HC skrev:
Jeg har selv uttalt meg kritisk til måten PeterD og hans supportere har håndtert denne og andre saker på men la oss heller ikke glemme at det er mannens levebrød vi snakker om her. Hvis USJohnny for med løgn så er det et angrep på PeterD's butikk og selvom motivene kan være av typen skøyerstrek så er det forståelig at det reageres.
Om jeg får lov til å gi PeterD og Co et råd så vil det være å delta i slike tråder (den oprinnelige USJohnny tråden) med sinnsro og ganske enkelt tilbakevise eventuelle usannheter. Jeg er sikker på at PeterD sitter med god og etterettlig informasjon om Isis salg i USA, både brukte og nye par. En enkel og rolig oppsummering ville avsluttet saken og tråden der og da.
Som en av "supporterne" var og er min hensikt kun å synliggjøre at usjohnny skrev et ondsinnet innnlegg som med svært stor grad av sannsynlighet var ment å slenge dritt om nevnte produkter.
Jeg finner det smaksløst og unødvendig, uansett hvem slikt går utover. At jeg grep til sabelen her er kun for at jeg kjenner Peter og vet hva han står for. Og nå snakker jeg ikke om produkter.
Jeg vil hevde til denne tråden enten slettes eller forsvinner ut at Høvdingen kunne ha stoppet dette ved å bekrefte det "alle vet"; Det var en svindel. Motivene til trådstarter kan man lure på, det får vi aldri svar på. Videre; Å synliggjøre deler (om enn kun litt) av en korrespondanse finner jeg ikke riktig. Andre kan gjerne være uenig i dette. Nok om det.
Hvis man oppfatter dette som en spøk i utgangspunktet deler ihvertfall ikke jeg denne form for humor. Men, det er et fritt land.
Dette endte opp i en tråd som aldri skulle gått så langt. Essensen har ikke vært produkter, men en evig lang rekke av beskyldninger etc. Jeg synes også å lese mellom linjene at mange egentlig har funnet en eller annen (morbid) glede av at noen blir "tatt". Jeg synes at man skal holde seg for god til det. Enhver som føler seg truet, utsatt for uriktiget og ondsinnede rykter/usannheter vil forsvare seg. Det gjør vi alle.
Kan man komme med et fromt håp: At man i fremtiden slipper slike tråder satt frem av noen som (høyst sannsynlig) ikke har gode hensikter. Kanskje har både vi forumdeltagere (både bransjefolk og "menigheten") og de som drifter HFS lært en lekse.
En lekse som er mer dyrkjøpt for noen selvsagt. For den som starter tråden får dette ingen konsekvenser, ei heller for alle de som har deltatt i tråden. Meg selv inkludert. Kanskje vi alle skal være storsinnede nok til å legge dette bak oss nå?
I vår lille hifiandedam trenger vi alle de aktørene vi har. Leverandører, HFS (ok, jeg innrømmer det), blader og vi junkies. Så må vi respektere at vi er forskjellige, rent menneskelig.
De som vil dissekere mitt innlegg kan gjerne det, men videre diskusjon rundt dette temaet blir uten meg. Og la det være sagt; Jeg er 100 % uinteressert i hva andre spiller på, hva de liker eller om de liker det jeg har. 100 %. La det ikke være noen tvil, selv om min signatur med all mulig tydeliggjør min "tilhørighet".
Mvh
JP