.

Har derfor landet på; hold fingrende fra fatet og la ting utvikle seg som det vil. De som velger å ta steget videre mot politi etc. må gjerne gjøre det, men regn med å bli vurdert og behandlet som på alle andre arenaer i samfunnet.

Ikke noe grunn til å kjøre annerledes her. Vi forumbrukere burde selv kunne velge hva vi finner interessant nok til å bruke tid på å lese, men vi burde være sikker på hva som er sagt/påvirket.

Tror heller ikke dette hadde ventlig påvirket tonen eller stemning på forumet. Dette burde kunne ha regulert seg selv.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.200
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Så festlig her har vært da! Damage control gone Shit hits the fan.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Er vel ikke akkurat damage control dette Valentino... Heller collateral damage...

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.200
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du kan så si.
- En MUS!
- Nuke it!

Velg våpen med omhu, har kloke menn sagt.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Jeg blir stadig overrasket over å se hvor dype hull enkelte klarer å grave seg selv ned i....

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
705
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Men det er ikke like overraskende at de samme gjør det gang på gang... 8)

pixote

Medlem
Ble medlem
02.03.2008
Antall liker
0
Du kan trygt si at den avalon edge gjengen skal jeg holde meg borte fra komponentene likeså.

Vetteman

Medlem
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
0
JP skrev:
Våpendrager?
Synes man at følgende er ok?

1.
Å opprette et alias med det for øye å sverte produkter og en leverandør? Nei, det har IKKE noe med kritikk av nevnte merker å gjøre. Personlig bryr jeg meg svært lite om hva andre spiller på. Det er hver sin sak, ferdig med det.

2.
At Høvdingen fritt gjengir innhold i korrespondanse mellom en importør og seg selv her på Forumet? Er det ok?

Dette sagt på et prinsippielt grunnlag !!

1: Hvor er det bevist at personen opprettet alias for å sverte et konkret produkt eller en konkret leverandør??

2: I dette tilfellet: Soleklart ja.

Hvis det er slik at man har problemer med utsagn fra andre om produkter man selv har, eller forhandler, er da ikke beste måten på et forum som dette og heller prøve å sette vedkommende fast med "facts", eller motstridende argumenter?

Jeg har ikke lest tråden det er snakk om, men det virker som brorparten av sentralen ikke har oppfattet dette som noen sverteaksjon.

Jeg har hørt hørt både Avalon og Respons, flotte saker det, men man må da vel kunne kritisere et produkt ( så lenge det er konstruktivt ) uten å bli regelrett sablet ned.

På meg som forholdsvis ny bruker her, så virker det som det er nettopp det AudioFreaks prøver, fordi en eller annen har sagt et skjevt ord om deres produkter.

Innleggene fra den kanten har i tillegg vært milevis fra seriøse, og ligner heller på en fjortissdebatt fra Nettby.

Grow up sier bare jeg, og er det noen som skal ha en beklagelse så er det Høvdingen. Hatten av for hans "handling" av debatten.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pixote skrev:
Du kan trygt si at den avalon edge gjengen skal jeg holde meg borte fra komponentene likeså.
Til deres forsvar; det er lite galt med komponentene. Både det jeg har hørt fra Avalon og det jeg har hørt fra Edge er fin hifi, helt tydelig laget av mennesker som vet hva de gjør. De har sine sterke og svake sider, som alle produkter på planetens overflate.

Problemene starter når man ikke erkjenner akkurat det. Jeg har sågar hørt det hevdet at Edge sin cd-spiller låter minst like bra som hva som helst til mange ganger prisen. Jeg inviterer gjerne hvilken som helst musikkelsker hjem hos meg med en medbrakt Edge cd-spiller; jeg har en Naim cd-spiller til flere ganger prisen; så kan man avgjøre for seg selv om det er hold i den påstanden. Jeg har hørt Edge cd-spiller (om enn bare over kort tid)  i to systemer, og de låter fint til prisen så langt jeg kan høre.

Poenget er; det er synd om en kjerne av diehards blant eierne offentlig skal fremvise ringeakt for andre svært oppegående konkurrrenters produkter; slik er dømt til å skape dårlig stemning. Slik enkelte nylige tråder har vist med all ønskelig tydelighet. Hva man tenker og gjør privat er en annen sak, og hva man foretrekker er helt og holdent ens egen avgjørelse; men det må respekteres kontralateralt.
Produsentene har ingenting med dette å gjøre; og de ville nok ha vært bedre tjent med en publisitet preget av en mer jordnær og realitetsorientert tilnærming til hifi og musikk. For det er jakten på den største musikkgleden som får mennesker til å kjøpe så dyr hifi, og det bør reflekteres i holdningen til hobbyen og produktene.

Jeg skulle forresten fortsatt gjerne se flere fra den hifi-leiren på musikksidene; der er det mye inspirasjon å hente til vettug bruk av sine dyre produkter :)

Mvh Vidar P

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Etter så mye politisnakk kom jeg i hug en viss Bastian, som tilhører denne profesjonen. Sågar mester den mannen. Han har laget en liten sang jeg sitter og nynner på nå. Skal vi ta den i kor dere?

Undrende
Sniff

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
38.795
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Fenomenalt.

Et visdomsord ytret av en erfaren partner i et velkjent konsulentfirma for noen år siden: "Pissing off your customers is an interesting strategy." Platebransjen har også forsøkt den strategien. Det gikk som det måtte gå. Ta det til seg den som eventuelt måtte føle for det.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Godt sagt Vidar P. Jeg har sagt det før, og jeg står fortsatt ved det, på Hi-Fi Messen i Trondheim i 2007 var Avalon/Edge/CJ rommet det mest vellykkede med henblikk på flere lyd parametre. Ikke alle, men flere av de som jeg synes er viktige. Det er ingen grunn til å boikotte produktene eller AudioFreaks etter min mening, men en beklagelse fra AudioFreaks på denne uheldige hånteringen av en kritisk ytring mot Avalon ville vært en veldig sympatisk reaksjon. Da tror jeg folk flest ville lagt dette bak seg temmelig fort.

Mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.129
Torget vurderinger
1
For ordens skyld: Avalon lager svært gode høytalere, og man står fritt til å like/foretrekke noe mer enn annet.

Når det gjelder dette med å beskytte noen som farer med løgn:

-Når et medlem registrerer seg, så oppgir vedkommende kun E-post adresse, og nick. Utover dette er det kun IP-adresse som er mulig å spore opp. Dette er opplysninger som også er beskyttet av personvernloven, og som Høvdingen ikke uten videre kan gi fra seg. Det å drive urent spill i en eller annen form er berørt av avtalen mellom Hifisentralen og bruker:

?Gjennom å bruke dette forumet, aksepterer du at du ikke vil poste artikler som er usanne, æreskrenkende, unøyaktig, fornærmende, vulgært, trakkaserende, grusomt, bespottelig, seksuelt orientert, truende, angripende mot en persons privatliv eller annet som kan bryte en hvilken som helst lov. Du aksepterer også at du ikke skal poste noe som du selv ikke har kopieringsrettighetene på, eller ikke har tillatelse fra innehaver av kopieringsrettighetene. Spam, flood, reklamering, kjedebrev, pyramidespill, og anmodninger er også upassende i dette forum. Som medlem av forumet plikter du også å følge reglene til enhver tid. Eventuelle brudd på reglene kan medføre utestengelse fra forumet.

-Legg videre merke til at det står i avtalen mellom Hifisentralen og et nytt medlem at:

Legg merke til at det er umulig for oss å bekrefte gyldigheten til poster i dette forumet. Husk at vi ikke går gjennom alle postene og er ikke ansvarlig for innholdet. Vi er ikke ansvarlige for nøyaktighet og ufullstendig informasjon. Postene uttrykker forfatterens syn, ikke nødvendigvis synet til administratorene i dette forumet.

Videre står det at:

Du står alene ansvarlig for innholdet i dine poster, og står ansvarlig for å holde postene dine, og linkede websider, skadesløse og harmløse. Vi i administrasjonen tar oss også rettigheter til å avsløre din identitet (eller hvilken som helst informasjon vi har på deg) i tilfelle klage eller rettslig forfølgelse i all informasjon postet av deg.

Her er det klager og det juridiske berørt, men jfr. garantien som gis avslutningsvis i avtalen, har en ny bruker rett til å forbli anonym. Dersom en bruker politianmeldes av en annen bruker, er det Politimyndigheter som i utgangspunktet har krav på all informasjon som kan avsløre identiteten til vedkommende. Se forøvrig brukeravtalen her:

Mvh. Bjørn

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Jeg har selv uttalt meg kritisk til måten PeterD og hans supportere har håndtert denne og andre saker på men la oss heller ikke glemme at det er mannens levebrød vi snakker om her. Hvis USJohnny for med løgn så er det et angrep på PeterD's butikk og selvom motivene kan være av typen skøyerstrek så er det forståelig at det reageres.

Om jeg får lov til å gi PeterD og Co et råd så vil det være å delta i slike tråder (den oprinnelige USJohnny tråden) med sinnsro og ganske enkelt tilbakevise eventuelle usannheter. Jeg er sikker på at PeterD sitter med god og etterettlig informasjon om Isis salg i USA, både brukte og nye par. En enkel og rolig oppsummering ville avsluttet saken og tråden der og da.

J

Janpe

Gjest
HC skrev:
Jeg har selv uttalt meg kritisk til måten PeterD og hans supportere har håndtert denne og andre saker på men la oss heller ikke glemme at det er mannens levebrød vi snakker om her. Hvis USJohnny for med løgn så er det et angrep på PeterD's butikk og selvom motivene kan være av typen skøyerstrek så er det forståelig at det reageres.

Om jeg får lov til å gi PeterD og Co et råd så vil det være å delta i slike tråder (den oprinnelige USJohnny tråden) med sinnsro og ganske enkelt tilbakevise eventuelle usannheter. Jeg er sikker på at PeterD sitter med god og etterettlig informasjon om Isis salg i USA, både brukte og nye par. En enkel og rolig oppsummering ville avsluttet saken og tråden der og da.
Som en av "supporterne" var og er min hensikt kun å synliggjøre at usjohnny skrev et ondsinnet innnlegg som med svært stor grad av sannsynlighet var ment å slenge dritt om nevnte produkter.

Jeg finner det smaksløst og unødvendig, uansett hvem slikt går utover. At jeg grep til sabelen her er kun for at jeg kjenner Peter og vet hva han står for. Og nå snakker jeg ikke om produkter.

Jeg vil hevde til denne tråden enten slettes eller forsvinner ut at Høvdingen kunne ha stoppet dette ved å bekrefte det "alle vet"; Det var en svindel. Motivene til trådstarter kan man lure på, det får vi aldri svar på. Videre; Å synliggjøre deler (om enn kun litt) av en korrespondanse finner jeg ikke riktig. Andre kan gjerne være uenig i dette. Nok om det.

Hvis man oppfatter dette som en spøk i utgangspunktet deler ihvertfall ikke jeg denne form for humor. Men, det er et fritt land.

Dette endte opp i en tråd som aldri skulle gått så langt. Essensen har ikke vært produkter, men en evig lang rekke av beskyldninger etc. Jeg synes også å lese mellom linjene at mange egentlig har funnet en eller annen (morbid) glede av at noen blir "tatt". Jeg synes at man skal holde seg for god til det. Enhver som føler seg truet, utsatt for uriktiget og ondsinnede rykter/usannheter vil forsvare seg. Det gjør vi alle.

Kan man komme med et fromt håp: At man i fremtiden slipper slike tråder satt frem av noen som (høyst sannsynlig) ikke har gode hensikter. Kanskje har både vi forumdeltagere (både bransjefolk og "menigheten") og de som drifter HFS lært en lekse.

En lekse som er mer dyrkjøpt for noen selvsagt. For den som starter tråden får dette ingen konsekvenser, ei heller for alle de som har deltatt i tråden. Meg selv inkludert. Kanskje vi alle skal være storsinnede nok til å legge dette bak oss nå?

I vår lille hifiandedam trenger vi alle de aktørene vi har. Leverandører, HFS (ok, jeg innrømmer det), blader og vi junkies. Så må vi respektere at vi er forskjellige, rent menneskelig.

De som vil dissekere mitt innlegg kan gjerne det, men videre diskusjon rundt dette temaet blir uten meg. Og la det være sagt; Jeg er 100 % uinteressert i hva andre spiller på, hva de liker eller om de liker det jeg har. 100 %. La det ikke være noen tvil, selv om min signatur med all mulig tydeliggjør min "tilhørighet".

Mvh
JP

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.129
Torget vurderinger
1
JP skrev:
HC skrev:

Som en av "supporterne" var og er min hensikt kun å synliggjøre at usjohnny skrev et ondsinnet innnlegg som med svært stor grad av sannsynlighet var ment å slenge dritt om nevnte produkter.

Jeg finner det smaksløst og unødvendig, uansett hvem slikt går utover. At jeg grep til sabelen her er kun for at jeg kjenner Peter og vet hva han står for. Og nå snakker jeg ikke om produkter.

Jeg vil hevde til denne tråden enten slettes eller forsvinner ut at Høvdingen kunne ha stoppet dette ved å bekrefte det "alle vet"; Det var en svindel. Motivene til trådstarter kan man lure på, det får vi aldri svar på. Videre; Å synliggjøre deler (om enn kun litt) av en korrespondanse finner jeg ikke riktig. Andre kan gjerne være uenig i dette. Nok om det.

Hvis man oppfatter dette som en spøk i utgangspunktet deler ihvertfall ikke jeg denne form for humor. Men, det er et fritt land.

Dette endte opp i en tråd som aldri skulle gått så langt. Essensen har ikke vært produkter, men en evig lang rekke av beskyldninger etc. Jeg synes også å lese mellom linjene at mange egentlig har funnet en eller annen (morbid) glede av at noen blir "tatt". Jeg synes at man skal holde seg for god til det. Enhver som føler seg truet, utsatt for uriktiget og ondsinnede rykter/usannheter vil forsvare seg. Det gjør vi alle.

Kan man komme med et fromt håp: At man i fremtiden slipper slike tråder satt frem av noen som (høyst sannsynlig) ikke har gode hensikter. Kanskje har både vi forumdeltagere (både bransjefolk og "menigheten") og de som drifter HFS lært en lekse.

En lekse som er mer dyrkjøpt for noen selvsagt. For den som starter tråden får dette ingen konsekvenser, ei heller for alle de som har deltatt i tråden. Meg selv inkludert. Kanskje vi alle skal være storsinnede nok til å legge dette bak oss nå?

I vår lille hifiandedam trenger vi alle de aktørene vi har. Leverandører, HFS (ok, jeg innrømmer det), blader og vi junkies. Så må vi respektere at vi er forskjellige, rent menneskelig.

De som vil dissekere mitt innlegg kan gjerne det, men videre diskusjon rundt dette temaet blir uten meg. Og la det være sagt; Jeg er 100 % uinteressert i hva andre spiller på, hva de liker eller om de liker det jeg har. 100 %. La det ikke være noen tvil, selv om min signatur med all mulig tydeliggjør min "tilhørighet".

Mvh
JP
Ærlig talt! Denne tråden kommer ikke til å forsvinne, men kan slik den utarter seg risikerer den å bli stengt. Høvdingen ble i denne tråden utsatt for krav om begrunnelse for hvorfor en tidligere tråd knyttet til denne tråden ble slettet. Det ble også sådd tvil rundt Høvdingens rolle, og hans håndtering av saken og ham som person. La oss se nærmere på hva som ble skrevet i denne tråden:

JP skrev:
Og jeg kan fremdeles ikke se at Herr Redaktør/Moderator/Høvding/ Thomas har kommet med en bekreftelse om at dette var ren svindel fra denne usjohnny. Det er for dårlig.

Skal man drifte ett nettsted så gjør det skikkelig, selv om sverting av produkter går mot en konkurrent. Moderering av HFS går i hytt og pine, slik bør det ikke være. Før en konsekvent holdning eller frasi deg ansvaret.

Og la det ikke være noen tvil; I dette tilfellet var hensikten KUN å snakke nedlatende om de nevnte produkter. USjohnny har forsvunnet og mailadressen han brukte var falsk.

Så Thomas..........
Dette er et direkte angrep på Høvdingen som er temmelig ufint, og dermed tvinges det en begrunnelse fram i det offentlige rom ettersom Høvdingen presses inn i et hjørne. Det sås tvil ikke bare til "Høvdingens" rolle, men også han som person! Høvdingens svar kommer:

Høvdingen skrev:
Bekreftelse? Mmm, la meg se......først så mottar jeg en email fra Peter i Audiofreaks om at det har blitt skrevet et innlegg hvor en bruker beskriver en høyttaler X som bedre enn høyttaler Y, og Peter skriver videre at han ønsker å Politianmelde vedkommede for uriktig informasjon ettersom det er høyst usannsynlig at vedkommende har grunnlag for å skrive dette. Så langt jeg kunne se så stod det ingenting i innlegget annet enn en mening, men greit nok...jeg la innlegget på is hvorav jeg sendte vedkommende en melding om redgjørelse før jeg evnt. la den ut igjen. Jeg gjorde vedkommende oppmerksom på at Peter mest sannsynlig ville følge opp saken med Politianmeldelse hvis han stod frem, og merkelig nok....jeg har ikke hørt et ord fra vedkommende.

Jeg har ikke noe grunnlag for å mene noe som helst om denne saken, og om vedkommende snakket sant eller ikke er jo helt umulig for meg å vite. Det jeg derimot vet er at dette ikke er første gangen jeg hører ordet politianmeldelse fra Audiofreaks, og jeg forsøkte å gjøre det som jeg synes var ryddig, nemlig å be om en redgjørelse fra USJohnny. Peter ønsket IP-adressen til USJohnny slik at han kunne anmelde han, men jeg nektet å oppgi dette da HFS har en klar avtale om og ikke gi ut info om våre brukere, men unntak av lovbrudd.

Jeg er ikke sikker på hvem som satt på grenen først, men det er vel et ordtak som heter at du ikke bør kutte grenen du selv sitter på (du vil da falle ned).
Om Høvdingen avsto fra å svare ville det bli sådd tvil om hans integritet, men her er blitt avkrevd det et svar han nesten ikke kan gi: I utgangspunktet hører ikke private samtaler til i det offentlige rom. Men slik som saken faktisk var, og at situasjonen til Høvdingen ble stadig mer utsatt uutholdelig. Da ble det framsatt et av de mest alvorlige angrep på ham her på Hifisentralen jeg kan huske å ha sett. Det i seg selv er svært alvorlig. Jeg mener at det da var riktig av Høvdingen å i dette tilfellet å gå ut med denne informasjonen, da den faktisk ikke var uvesentlig for saken som nå har vært diskutert.

Jeg gjør oppmerksom på at personvernet i Norge er ganske sterkt. Dersom en bruker politianmeldes av en annen bruker, er det Politimyndigheter som i utgangspunktet har krav på all informasjon som kan avsløre identiteten til vedkommende. I det hele tatt var den opprinnelige saken av ganske høy alvorlighetsgrad, når det forlanges informasjon om en persons identitet og det trues med politianmeldelse. En politianmeldelse i seg selv, er en offentlig sak som ikke er untatt offentlighet.

Hvem som helst som skjuler seg bak et nick her inne kan framsette usannheter, vri på fakta, eller være rav ruskende uenig i andres oppfatninger rundt produkter. Hvis du leser lenger opp, så har jeg lagt ut et innlegg som viser til brukeravtalen mellom Hifisentralen og nye brukere. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,23022.msg439837.html#msg439837

Det er ikke Hifisentralens, Høvdingens eller moderatorers ansvar hva brukere legger ut her. Men vi forbeholder oss retten til å administrere aktiviteten her, noe som klart og tydelig fremgår i brukeravtalen, og av Regelverk for bruk av Hifisentralen. Brukeres motivasjon for sine handlinger her, er ikke Høvdingen eller moderatorene ansvarlige for, men jfr. brukeravtalen søker vi etter beste evne å håndheve dette punktet i brukeravtalen:

Gjennom å bruke dette forumet, aksepterer du at du ikke vil poste artikler som er usanne, æreskrenkende, unøyaktig, fornærmende, vulgært, trakkaserende, grusomt, bespottelig, seksuelt orientert, truende, angripende mot en persons privatliv eller annet som kan bryte en hvilken som helst lov. Du aksepterer også at du ikke skal poste noe som du selv ikke har kopieringsrettighetene på, eller ikke har tillatelse fra innehaver av kopieringsrettighetene.

Dette behandles også av Hifisentralen regelverk for brukere, der hovedregel 1 sier at:

Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

-hvis noen ikke liker et produkt, er de i sin fulle rett til å utrykke det, se hovedregel 3:

Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.

Jeg reagerer meget negativt på den ufine behandlingen Høvdingen faktisk har blitt utsatt for i denne tråden. Dette er noe jeg ser svært alvorlig på. Min oppfordring er at deltakerne i denne tråden roer seg ned og lar denne saken ligge.

Mvh. Bjørn

EDIT: Disposisjon, skrivefeil og enkelte innskytelser.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Det var en kar i USA som kjøpte det første paret av Isis... i januar 2006 - De erstattet da ett par Avalon
Eidolon D birds eye maple...
Så tok det helt av og nå snekrer man så flisene fyker og man får bare ikke laget nok av dem!!!
Etterspørselen for Isis er ca 400% +/-, dvs at markedet ønsker seg 4 ganger så mange par som man er istand til å produsere.
Isis er brukt med en bråte forskjellige amper av sterkt varierende effekt og merke, og man holder en egenskap
frem for de andre... dens utrolige dynamiske evner...

Da har vi sikkert satt Epicurus sitt reaksjonsnivå litt mer i perspektiv...

say no more...

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.129
Torget vurderinger
1
Ett stykk innlegg flyttet, grunnet feilposting. Ligger nå under YouTube hjørnet, under navnet: "You fail".

bjornh, moderator

K

KindOfBlue

Gjest
Utsagn kan vel møtes med motsagn?
Jeg forstår godt at Audiofreaks reagerer om det spres usannheter om deres produkter, men da er det vel mulig å ta dette opp i tråden, bl.a. ved å påpeke at det hersker tvil om trådstarters motiver?

Og ev. ved å starte en egen tråd om hva man mener om utspillet. Men å skulle be om utlevering av ip-adresser for å forfølge et medlem med politianmeldelse, uten først å ta dette opp i forumet, er dårlig bordskikk.
Det gjør at man lurer på hva som skjer om man er kunde hos AF, og kommer med et krav man mener faller inn under garantiordningen! ;D

Men at folk beskytter sitt levebrød skal man ha respekt for. Det beste er kanskje å velge mottiltak som står i proporsjon?

Forøvrig skulle det bli livlig om medlemmer ble forfulgt av produsenter hver gang de skrev negativt om en komponent -- da kan det fort bli travelt i landets politikamre.

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
10
Sted
odense
Nej hvor det går oppe ved jer.

Avalon er rigtig gode højttaler.

Men når alt kommer til alt er det en smags sag.

Jeg har solgt Avalon til folk der har haft D800 D802 N802 Proac 4 Proac D80 Proac 3,5 Logan Wilson Snell Jmap.

Men Avalon spiller ikke på alt men sådan er det med alle højttaler det skal sættes rigtig sammen.

Lige nu venter vi på ISIS så vi kan have dem her i danmark også.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Det tragikomiske er jo nettopp at ingen har påstått noe annet enn at Avalon er gode høyttalere - ikke engang usjohnny.

R

rico

Gjest
Lille_Adam skrev:
Det tragikomiske er jo nettopp at ingen har påstått noe annet enn at Avalon er gode høyttalere - ikke engang usjohnny.
Riktig, men problemet var jo at han hadde funnet en høyttaler som han syntes var bedre, det var da politiet ble forsøkt koblet inn i saken.

K

KindOfBlue

Gjest
rico skrev:
Lille_Adam skrev:
Riktig, problemet var jo at han hadde funnet en høyttaler som han syntes var bedre, det var da politiet ble forsøkt koblet inn i saken.
Dette syns jeg er en helt forståelig reaksjon, egentlig. Jeg har politivakt bestilt når jeg inviterer folk til å lytte til mine høyttalere.

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
10
Sted
odense
Lille_Adam skrev:
Oki.

Sådan vil det altid være, jeg opleve tit i min shop at folk mener noget andet og det skal de også have lov til.

der skal være plads til alle heldigvis.

Nå vil ud og nyde solen så lægne den er her.

Husk at lyt på musik og ikke hifi :D

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Nå må du slutte å tulle :) Avalon og dynamikk..... Er det virkelig noen der ute som som mener at Avalon lager høyttalerer som har utrolige dynamiske evner ;D
Dette harmonerer ikke med enkelte ekspertuttaleser her på sentralen ::)
Jeg får gå ned i stuen og lytte til mine Avalon Acoustics Isis for å se om jeg klarer å finne ut av hvem av partene jeg skal være enig med ;D

Imperial skrev:
Det var en kar i USA som kjøpte det første paret av Isis... i januar 2006 - De erstattet da ett par Avalon
Eidolon D birds eye maple...
Så tok det helt av og nå snekrer man så flisene fyker og man får bare ikke laget nok av dem!!!
Etterspørselen for Isis er ca 400% +/-, dvs at markedet ønsker seg 4 ganger så mange par som man er istand til å produsere.
Isis er brukt med en bråte forskjellige amper av sterkt varierende effekt og merke, og man holder en egenskap
frem for de andre... dens utrolige dynamiske evner...

Da har vi sikkert satt Epicurus sitt reaksjonsnivå litt mer i perspektiv...

say no more...

mvh

N

nb

Gjest
Endre Askeland skrev:
Nå må du slutte å tulle :) Avalon og dynamikk..... Er det virkelig noen der ute som som mener at Avalon lager høyttalerer som har utrolige dynamiske evner ;D
Dette harmonerer ikke med enkelte ekspertuttaleser her på sentralen ::)
Jeg får gå ned i stuen og lytte til mine Avalon Acoustics Isis for å se om jeg klarer å finne ut av hvem av partene jeg skal være enig med ;D
Om du ikke har fått det med deg, så har ingen sagt noe annet enn at det er utmerkede høyttalere. Men ifølge AF så kvalifiserer det tydligvis til anmeldelse om man skulle synest at det finnes noe annet som er bedre om man ikke har hørt noe fra Avalon.

Det hysterisk morsomme med Avalon-trådene i det siste er reaksjonene som kommer fra den harde kjerne når noen våger å påpeke eventuelle svakheter med konstruksjonene.

"Pappaen min er sterkere enn pappaen din" - diskusjoner mellom 5 år gamle gutter fremstår som en oase av rasjonalitet sammenlignet med det AF har prestert her.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Imperial skrev:
OMG... med en utsalgspris på 600.000,- pr par!

I'm lost for words.....

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
Det kan virke slik at folk ikke har lest hva jeg har skrevet nøye, eller
har misforstått noe. En anmeldelse var aldri aktuelt. 'Svindel-Innlegget' fra usjohnny var ikke et hyggelig spøk. Vi vet jo ikke akkurat hvem og hva sto bak det.

Jeg beklager selvsagt alt oppstyret, men selvsagt forsvarer mine leverandøre, når løgner fremsettes. Som vår danske venn har nå antydet, er dette ikke liv og død.
Saken er avsluttet fra min side, og jeg ønsker alle mer musikk. :) En anbefaling følger:-

Vedlegg

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Her på forumet blir det nok lett å være ny bruker, som har hatt Avalon. Synes jeg ser pm'n til Hødingen.

"Hallo.

Jeg er ny på forumet, og har lang erfaring innen hifi. Det siste året har jeg byttet ut mye, og fant mye interessant på forumet.

Det som skremmer meg litt er om jeg skal tørre å poste på forumet, før hdde jeg Avalon-høytalere, men fikk de aldri helt til, nå har jeg Audio Note-høytalere, og lyden passer meg utmerket. Skulle gjerne ha delt mine erfaringer.

Problemet er at jeg ikke tørr å poste dette, i frykt for å bli tatt useriøst, samt å bli politianmeldt. :(

Hva gjør jeg?

Mvh

XXX."

Ah, et inkluderende forum for alle. Slik vi liker det :)

PK

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.129
Torget vurderinger
1
OK. Da setter vi en strek for hele den diskusjonen, som har vært ganske opprivende for mange av de involverte. Jeg formaner alle til ettertanke etter denne saken, som har vært til skade både for Hifisentralen og AudioFreaks, noe vi ikke ønsker skal gjenta seg i fremtiden.

Tråden er stengt, grunnet slik den har utartet seg. Vi i administrasjonen ønsker å formidle til alle at vi ser svært positivt på Avalon som høytalermerke, og AudioFreaks som forhandler. Vi oppfordrer til å fortsette å opprette nye tråder her på Hifisentralen: Formålet med HFS er å samle musikk og hifi-interesserte til god og saklig diskusjon.

bjornh, moderator

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn